طرز تهیه موساکا با بادمجان وسس بشامل غذای سالم و پرکالری

طرز تهیه موساکا با بادمجان وسس بشامل غذای سالم و پرکالری

طرز تهیه موساکا

طرز تهیه موساکا,پخت موساکا با بادمجان,طرز تهیه سس بشامل,موساکا غذای سالم و پرکالری,آموزش تهیه موساکا,پایه موساکا با بادمجان,موساکا با سس بشامل

مواد لازم موساکا
بادمجون سه الی چهار عدد
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز متوسط دو عدد
سیر دو حبه
پوره گوجه یک لیوان
رب گوجه دوقاشق غذاخوری
فلفل دلمه یک عدد
نمک فلفل زردچوبه دارچین آویشن
سبزیجات معطرمثل ریحان و اوریگانو
پنیر پیتزا به اندازه یک لیوان
مواد لازم سس بشامل:
شیر دولیوان
آردسفید دوقاشق غذاخوری
کره پنجاه گرم
نمک و فلفل و جوزهندی و اویشن
.
۱.اول بادمجون ها رو شستم پوست کندم و حلقه حلقه برش زدم(میتونید نواری برش بدید) توی آب نمک گذاشتم و بعد نیم ساعت آبکش کردم و اب اضافیشو گرفتم و توی روغن سرخ کردم.میتونید داخل فر به مدت سی دقیقه گریل کنید.
۲.پیازها رو ریز خرد کردم.در روغن با نمک و زردچوبه تفت دادم.سیر رو ریز خرد کردم و اضافه کردم.گوشت رو به همراه دارچین اضافه کردم و تفت دادم.رب گوجه اضافه کردم.فلفل دلمه رو ریز خرد کردم و اضافه کردم.در انتها پوره ی گوجه و فلفل سیاه و اویشن ریختم.سبزیجات معطر رو در این مرحله اضافه کنید.
۳.سس بشامل درست کردم.اسون ترین روش این طوره که داخل یک شیرجوش آرد رو توی شیر سرد حل کردم و کره رو اضافه کردم.روی شعله ی کم اینقدر هم زدم تا غلیظ شد.در انتها نمک و فلفل و اویشن اضافه کردم و کمی جوزهندی رنده کردم.
۴.حالا داخل ظرف پیرکس اول بادمجون ها رو چیدم ،لایه ی بعدی مایه گوشت و کمی پنیر پیتزا.اگر و به همین ترتیب از بادمجون و گوشت و پنیر میریزیم و در لایه ی اخر بعد پنیر پیتزا از سس بشامل استفاده میکنیم.میتونید از سس بشامل در لایه ها هم استفاده کنید.
برای تزیین از فلفل دلمه و گوجه خرد شده استفاده کردم و کمی پنیر پیتزا ریختم و در فر ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دادم و ده دقیقه هم گریل را روشن کردم تا پنیر طلایی بشه.
✔اگر میتونید بادمجون رو گریل کنید یا قبل از سرخ کردن به سفیده تخم مرغ آغشته کنید تا روغن کم تری جذب کنه.مایه گوشت رو هم با روغن کمی درست کنید چون اگر اینکارها رو نکنید موساکاتون غرق روغن میشه.
✔من در سایت های خارجی ،موساکاهایی رو دیدم که صرفا بادمجون،مایه گوشت و پوره گوجه بود .و بعضی در انتها کمی پنیر پیتزا میریختند که این روش کم کالری تر و سالم تره.
✔بعضی از روش ها از سیب زمینی حلقه و پخته شده در لایه های موساکا استفاده میکنند. .

ارسال شده در تاریخ 22 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع آشپزی
بازدید : 1,264
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.