طرز تهیه ترشی لبو و انار خوشرنگ , لذیذ و با دستوری آسان

طرز تهیه ترشی لبو و انار خوشرنگ , لذیذ و با دستوری آسان

طرز تهیه ترشی لبو و انار

در مطلب امروز ا ز ایران پاتوق در خدمت شما هستیم با ترشی لبو و انار که بی شک با تهیه و خوردن اون از طرفداران پروپاقرص اون خواهید شد. ابتدا طرز تهیه و سپس نگاهی به فواید لبو و انار خواهیم داشت.

مواد لازم تهیه ترشی لبو انار

لبو 1 کیلو

3 عدد سیب متوسط (یا 3عدد گلابی)

انار دون شده 2 عدد

رب انار 1 قاشق غذا خوری

شکر 2 قاشاق غذاخوری

نمک و گلپر به میزان دلخواه

سرکه قرمز

 طرز تهیه ترشی لبو و انار ,ترشی لبو بسیار خوشرنگ ,تهیه ترشی انار با دستوری آسان,مواد لازم تهیه ترشی انار و لبو , ترشی انار و لبو ,آموزش انواع ترشیجات

آماده سازی ترشی لبو انار

ابتدا لبو ها را شسته  میزاریم تا خشک شه سپس با رنده درشت رنده می کنیم .در قابلمه ریخته و سرکه قرمز رو می ریزیم تا با لبو ها در زیر سرکه باشند .

طرز تهیه ترشی لبو و انار ,ترشی لبو بسیار خوشرنگ ,تهیه ترشی انار با دستوری آسان,مواد لازم تهیه ترشی انار و لبو , ترشی انار و لبو ,آموزش انواع ترشیجات

روی قابلمه گذاشته تا بجوشه .سپس سیب ها  یا گلابی ها و یا مخلوطی از آنها را که مثل لبوها با رنده درشت رنده کردیم به قابلمه لبو ها اضافه کرده و تا یک جوش بخورد سپس شعله رو خاموش می کنیم و شکر و رب انار و نمک رو اضافه می کنیم و هم میزنیم تا یکدست شود.

حالا انا دون شده و گلپر رو هم اضافه می کنیم. ** طرز تهیه ترشی لبو و انار

طرز تهیه ترشی لبو و انار ,ترشی لبو بسیار خوشرنگ ,تهیه ترشی انار با دستوری آسان,مواد لازم تهیه ترشی انار و لبو , ترشی انار و لبو ,آموزش انواع ترشیجات

  اجازه می دهیم تا سرد شود.بعد از سرد شدن آنها در شیشه ها میریزیم و در شیشه ها میبندیم در یخچال قرار می دهیم تا بمونه و خوب جا بیافته.

نکات مورد توجه:

** می تونید فقط از سیب استفاده کنید یا فقط از گلابی (سعی کنید گلابی ها سفت باشد) یا مخلوطی از هر دو که من اینجا مخلوط اون ها رو استفاده کردم .

**ار دوست دارید ترشی شما شیرین تر باشد میزان شکر رو بیشتر بریزید.

** بهتر است ترشی در یخچال نگه داری شود.

** دصورت تمایل میتونید رب انار بیشتر بزنید و اگر دوست نداشته باشید می تونید اون رو حذف کنید.

نگاهی به فواید لبو و انار:

