طرز پخت شیرینی پنجره ای و جدیدترین آموزش شیرینی پنجره

طرز پخت شیرینی پنجره ای و مواد لازم

طرز پخت شیرینی پنجره ای بهترین و آسانترین شیرینی برای مهمانی ها مخصوص عید نوروز 1399 و روش راحت برای تهیه آن و مواد لازم نان پنجره ای را در این مطلب ایران پاتوق بخوانید

مواد لازم شیرینی پنجره ای

نشاسته ۴۰ گرم
آرد ۵۰ گرم
گلاب ۴۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند و پودر هل برای تزیین
روغن مایع برای سرخ کردن

طرز پخت شیرینی پنجره ای   طرز پخت شیرینی پنجره ای طرز پخت شیرینی پنجره ای

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

نشاسته و گلاب را مخلوط کرده تا مایه یکنواختی به دست بیاید سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده هم می زنیم. سپس آرد را اضافه می کنیم تا مایع شیرینی آماده شود. روغن را در ظرفی نسبتا گود برای سرخ کردن ریخته می گذاریم تا کاملا داغ شود. قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه داخل روغن داغ شده میگذاریم تا کاملا داغ شود سپس در مایه شیرینی زده به طوری که به لبه های بالایی آن نچسبد سپس در روغن داغ میگذاریم به آرامی تکان می دهیم تا از قالب جدا شود. قالب باید داغ باشد در غیر این صورت مایه به قالب میچسبد. شیرینی ها را بعد از اینکه هر دو سمتشان سرخ شد در آورده در آبکش میگذاریم تا روغن اضافه آن گرفته شود پس از سرد شدن با پودر قند و پودر هل تزیین می کنیم.

طرز پخت شیرینی پنجره ای

نکته ها : اگر روی این شیرینی را با سلفون بپوشانید و در خارج از یخچال نگهداری کنید تا دو هفته قابل استفاده میباشد ، مخلوط آرد را قبل از استفاده الک کنید ( به طور کلی آرد مخصوص شیرینی پزی باید حداقل ۲ بار و آرد معمولی باشد باید حداقل ۱۰ بار الک شود ) ، اگر پس از مخلوط کردن تمام مواد ، مخلوط دارای ناخالصی یا گلوله های آردی شکل بودند میتوانید مواد را پس از خارج نمودن از یخچال از الک درشت رد کنید.

غلظت مواد باید در حد نرمال ( نه خیلی سفت و نه خیلی شل ) باشد ، اگر مخلوط خیلی شل بود میتوانید از حداکثر ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید و اگر خیلی سفت بود از نصف استکان شیر سرد معمولی استفاده کنید.

هنگام سرخ کردن شیرینی ها قالب باید به اندازه کافی ( نه خیلی زیاد ) داغ شده باشد ، وقتی قالب را داخل مایع قرار میدهید دقت کنید که مایع از بالای قالب تان بیرون نزند ( تمام قالب را داخل مایع فرو نبرید ) چون در این صورت مواد در روغن از قالب جدا نخواهند شد.

میتوانید از قالب های متنوع مخصوص شیرینی های پنجره ای برای سرخ کردن شیرینی ها استفاده کنید ، باید در زمان تهیه شیرینی های پنجره ای سرعت عمل بالایی داشته باشید ، میتوانید بجای زعفران از مقدار کمی پودر هل یا پودر کاکائو یا پودر قهوه و … استفاده نمائید.

ارسال شده در تاریخ 10 آوریل 2020 توسط مدیریت با موضوع شیرینی
بازدید : 2,677
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.