مربا کدو حلوایى طرز تهیه نوین مربا کدو حلوایى برای کدبانوی ایرانی

مربا کدو حلوایى طرز تهیه نوین مربا کدو حلوایى برای کدبانوی ایرانی

مربا کدو حلوایى

مربا کدو حلوایى به دلیل خواص بالای آن و طعم دلنشینش مورد پسند خانواده ها و مناسب برای صبحانه کودکان شما است. اما کدو حلوایی هم یکی از پرچم‌داران فیبر است که متأسفانه چندان خوش‌‌اقبال نبوده است و نتوانسته مشهور شود. هر فنجان کدو حلوایی ۳ گرم فیبر و فقط ۴۹ کالری انرژی دارد. رفاقت با کدو حلوایی به نفع شما خواهد بود، چون برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و لازم نیست نگران کالری دریافتی خود باشید.

مواد لازم مربا کدو حلوایى :

کدو حلوایی 1/5 کیلو
شکر 2 کیلو
دانه هل نکوبیده 1 قاشق مربا خوری
آهک 5 قاشق سوپخوری
گلاب 1/4 پیمانه
جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری

مربا کدو حلوایى طرز تهیه مربا کدو حلوایى

مربا کدو حلوایى طرز تهیه مربا کدو حلوایى

✔طرز تهیه آب آهک:
آهک را در ظرفی بریزید و حدوداً دولیترونیم تا سه لیترآب سرد روی آن بریزید و کمی هم مخلوط کنید تا آهک در آب تقریباً حل شود. ۲۰تا۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد آهک ته نشین شود. و آب زلال آن را مصرف کنید و مواد ته نشین شده را دور بریزید.

‏@ashpaziranii
طرز تهیه:

برای تهیه  مربا ,کدو حلوایی را پوست بکنید و به ضخامت نیم سانت قالب بزنید و یا به شکل مربع یا ….
به قطر نیم سانت خرد کنید.کدوهای قالب زده رادرون آب اهک آماده شده بریزید و ۲۴ ساعت در آب آهک بماند. کدو حلوایی را از آب آهک خارج کنید و ۴-۵ ساعت در آب سرد بریزید و در طول این مدت ۳ بار آب آن را عوض کنید.

بعد کدو را در صافی بریزید تا آب آن برود.شکر را در قابلمه بریزید و ۵ – ۶ لیوان آب درون آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد بعد شربت را از صافی رد کنید .
کدو را داخل شربت بریزید و اجازه دهید تا بجوشد و گاهی کف روی مربا را بگیرید . وقتی شربت قوام آمد دانه هل و گلاب و جوهر لیمویی را که قبلاً در یک ق غ آب گرم حل کرده اید را داخل مربا بریزید و بعد از ده دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش کنید .
این مربا ترد و شکننده و براق و خوشمزه است.

‏ @ashpaziranii
۱- قوام آمدن شربت:
یعنی موقعی که مربا آماده شد مقداری از شربت آنرا در قاشق بریزید کمی که سرد شدباید به حالت کش از قاشق بریزد.
۲- ویا قاشق را داخل شربت مربا کنید و بیرون بیاورید و انگشت خود را داخل قاشق کنید و دوانگشت اشاره و انگشت شصت خود را که آغشته به شربت مربا کرده اید را چند بار به هم بزنید اگر شربت بین دو انگشت شما حالت کش یا مثل نخ شد شربت مربا قوام آمده
——————————

مربا کدو حلوایى ,طرز تهیه مربا کدو حلوایى , تهیه مربا کدو حلوایى,مربا کدو ,مواد لازم مربا کدو حلوایى,شربت طرز تهیه مربا کدو حلوایى

ارسال شده در تاریخ 14 فوریه 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 2,294
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.