انار تقویت کننده قلب و دفع کننده چربی
انار میوه‌ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر،دیرهضم می‌شود.خوردن دانه‌های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است.انار میوه‌ای است که از نظر طب سنتی خون ساز محسوب می‌شود،رب انار و برگ انار در ضعف معده،کمی اشتها،تهوع،ضعف عمومی،تصفیه خون و در از بین بردن میگرن بسیار مفید است.
انار در این میان به دلیل دارا بودن درصد بالائی از این ترکیبات بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.خاصیت آنتی اکسیدانی انار و همچنین خواص ضدتوموری پوسته ی آن از جمله فواید این میوه به شمار می روند که توجه محققان در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.ظرفیت آنتی اکسیدانی این میوه بیشتر به دلیل وجود تانن های قابل هیدرولیز شدن مانند پانی کالاجین۴ در ترکیب آن است.این ماده که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد،بیشتر در پوست و قسمت های سفید داخل آن یافت می شود.به همین دلیل با توجه به این که کل میوه انار در صنعت برای آب‌گیری مورد استفاده قرار می گیرد،خاصیت آنتی اکسیدانی این گونه آب‌میوه ها در مقایسه با آب انارهایی که تنها از دانه انار گرفته شده اند،به مراتب بیشتر است.این ماده پلی فنولیک که از وزن مولکولی بالایی نیز برخوردار است نسبت به دیگر ترکیبات پلی فنولیک ساده تر،۱۵ تا ۳۰ برابر در از بین بردن و خنثی کردن رادیکال های آزاد پراکسیل موفق تر عمل می کند و از این رو خاصیت آنتی اکسیدانی انار در مقایسه با آب انگور قرمز و چای سبز تا سه برابر بیشتر گزارش شده است.از این گذشته،دیگر ترکیباتی چون مشتقات آنتوسیانین۵ و اسیدالاژیک۶ بر ظرفیت آنتی اکسیدانی انار نیز می افزایند.اسید الاژیک جزو رنگدانه های موجود در انار بوده و در جلوگیری از سرطان سینه و پروستات نقش مهمی را بر عهده دارد.
.
LDL یا همان کلسترول بد با اکسید شدن در جداره‌ی عروق خونی شرایط را برای بروز بیماری آترواسکلروز فراهم می آورد که این مسئله با پیشرفت در عروق خونی باعث بروز فشارخون بالا و سکته های قلبی و مغزی می شود.فرآیند اکسیداسیون LDL به علت حضور ترکیبات آنتی اکسیدانی در خون به راحتی انجام نمی شود،در عوض در جداره‌ی عروق یعنی جایی که ترکیبات آنتی اکسیدانی کمتر حضور دارند،LDL در معرض اکسیداسیون قرار گرفته و اکسید می شود،این اکسیداسیون‌ها زمینه را برای بروز تصلب شرایین یا همان آترواسکلروز فراهم می‌آورند.ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در انار باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و همچنین جلوگیری از بروز آسیب های سلولی می‌شود،این ویژگی باعث می شود که احتمال بروز تورمورهای سرطانی بدخیم در بدن بسیار کاهش یابد.
.
آب انار و خاصیت ضد سرطانی
محققان آمریکایی پس از تحقیق برروی این میوه اعلام کردند که انار دارای خواص مفید ضد سرطانی است
به نقل از هلث نیوز،پس از تحقیقات گسترده بر روی انار اعلام گردید که این میوه دارای خواصی است که می تواند با انواع سرطان ها مقابله کند.بنابراین گزارش به گفته محققان دانشکده مدیسون آمریکا،انار خواص بالقوه ای در کاهش رشد و تکثیر سلول های سرطانی ریه داشته و در کاهش رشد سلول های سرطانی سینه در زنان نیز موثر است.
انار و کاهش ابتلا به سرماخوردگی
کارشناسان تغذیه معتقدند وجود ویتامین ث موجود در انار در کم خونی فقر آهن و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی که در فصل پاییز افزایش می یابد،موثر است.
انار دارای ویتامین های گروه ب است که عمدتاً این ویتامین ها در واکنش‌های ضروری بدن نقش دارند.خوردن انار با هسته برای افرادی که ناراحتی گوارشی ندارند،توصیه می شود.
مصرف انار در بیماران دیابتی
در افراد مبتلا به دیابت احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی و تصلب شرایین بسیار بالا است.بیشتر افراد مبتلا به دیابت با بی توجهی به دستورات دارویی و غذایی خود،نسبت به عوارض دیابت بی توجهند و یا به علت ترس از عوارض دیابت و عدم آگاهی‌ کافی خود را از مصرف اکثر مواد غذایی محروم می‌کنند غافل از اینکه بسیاری از این مواد غذایی برای آن ها لازم و مفید است.تحقیقاتی در زمینه مصرف انار بر روی وضعیت دیابت افراد مبتلا انجام شد،نتایج این تحقیقات نشان داد که انار با وجود ۱۰درصد مواد قندی نه تنها باعث افزایش قند خون در بیماران دیابتی نمی‌شود بلکه در بهبود وضعیت قلبی عروقی آن ها،پیشگیری از وارد شدن صدمات ناشی از بالابردن قند خون به قلب و عروق و اکسیداسیون چربی‌ها در جدار عروق مفید است.افراد دیابتی می‌توانند روزانه یک سروینگ از سهم میوه مصرفی خود را به انار اختصاص دهند.
نصف انار متوسط معادل یک سروینگ میوه است که بهتر است به صورت میوه انار و همراه با دانه های آن مصرف شود.

