طرز تهیه سوگورملی کباب + آموزش نکته های آماده سازی کباب

طرز تهیه سوگورملی کباب + آموزش نکته های آماده سازی کباب

طرز تهیه سوگورملی کباب

انواع کباب از غذاهایی است که در میان مردن از محبوبیت بیشتری برخوردار است امروز آموزش یکی از انواع کباب به همراه سبزیجات داریم که فواید بسیاری دارد .

مواد لازم سوگورملی کباب
1کیلو بادمجان
1 عدد پیاز متوسط
3عدد فلفل سبز بزرگ
1 عدد گوجه فرنگی
نمک 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون

طرز تهیه سوگورملی کباب,روش تهیه سوگورملی کباب,مواد لازم سوگورملی کباب,آموزش غذاهای ترکی ,دستور کوفته ,پخت کباب های خاص و ترکی

✏️برای تهیه کوفته یا شامی کباب:
400 گرم گوشت چرخ کرده(میتونید کمتر بزارید) 1 پیاز متوسط رنده شده کمی جعفری 1 قاشق چای خوری فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری نمک 1 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز 1 قاشق غذا خوری کره

طرز تهیه :
بادمجان ها هم میتونید بزارید تو فر بپزند هم میتونید کبابی کنید سپس پوست بادمجان را جدا کنید و بادمجان را خرد کنید.گوجه فرنگی ، پیاز و فلفل ها را هم کبابی کرده و به بادمجان اضافه کنید و با نمک و روغن زیتون هم بزنید و داخل ظرف بریزید.مواد کوفته را داخل کاسه بریزید و ورز بدید از مواد کوفته مقداری بردارید و گوله کنید و در روغن سرخ کنید و روی مخلوط بادمجان بذارید.گوجه فرنگی و فلفل را داخل ماهیتابه ای با کره تفت بدید و روی خوراک بریزید وبرای اینکه موقع سرو غذامون گرم باشه برای ۵ تا ۱۰ دقیقه بزارید تو فر، و بعد نوش جان کنید..

فواید مصرف سبزیجات در کنار کباب ها :

همیشه دیدیم در کنار انواع کباب سبزیجات جایگاه خودشون رو تو سفره داشتند .خوردن سبزی , پیاز , گوجه فرنگی ,فلفل ولیموی تازه از قدیم در کنار کباب ها بوده که این خود بی حکمت نیست و فواید فراوانی دارد که به آن می پردازیم.

خوب این سبزیجات گوجه و لیمو و نارنج دارای بسیار زیادی ویتامین c هست که سبب میشه تا آهن مواد گوشتی جذب بدن شود از این حیث نفع بسیاری برای بدن دارد .

خوردن سبزیجات مانع از بالا رفتن میزان کلسترول و چربی بد خون میشود و اگر همراه مواد گوشتی از جمله کباب ها مصرف شود که از این بابت برای بدن منفعت بسیاری دارد.

از این که با خوردن گوشت به تنهایی بدن دچار کبد چرب می شود خوردن سبزیجات همراه با گوشت محافظ خوبی برای کبد و همینطور باعث بهبود زخم های مسیر گوارش می شود .کاروتنوئید های موجود در سبزیجان میزان جذب آهن بدن رو افزایش می دهند.

غذای امروز ما سوگورملی کباب به همراه گوجه و فلفل و پیاز و بادمجان سرو میشه که هم باعث جذب آهن مواد گوشتی کباب میشه و هم برای سلامت بدن بسیار مفید است .

 

 

 

ارسال شده در تاریخ 16 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,177
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.