طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه و لذیذ

ته چین گوشت و بادمجان از غذاهای مجلسی و مناسب برای مهمانی و دورهمی می باشد. روند تهیه آسان است و به ویزه  کسانی که غذاهاهی برنجی رو دوست دارند این گزینه بسیار خوبی برای آنها است .

ته چین رو با انواع مواد غذایی میشه درست کرد مانند مرغ و بوقلمون و حتی قارچ که ما این نوع گوشت و بادمجان را تدارک دیدیم.

مواد لازم برای تهیه تهچین گوشت و بادمجان چیست ؟

برنج ۳ پیمانه

بادمجان متوسط ۳عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱عدد

ماست ۴ ق غ

زرده تخم مرغ ۳ عدد

کره ۲ق غ

رب گوجه فرنگی ۲ق غ

زعفران مقداری

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان :

ابتدا  بادمجان ها را پوست بکنید و حلقه حلقه کنید ، روی بادمجان ها نمک بپاشید و پس از ۳۰ دقیقه استراحت آبکشی و خشک کنید سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید ، پس از اینکه گوشت سرخ شد رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید ، تفت دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند سپس از روی حرارت بردارید.

برنج را کمی قبل از پخت در مقداری آب ولرم خیس دهید ، داخل قابلمه چند لیوان آب و کمی نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس برنج را اضافه کنید ، پس از اینکه برنج جوشید و کمی نرم شد از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید.

ماست ، زرده های تخم مرغ ، کره ذوب شده و مقداری زعفران دم شده را داخل کاسه ای بریزید و با قاشق بزنید تا یکدست شود سپس برنج را اضافه کنید و با قاشق آرام مخلوط کنید تا مواد ته چین به خوبی باهم ترکیب شوند.

ته قابلمه مقداری روغن بریزید ، نصف برنج ته چین را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق خوب فشرده و صاف کنید ، نصف بادمجانها را روی برنج بگذارید و روی ان مواد گوشتی بریزید سپس نصف دیگر بادمجان ها را روی گوشت بگذارید ، باقی مانده برنج را روی مواد بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید و صاف کنید.

قابلمه را حدود یک ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا ته چین طلایی آماده شود ، پس از پخت کمی صبر کنید تا قابلمه خنک شود سپس ته چین را داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

نکته :می توانید به جای گوشت از مرغ یا از قارچ استفاده کنید ، از ماست خامه ای یا چکیده برای ته چین استفاده کنید.

نوش جان

ارسال شده در تاریخ 2 سپتامبر 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 827
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.