طرز تهیه پوآچا گل با دستور پخت مرحله به مرحله

طرز تهیه پوآچا گل نان مغز دار عالی هست که من با پنیر و جعفری مغزدارش کردم سلیقه ای است و شما حتی میتونید شیرینش کنید یا مواد پیراشکی داخلش بزارید  و آماده کنید.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

مواد لازم برای تهیه پوآچا گل چیست؟

خمیر مایه یک قاشق غذاخوری سر خالی

یک ونیم لیوان شیر

از نصف لیوان یکم بیشتر روغن مایع

۲ عدد تخم مرغ سفیده برای داخل خمیر زرده ها برای رومال

نمک یک قاشق مربا خوری

شکر یک قاشق غذاخوری

۴ لیوان آرد(میتونه کمتر یا بیشتر هم ببره)

نکته : برای داخل پوآچا پنیر و جعفری یک پیمانه (میتونید نوتلا هم جایگزین کنید )

طرز تهیه پوآچا گل

مراحل پخت و طرز تهیه پوآچا گل :

ابتدا نصف لیوان شیر (ولرم) رو با شکر و خمیر مایه مخلوط کنید سپس روشو یک بشقاب بذارید (حدود ۱۰ دقیقه زمان میبره) تا به عمل بیاد.
حالا بقیه شیر رو داخل کاسه بزرگی ریخته همراه سفیده تخم مرغ و روغن مایع با همزن دستی زده تا یکدست شود.

بعد نمک و خمیر مایه را هم اضافه کرده سه پیمانه آرد رو اضافه کرده بقیه رو با کنترل اضافه کرده تا وقتی خمیر نرمی بدست بیاد, بعد روشو نایلکس کشیده و با پارچه می پوشونیم یک ساعت استراحت میدیم.

بعدخمیر رو که پف کرده با کمی ورز پفیشو می گیریم, از خمیر به اندازه یک پرتقال کوچیک برداشته (من هر چونه رو ۱۲۰ گرمی برداشتم ) با دست یا وردنه باز کرده  پنیر و جعفری یا هر مغزی دوست دارین بذارید داخلش و بپیچید در سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم به ترتیب می چینیم و برای وسط گل هم یک چونه گرد که داخلش باز پنیر و جعفری گذاشتیم, می ذاریم.

دوباره ۱۵ دقیقه استراحت میدیم روشو می پوشونیم بعد با زرده تخم مرغ رومال کرده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۲۰ درجه می پزیم تا جایی که روش طلایی بشه وبعد از درآوردن از فر روش با فرچه کره بمالید.

نوش جان

ارسال شده در تاریخ 4 سپتامبر 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 738
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.