طرز تهیه مربای سیب آموزش انواع مربا های مناسب فصل

طرز تهیه مربای سیب آموزش انواع مربا های مناسب فصل

طرز تهیه مربای سیب

مواد لازم :

سیب نیم کیلو
شکر نیم کیلو
گلاب 5قاشق غذاخوری
آبلیمو 1ونیم قاشق غذاخوری
هل 4عدد

طرز تهیه مربای سیب, آموزش انواع مربا های مناسب فصل ,تهیه مربای سیب, آموزش انواع مربا ,مواد لازم تهیه مربا سیب, مربا سیب , نکات تهیه مربا سیب
طرز تهیه :
ابتدا سیب را تمیز بشویید و پوست آن را جدا کنید و آن را 2نیم کرده و مواد داخل و دانه و چوب سر آن را جدا کنید و به شکل دلخواه خرد کنید.

2لیوان آب را روی حرات قرار دهید تا به جوش بیاید سپس سیب را به آن افزوده و اجازه دهید نرم شود. سیب های نرم شده را در صافی بریزید و پس از اینکه آب اضافی شان خارج شد کنار بگذارید.

آبی که سیب ها را در آن پخته بودید با شکر مخلوط کنید و به همراه هل روی حرارت قرار دهید تا چند دقیقه بجوشد ، پس از اینکه شکر درون آب حل شد و چند قل زد سیب ها را اضافه کنید و اجازه دهید مربا غلیظ شود.

پس از آنکه غلظت مربا مناسب شد گلاب و آبلیمو را اضافه کنید ، چند دقیقه دیگر نیز بگذارید مربا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و اجازه هید کاملا خنک شود.

نکات:
حتما گلاب را قبل از مصرف بچشید تا تلخ نباشد.

در صورت تمایل از گلاب و هل بیشتری در مربا استفاده کنید.
اگر نمیخواهید رنگ سیب ها تیره شود باید در زمان پوست کردن سیب ها را داخل ظرفی که با مقداری آب و سرکه مخلوط شده است قرار دهید و سیب ها را درون آن پوست بگیرید.

همینطور می توانید سیب ها را بعد از پوست کندن به صورت نگینی خرد کرده و در شیره حاضر شده بریزید وباقی کار مثل  تو ضیحات داده شده در بالا هست

طرز تهیه مربای سیب, آموزش انواع مربا های مناسب فصل ,تهیه مربای سیب, آموزش انواع مربا ,مواد لازم تهیه مربا سیب, مربا سیب , نکات تهیه مربا سیب

در صورت نگینی خرد کردن شکل مربا زیبا تر هم هست البته به روش بالا هم به صورت مارمالادی می شود. البته مزه هر دو به مثل هم و بسیار خوش عطر و خوش طعم است.

ارسال شده در تاریخ 15 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 1,173
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.