طرز تهیه ترشی لبو و انار ,ترشی لبو بسیار خوشرنگ ,تهیه ترشی انار با دستوری آسان,مواد لازم تهیه ترشی انار و لبو , ترشی انار و لبو ,آموزش انواع ترشیجات

لبو سرشار از مواد مغذی

لبو سرشار از مواد مغذی دیگر مانند آهن، منگنز، مس، پتاسیم، و منیزیم است – که همه آنها خواص خود را دارند. حتی چغندر خام نیز خواص بی‌نظیری دارد که یکی از آنها پیشگیری از سرطان است.

نه فقط ریشه‌ی چغندر، بلکه برگ آن نیز چیزهایی برای ارائه دارد. برگ چغندر سرشار از فیبر و پروتئین است و نیز حاوی ویتامین K (خاصیت انعقاد خون) و کلسیم (برای تقویت استخوان و دندان) است.

آب چغندر نیز می‌تواند سالم و مفید باشد. فقط ۲۰۰ میلی‌لیتر آب چغندر در روز شما را از تمام خواص آن بهره‌مند می‌کند. اما در این‌باره در ذهن بسیاری از آدم‌ها تردیدی وجود دارد – آیا آب چغندر را بگیریم یا نه؟

هرچند آب چغندر منبع غنی‌تری برای بتالین است، اما چغندر پخته یا همان لبو فیبر بیش‌تری دارد. بنابراین ممکن است از خودتان بپرسید فایده‌ی آب چغندر چیست. نکته این‌جا است: آب چغندر حاوی تمام مواد مغذی است که شاید در فرآیند پخت لبو از بین برود. هم‌چنین گوارش آب چغندر آسان‌تر است.

لبو برای قلب خوب است

نیترات موجود در لبو فشار خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. بر اساس یک پژوهش فقط یک هفته مصرف مرتب آب لبو می‌تواند ثبات فشار خون را در افراد سالمندی که در معرض خطر نارسایی قلبی هستند، بهبود ببخشد.

پژوهش دیگری در امریکا حاکی از آن است که مصرف آب لبو از آنفارکتوس میوکارد (یا همان سکته‌ی قلبی در اثر انسداد خون در یکی از بافت‌های قلب) پیشگیری می‌کند.

لبو برای کبد مفید است

وجود کلسیم، بتائین، ویتامین‌های B، آهن، و آنتی اکسیدان لبو را به یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کبد تبدیل کرده‌است. هم‌چنین لبو صفرا را رقیق کرده و باعث می‌شود به راحتی در کبد و روده‌ی کوچک جریان داشته‌باشد و این به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند.

بتائین موجود در لبو به کبد کمک می‌کند سموم را از بین ببرد. فیبر سمومی را که از کبد دفع شده‌است پاکسازی می‌کند و اطمینان می‌دهد این سموم دوباره وارد بدن نمی‌شود.

به علاوه لبو حاوی روی و مس است که هر دو می‌توانند از کبد در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند.

لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل را برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد.
قند ریشه چغندر برای مبتلایان به دیابت مضر است.
خوردن پخته چغندر رعشه را معالجه می‌کند.
برگ سرخ رنگ آن اگر خام با سرکه و خردل خورده شود طحال را باز می‌کند و ورم آن را فرو می‌نشاند.
برای درد پشت و مثانه و امراض مقعد مفید است.
آب برگ چغندر برای درد مفاصل و نقرس، سردرد و دندان‌درد مفید است. ضماد برگ با اسید بوریک باعث بهبود کک و مک و طاسی می‌شود.
لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد.
افراد می‌توانند با مصرف 105 گرم چغندر قرمز، 53 درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند.
فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است. گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

هم لبو و هم انار برای بسیاری از درمان ها در طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرد به ویژه در فصل سرما که سرما خوردگی و ببیماری هایی از این قبی شیوع پیدا می کنند . بسیار مفید است.

ارسال شده در تاریخ 2 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 1,745
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.