طرز تهیه خورشت کرفس غذایی مقوی و در عین حال رژیمی

طرز تهیه خورشت کرفس غذایی مقوی و در عین حال رژیمی

طرز تهیه خورشت کرفس

خـــورشت کرفــس
مواد لازم….
سبزی خرد کرده….سیصد گرم شامل نعناع جعفرے و برگ کرفس
ساقه ڪرفس….به دلخواهتون هر چی بیشتر خوشمزه تره
گوشت…۲۵۰گرم
آب لیمو یا لیمو عمانی یا آبغوره…به میزان لازم
روغن ….به میزان لازم
پیاز…دو عدد متوسط

طرز تهیه

اول از همه سبزی بشورید و خورد کنید با یک عدد پیاز رنده شده تفت بدید آبش ڪه گرفتید ساقه کرفس که من به اندزه یک سانتی بریدم شما میتونید اندازش بزرگتر بگیرید به دلخواه خودتون به سبزی اضافه کردم و با مقداری روغن تا دلتون بخواد سرخش کردم تو قابلمه یک عدد پیاز به صورت ریز خوردش کردم وقتی آبش گرفتم روغن و نصف قاشق چایخوری مقدار زردچوبه زدم گوشت اضافه کردم و تفت دادم و آب جوش ریختم وقتی گوشت نیم پز شد سبزی و کرفس سرخ شده رو اضافه کردم رو ۺعله ملایم گذاشتم تا سبزی و روغنش پس بده بعد یک ساعت و نیم من سه تا لیمو عمانی درشت سوراخ کردم و داخل خورشتم ریختم وسرقابلمه رو گذاشتم روشعله ملایم یک ساعتی موند تا قشنگ جاافته.

طرز تهیه خورشت کرفس ,غذایی مقوی و در عین حال رژیمی,تهیه خورشت کرفس ,مواد لازم برای خورش کرفس, نکات پخت خورشت کرفس درجه 1 ,دستور خورش کرفس

نگاهی مختصر به خواص کرفس:

کرفس سرشار از املاح و ویتامین

 در گذشته پارسیان به کرفس،کرفش و کرسب نیز می‌گفته‌اند و اعراب آن را معرب کرده و کرفس نامیده‌اند. کرفس دارای انواع و اقسام گوناگونی است، اما در بین آنها دو نوع در تغذیه و بقیه در مداوا به کار می‌روند. در کرفس ویتامین‌های آ ‌- ب -‌ وث و املاح سدیم ‌ پتاسیم و فسفر نهفته است. عطر مطبوع، طعم گوارا و خواص انکارناپذیر کرفس، آن را از بین سبزی‌های دیگر ممتاز کرده است. مهم‌ترین نوع دارویی کرفس، کرفس آبی یا کرفس مرداب است که به طور خودرو در کنار مرداب‌ها می‌روید. نوع دیگر آن کرفس عطری است که به علت داشتن عطر زیاد به کرفس مشک معروف است.

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه ی آن منبع ویتامین های B6 ,B2 ،B1، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر،سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است.

هورمون های گیاهی موجود در کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هر دردی باشد.

کرفس ؛ سرشار از ویتامین ث

کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند

 

ارسال شده در تاریخ 17 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,167
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.