طرز تهیه دسر آناناس بررسی اهمیت مصرف دسر بعد از غذا

طرز تهیه دسر آناناس بررسی اهمیت مصرف دسر بعد از غذا

طرز تهیه دسر آناناس

طرز تهیه دسر آناناس,تهیه دسر آناناس, بررسی اهمیت مصرف دسر بعد از غذا ,بررسی اهمیت مصرف دسر,مواد لازم تهیه دسر آناناس , روش تهیه دسر

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

دسر آناناس:

?شیر ۲لیوان
?آب کمپوت آناناس ۱لیوان سرخالی
?کمپوت اناناس خرد شده ۱لیوان
?پودر ژلاتین 4قاشق غذا خوری
?خامه صبحانه ۲۰۰گرمی
?وانیل نصف کمتر ق چ
?آب سرد کمتر از نصف لیوان
?شکر نصف لیوان

?طرز تهیه :

پودر ژلاتین رو با آب سرد بنماری میکنیم،و میذاریم کنار.
حالا ۲لیوان شیر و نصف لیوان شکر و وانیل رو توی قابلمه ریخته روی حرارت میذاریم تا شکرش حل بشه ولی شیرنجوشه اینم میذاریم تا خنک بشه.
حالا پودر ژلاتین بنماری شده رو به مواد قبلی اضافه میکنیم ،آب کمپوت آناناس،خامه همزده،آناناس خرد شده رو به ترتیب اضافه کرده و خوب مخلوطشون میکنیم تا یکدست بشه،و در نهایت داخل قالب دلخواهمون میریزیم و در یخچال به مدت حداقل ۵تا۶ساعت قرار میدیم تا دسر کاملا سفت بشه و ببنده.
نکته :من برای این دسر ابتدا یک ژله آناناس را با یک لیوان آب گرم حل کردم و بعد بهش یک لیوان آب سرد اضافه کردم داخل قالب ریختم و اجازه دادم ژله ببینده و بعد مواد دسر که از حرارت افتاده را روی دسر ریختم و دوباره داخل یخچال یا فریزر تا بستن کامل دسر

نکته :میتوانید بجای شیر از ماست پرچرب استفاده کنید.

دسرها روحیه شما را تقویت و از شما فردی شادتر می‌سازند

آیا تا به حال بعد خوردن دسر مورد علاقه‌تان احساس کردید که چقدر حالتان بهتر شده و به سطح بالاتری از خوشحالی رسیده‌اید؟ این احساس کاملا واقعی است.

یکی از تحقیقات نشان داده مواد غذایی که به طور طبیعی دارای درصد زیادی از کربوهیدرات هستند، به مغز و بدن کمک می‌کند سرتونین در بدن ترشح کنند و باعث بالا رفتن سطح عواطف شوند.

هنگامی که شما دسر مورد علاقه‌تان را میل می‌کنید ذهن و بدن شما به شیوه‌های مثبت تغییر می‌کند. با کمک این فرآیند علمی از این به بعد می‌توانید با خیال راحت دسرهای مورد علاقه‌تان را میل کنید و از آن لذت ببرید. این یکی از کارهای مفیدی است که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید.

مواد قندی مهمترین منبع انرژی در تغذیه انسان می​باشد. این مواد به دلیل تحریک ترشح انسولین، به سرعت هضم شده، انرژی تولید می​کنند و با تحریک ترشح آندورفین​ها سبب شادی می ​شوند. همچنین از آنجا که مغز برای انجام فعالیت​ های خود از انرژی حاصل از مواد قندی استفاده می​کند؛ به همین جهت در زمان افطار خوردن دسرهای شیرین و مواد قندی توصیه می​شود.

ارسال شده در تاریخ 24 آگوست 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,463
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.