طرز تهیه پیراشکی سنتی روسی با سبزیجات رنگی و مفید

طرز تهیه پیراشکی سنتی روسی با طعم و مزه بی نظیر

طرز تهیه پیراشکی سنتی روسی همانند اکثر پیراشکی ها از طعم و مزه بی نظیری برخوردار است .مواد تشکیل دهنده این پیراشکی سنتی روسی سبزیجات رنگی مفید و سالم هست

مواد لازم برای خمیر پیراشکی سنتی

شیر ۱/۲ ۱ پیمانه
کره یا روغن زیتون ۳-۲ ق غ
تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
خمیر مایع ۱/۲ ق غ
شکر ۱/۲ ق غ
نمک ۱/۴ ق چ
آرد ۱/۲ ۲ تا ۳ پیمانه
مواد داخلی:
کلم خرد شده ۱/۴ یک کلم کامل
هویج متوسط رنده شده ۲ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
قارچ ۷-۵ عدد
فلفل دلمه ای قرمز بزرگ خرد شده ۱ عدد
نمک ۱ ق چ
فلفل سیاه ۱ ق چ
پاپریکا ۱ ق چ
سیر ۳ حبه

 طرز تهیه پیراشکی سنتی روسی

طرز تهیه پیراشکی روسی :

۱. شیر ولرم را همراه با شکر و خمیر مایع در ظرفی ریخته و برای ۵ دقیقه اجازه میدهیم تا عمل بیاید. سپس تخم مرغ و کره را مخلوط میکنیم و آرد را به همراه نمک به تدریج به مواد افزوده هم میزنیم تا خمیری شکل شود و چند دقیقه ورز میدهیم. خمیر را در ظرفی چرب شده به مدت ۱ ساعت قرار میدهیم تا دوبرابر شود.
۲. در این فاصله مواد میانی را آماده میکنیم. درون تابه کمی روغن میریزیم و پیاز و هویج را برای ۶-۵ دقیقه با حرارت متوسط تفت میدهیم تا طلایی رنگ شود سپس سیر؛ قارچ و فلفل دلمه ای را اضافه میکنیم و برای ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت میدهیم. درادامه کلم؛ نمک و ادویه را می افزاییم و با مواد مخلوط میکنیم؛ در تابه را میگذاریم؛ شعله را کمتر میکنیم و برای ۲۰-۱۸ دقیقه مواد را میپزیم تا کلم ها کاملا نرم شوند. سپس در تابه را میداریم تا مواد قبل از استفاده کاملا خنک شوند.
۳. خمیر را به بسته به اندازه مطلوب پیراشکی به ۲۴-۱۶ قسمت میکنیم. آنها را باز؛ با ۳-۲ ق غ از مواد پر میکنیم و سپس میبندیم و آنها را در روغن سرخ میکنیم.
۴. در صورت تمایل آنها را با ترکیب ۱ عدد تخم مرغ و ۱/۴ پیمانه شیر زده شده رومال کنید و در فر گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید تا طلایی رنگ شوند.

ارسال شده در تاریخ 29 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,030
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.