طرز تهیه پنکیک موز پخت آسان و بسیار مقوی و کیکی انرژی زا

طرز تهیه پنکیک موز پخت آسان و بسیار مقوی و کیکی انرژی زا

طرز تهیه پنکیک موز

پنکیک موز حتما توصیه میکنم این کیک انرژی زا رو درست کنید

مواد لازم پن کیک موز:

آرد 2 لیوان
شیر 2 لیوان
موز 4 عدد
شکر 2 ق غذاخوری
بیکینگ پودر 4 ق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
نمک 1/2 ق چایخوری
دارچین 2 ق چایخوری
روغن 4 ق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک موز,مواد لازم تهیه پنکیک موز, آموزش انواع کیک و پنکیک ,تهیه پنکیک های میوه ای ,دستور پنکیک موزی ,طرز تهیه پنکیک ,آموزش پنکیک

طرز تهیه و آموزش پنکیک میوه ای با موز :

داخل کاسه ای مواد خشک ( آرد ، شکر ، بیکینگ پودر ، نمک ، دارچین ) را مخلوط کنید ، در کاسه ای دیگر موز پوره شده ، شیر ، تخم مرغ و روغن را مخلوط کنید.
سپس مواد خشک ( آرد ، شکر ، بیکینگ پودر ، نمک ، دارچین ) را به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد یکدست شوند.
?ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و داخل ان را با دستمالی که به روغن اغشته کرده اید چرب کنید ، مقداری مایه پن کیک بردارید و کف ماهیتابه بریزید ، وقتی سطح پن کیک شروع به حباب زدن کرد و با تکان دادن ماهیتابه حرکت کرد یعنی اماده برگرداندن است.
?پن کیک را برگردانید تا طرف دیگرش هم طلایی و برشته شود و به همین صورت همه را آماده کنید ، برای سرو پن کیک چند لایه از ان را داخل بشقاب قرار دهید و با مقداری عسل ، موز و … تزئین کنید.
?نکته ها : برای جلوگیری از خمیر شدن پن کیک آن را پس از اماده شدن روی توری قرار دهید تا خنک شود.

همین دستور را با میوه های دیگری هم میتونید درست کنید و امتحان کنید پن کیک های میوه ای بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند .اکثرا دستور پخت های آسان و سریع دارند و بسیار مناسب برای وعده صبحانه و عصرانه هستند.بویژه برای بچه ها که علاقه برای صبحانه خوردن پیدا کنند .پن کیک های میوه ای بویژه پنکیک موزی به لحاظ مقوی بودن بری اولین وعده  کودکنمون سیار مناسب هستند.

ارسال شده در تاریخ 26 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,191
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.