طرز تهیه کلوچه فسایی آموزش انواع کیک و کلوچه های سنتی

طرز تهیه کلوچه فسایی آموزش انواع کیک و کلوچه های سنتی

طرز تهیه کلوچه فسایی

کلوچه های سنتی در هر شهر و استانی که هست که علاوه بر طعم  عالی آنها نشان از یاد و خاطرات سفره ها و شیرینی های سنتی را برای مردم را دارد .آموزش امروز ما نیز دستور کلوچه محلی و سنی شهر فسا است .طعم عالی و ترد این کلوچه از طعم های دلنشین برای مردم  شده است حتما آن را امتحان کنید.

موادلازم کلوچه فسایی

آردنخودچی ۱۲۵گرم

پودرقند۲۵۰گرم

آردسفید۳۵۰گرم

روغن جامد۲۵۰گرم

جوش شیرین ۱ق.چ

هل بمیزان لازم

پودرپسته

تخم سیاه دانه

زعفران آبکرده

طرز تهیه کلوچه فسایی, ,مواد لازم تهیه کلوچه فسایی,آموزش پخت کلوچه فسایی, دستور پخت کلوچه فسایی,آموزش کلوچه های سنتی ,دستور کلوچه های محلی

طرزتهیه:

پودر قند و روغن راباهم زن برقی خوب میزنیم تا کرمی  و لطیف بشه بعد آرد نخودچی و آردسفید رو باهم الک کرده و به روغن و پودر قند آماده اضافه میکنیم و بعد پودر هل رو اضافه می کنیم و خوب قاطی میکنیم . جوش شیرین رو داخل روغن و پودر قند می ریزیم و مواد رو مخلوط کرده و خوب ورز داده و داخل کیسه گذاشته و توی یخچال میزارین برای دو ساعت بعد روی پلاستیک کمی آرد پاشیده مواد رو پهن کرده و قالب می زنیم و روی اون رو با زعفران آب کرده با برس رنگی کرده و تخم سیاه دونه یا پودر پسته می پاشیم و توی فر طبقه بالا با درجه  ۱۷۰برای مدت ۱۵دقیقه یا تا وقتی رنگ زیر کلوچه برگرده د رضمن توی سینی فر حتما کاغذ روغنی انداخته . اگر بخواین خمیر رو دو رنگ کنید کمی آرد سفید و روغن به خمیر آماده اضافه کرده و نصف رو زعفرانی و نصف شکلاتی می زنیم.

نکات قابل توجه

** حتما در یخچال 2 ساعتی بگذارید تا خمیر استراحت کند.

**توجه داشته باشید که در سینی فر کاغذ روغنی  انداخته باشید .

** اگر بخواین خمیر رو دو رنگ کنید کمی آرد سفید و روغن به خمیر آماده اضافه کرده و نصف رو زعفرانی و نصف شکلاتی می زنیم.

 

ارسال شده در تاریخ 30 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,677
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.