طرز تهیه چیز کیک شکلاتی تنوری فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی تنوری که بسیار متفاوت و خوشمزه تر از انواع چیز کیک ها است .توصیه می کنم حتما تو خونه درست کنید حتما طرفدارش میشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی تنوری چیت ؟

پایه چیز کیک:

بیسکویت اوریو دو بسته

کره ذوب شده 70 گرم

پودر کاکایٔو 1 قاشق غذاخوری

لایه چیزکیک:

پنیر خامه ای 300 گرم

تخم مرغ 4 عدد

شکر 100 گرم

شکلات بنماری شده 150 گرم

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

خامه زده شده 150 گرم

نمک نوک‌ قاشق چایخوری

گاناش برای روی چیز کیک به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی تنوری

مراحل و طرز تهیه چیز کیک شکلاتی تنوری :

ابتدا بیسکویت ها رو داخل غذاساز بریزید تا پودر بشه. بعد بهش کره و پودر کاکائو اضافه کنید.

حالا روی قالب کمربندی فویل بزارید و لبه های اون رو به بیرون باز کنید. کف قالب رو کاغذ روغنی بزارید با مخلوط بیسکویتی پر کنید و با یک لیوان بیسکویت ها به کف قالب فشار بدید تا منسجم بشه. بعد قالب رو به مدت نیم‌ ساعت تا یک ساعت داخل فریزر قرار بدید.

حالا بریم سراغ مواد چیز کیک…

پنیر خامه ای، شکر و پودر کاکائو رو‌داخل یک ظرف بریزید و با همزن هم بزنید تا یکدست بشه. فقط دقت‌ کنید مواد رو‌ نباید زیاد هم زد. حالا شکلات بن ماری رو شده رو به مخلوط اضافه کنید.

تخم مرغ ها رو یکی یکی به مواد کیک اضافه کنید‌ و‌ هم بزنید. بعدخامه زده شده، نمک و وانیل رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا قالب کمربندی رو از فریز بیرون بیارید و‌ مخلوط پنیری رو داخل قالب بریزید.

قالب رو تو ظرف گود دیگه ای بزارید و داخل ظرف آب بریزید و بزارید داخل فر که از قبل با دمای 170 درجه گرم شده به مدت 90 دقیقه تا بپزه.فر رو‌ خاموش کنید و بزارید چیز کیک یک ساعت داخل فر بمونه تا سرد بشه.

بعد چیز کیک رو از حمام آب بیرون بیارید و فویل رو باز کنید و از قالب جدا کنید. بعد روی چیز کیک رو با گاناش پر کنید و بزارید داخل یخچال به مدت ۸ ساعت تا خودش رو بگیره.

نوش جان

ارسال شده در تاریخ 1 سپتامبر 2020 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 2,333
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.