طرز تهیه بوقلمون درسته در فر غذای خوشمزه لذیذ و مجلسی

طرز تهیه بوقلمون درسته در فر با بیان جزئیات مرحله به مرحله

طرز تهیه بوقلمون درسته در فر همیشه در مهمانی ها تهیه غذاهای شکم پر جلوه زیبایی به چیدمان میز غذا و سفره می دهند و علاوه بر اون این غذاها به دلیل چاشنی های اون طعم و مزه عالی دارند.

مواد لازم بوقلمون درسته در فر :

1 عدد بوقلمون کامل
3 ق چ روغن زیتون
3 عدد پیاز متوسط خرد شده
3 عدد هویج درشت خرد شده
فلفل دلمه خرد شده 2 عدد متوسط
سیب زمینی 3 عدد پوست گرفته و درشت خرد شده
3 حبه سیر
چند شاخه آویشن
2 عدد بلال تکه تکه شده
نمک فلفل سیاه فلفل قرمز به میزان لازم
زعفران دم شده غلیظ 2 ق غ

طرز تهیه بوقلمون درسته در فر

طرز تهیه:

هر چیزی که داخل شکم بوقلمون هست رو خارج کنید و خوب شسته و تمیز کنید پوست رو جدا نکنید . اگر روی پوست موهای ریز هست بعد از اینکه بوقلمون رو شستید بزارید خشک شه و اونو چند لحظه روی شعله اجاق گاز بگیرید تا موها بسوزه .بعد پیاز خرد شده نمک و ادویه ها و زعفران و روغن زیتون و سیر خرد شده و آویشن رو باهم خوب مخلوط کرده و با دست این مواد رو روی پوست و داخل شکم ماساژ بدین تا طعم بگیره و تو همون مواد بخوابونید به مدت ۸ ساعت .بعد از این مدت اون رو داخل سینی فر گذاشته و ۳ لیوان آب اضافه کرده و داخل فر با دمای کم بزارید تا بپزه و یک ساعت مانده به پایان پخت هویج و بلال و فلفل دلمه و سیب زمینی خرد شده رو اضافه کنید .

نکته:

من از بوقلمون محلی استفاده کردم و زمان پختش نسبت به بوقلمون پرورشی بیشتره از ساعت  ۷/۵ گذاشتم تو فر تا ساعت ۱تقریبا شش ساعت زمان برد تا بپزه.

همانطور که ابتدا اشاره کردم پوست بوقلمون رو جدا نکنید .اغلب مرغ و بوقلمونی که درسته در فر آماده می کنیم بهتر است پوستش جدا نشود.

 

ارسال شده در تاریخ 3 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 757
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.