طرز تهیه کیک دانمارکی بسیار خوشمزه با آموزش کرم مخصوص آن

طرز تهیه کیک دانمارکی بسیار خوشمزه با آموزش کرم مخصوص آن

طرز تهیه کیک دانمارکی

طرز تهیه کیک دانمارکی, کیک دانمارکی بسیار خوشمزه ,آموزش کرم مخصوص کیک دانمارکی ,تهیه کیک دانمارکی, مواد لازم کیک دانمارکی ,طرز تهیه کرم کیک دانمارکی ,

مواد لازم کیک دانمارکی :

آرد 800گرم
تخم مرغ 3عدد
مایه خمیر1/5قاشق سوپخوری
شکر100گرم
روغن مایع100گرم
شیر200گرم
نمک1/2قاشق چایخوری
آبلیمو1قاشق چایخوری
وانیل1/4قاشق چایخوری
کیک شکلاتی

مواد لازم کرم?
آرد 6قاشق غذاخوری
شکر 1/2پیمانه
شیر1 پیمانه
وانیل کمی

طرزتهیه کیک دانمارکی:
یک کیک شکلاتی 6تخم مرغی در قالب 30×40 درست میکنیم و کنار میذاریم.
مایه خمیر، یک قاشق شکر و 3قاشق سوپخوری آب ولرم را در ظرفی ریخته و روی ظرف را میپوشانیم ده دقیقه در جای گرم بماند تا عمل بیاید.
بقیه مواد را با هم مخلوط کرده،مایه خمیر عمل آمده را هم داخل مواد میریزیم حالا آرد را کم کم اضافه کرده و ورز میدهیم تا خمیر یکدست شود و به دست نچسبد.روی ظرف خمیر را میپوشانیم و در جای گرم یک ساعت استراحت میدهیم.
تو این فاصله کرم را درست میکنیم .آرد و شکر و شیر را مخلوط کرده و روی حرارت هم میزنیم تا غلیظ شود وقتی که از روی حرارت برداشتیم وانیل را اضافه میکنیم.
برای این مقدار خمیر من کیک را 8برش با عرض 5و طول 30تقسیم کردم.برای هر کیک دانمارکی دو برش کیک استفاده میکنیم به این صورت که روی لایه اول کرم میریزیم و لایه دوم کیک را روی آن بر میگردانیم.
سپس پف خمیر را گرفته،خمیر را 4 قسمت می کنیم.زیر کار را آرد پاشی کرده و خمیر را به صورت مستطیل به اندازه دور تا دور کیک با قطر 3میل پهن میکنیم, دو طرف خمیر را به صورت نواری برش میزنیم
زیر و روی کیک هم از کرم ریخته و نوارها را ضربدری روی هم میآوریم.سینی فر را کمی چرب میکنیم و خمیر را داخل سینی گذاشته،روی خمیر را پوشانده و 20 دقیقه استراحت میدهیم .روی خمیر را زرده مخلوط با زعفران زده و به مدت 30دقیقه داخل فر 180 درجه میذاریم .

ارسال شده در تاریخ 11 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,464
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.