طرز تهیه ترشی کلم قرمز ترشی تزیینی عالی برای سفره شما

طرز تهیه ترشی کلم قرمز با دستور آماده سازی خیلی سریع

طرز تهیه ترشی کلم قرمز از ترشی ها ی بی نظیر و خوشرنگی که خود به تنهایی تزیینی عالی برای سفره شماست کلم ها فواید بسیاری دارند کلم قرمز نیست از آن دسته است در ادامه مراحل تهیه ترشی کلم بنفش رو با جزییات و نکات داریم:

مواد لازم تهیه ترشی کلم بنفش

🔸کلم بنفش(کلم قرمز)
🔸سرکه
🔸نمک
🔸شکر

طرز تهیه ترشی کلم بنفش

ابتدا کلم رو خوب شسته و در آبکش قرار میدیم تا آب اضافه،حسابی خارج بشه و با پارچه تمیز،خشک میکنیم.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز
سپس به صورت خلالهای نسبتا باریک برش میزنیم(اگه دوست داشتین میتونین رنده کنین)
اگر کلم ها کمی رطوبت دارن میتونین روی پارچه تمیز بریزین تا رطوبتش از بین بره. کلم های خرد شده رو توی قابلمه بریزین و مقداری سرکه (من سرکه سفید استفاده کردم) و نمک و کمی شکر روی کلم ها،بریزین. سرکه در حدی باشه که کمی روی کلم ها رو بپوشونه. میتونین شکر رو حذف کنین اما کمی شکر،طعم بهتری بهش میده. (مثلا به ازای دو قاشق چایخوری نمک، یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنین.)
قابلمه رو روی حرارت متوسط گذاشته و وقتی کلم و سرکه ,شروع به بالا اومدن و جوشیدن کردن،شعله رو خاموش کنین و اجازه بدین تا کاملا سرد بشه (میتونین بیشتر هم بپزید تا کاملا نرم بشه اما من تا جوش بیاد،شعله رو خاموش میکنم)
بعد از اینکه کاملا خنک شد،توی شیشه مناسب دردار ریخته( حتما سرکه به اندازه ای باشه که روی کلم ها رو بپوشونه) و در یخچال نگهداری میکنیم.
این ترشی خیلی سریع آماده میشه و بعد از سرد شدن قابل مصرف ، اما اگه بیشتر بمونه مسلما بیشتر جا میفته و طعم بهتری پیدا میکنه . چنان چه دوست داشتین از سیر و فلفل و سبزیجات معطر هم می تونین برای این ترشی استفاده کنین ولی من نمیزنم.

نکته قابل توجه

فقط حتما توی یخچال نگهداری کنین تا رنگ زیبای کلم،حفظ بشه اگه جای گرم باشه ،دیگه خوشرنگ باقی نمیمونه.👌

 

ارسال شده در تاریخ 11 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 1,365
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.