عاداتی که شما را پیرتر نشان می دهد در زندگی روزمره خود دقت کنیم

عاداتی که شما را پیرتر نشان می دهد در زندگی روزمره خود دقت کنیم

عاداتی که شما را پیرتر نشان می دهد ما آنها در این مقاله بررسی می کنیم تا در رفتار ها و حرکت ها و نوع نشستن و خوابیدن و دیگر اعمال خود رو تصحیح کنید و همیشه جوان بمانید.

عاداتی که شما را پیرتر نشان می دهد, در زندگی روزمره خود دقت کنیم,چگونه جوان تر به نظر برسیم ,عادت های غلط و رفع آنها , مراقبت از بدن

عادت غلط که باعث می‌شوند پیرتر به‌ نظر برسید.

عاداتی که شما را پیرتر

۱. لاغری بیش ‌از حد
۲. مالیدن چشم ‌ها
۳. کم ‌خوابی
۴. خوابیدن روی صورت
۵. نوشیدن با نِی
۶. استفادهٔ نادرست از مواد دارای خاصیت ضد چروک
۷. اضطراب همیشگی
۸. استفاده از مواد آرایشی اس پی اف دار به‌ جای ضدآفتاب
۹. تمرکز صرف بر چروک ‌ها
۱۰. بی ‌توجهی به گردن و دست ‌ها
۱۱. استفاده نکردن از عینک آفتابی
۱۲. شست ‌و شو با صابون
۱۳. سیگار کشیدن
۱۴. کینه به دل گرفتن
۱۵. کار کردن پیوسته با تلفن همراه
۱۶. رژیم غذایی ناسالم
۱۷. دویدن زیاد
۱۸. چند وظیفه‌گی
۱۹. تماشای زیاد تلویزیون
۲۰. نشستن طولانی ‌مدت
۲۱. قوز کردن
۲۲. اخم کردن
۲۳. محدود کردن کالری دریافتی
۲۴. برنزه کردن
۲۵.مصرف الکل

و انجام کارهایی که شما را جوان تر میکند و با نشاط تر می سازد.

الف. مراقبت از صورت
۱. هر روز از پاک کننده صورت استفاده کنید
حتما یک پاک کننده‌ی ملایم انتخاب کنید که روغن اضافی نداشته باشد. اگر پاک کننده شما سختی زیادی داشته باشد، ممکن است پوست‌تان را خشک کند و موجب تسریع روند پیر شدن شود. حتما از پاک کننده مناسب گروه سنی‌تان، نه نوجوانان، و رطوبت رسان و ملایم برای پوست‌تان استفاده کنید. شما می‌بایست پیش از استفاده از هرگونه آرایش از این پاک کننده استفاده کنید.
– اگر از پاک کننده صورت استفاده نمی‌کنید، پس بهتر است به استفاده از آن عادت کنید، به‌ویژه اگر سن‌تان بالا است. پاک کننده باعث از بین رفتن باقیمانده‌ی مواد شیمیایی محیط و هرگونه مواد آرایشی می‌شود که اگر برای مدت طولانی روی پوست بمانند باعث پیر شدن تان می‌شود.

۲. همیشه پس از پاک کردن صورت‌تان از مرطوب کننده استفاده کنید
به همان اندازه که پاک کردن مواد مضر از روی پوست مهم است، رطوبت رسانی به پوست نیز برای تمیز و سالم نگه داشتن آن مهم است. مرطوب کننده‌ای بیابید که “ضد پیری” است و اثرات عمیق رطوبت رسانی داشته باشد. مردان نیز می‌توانند به اندازه زنان، از این محصولات بهره ببرند، حتی اگر به استفاده از مرطوب کننده‌ها عادت ندارند.

۳. از پوست در برابر خورشید محافظت کنید
محافظت از پوست در برابر نور خورشید صرفا به زمانی که در ساحل هستید محدود نمی‌شود. اگر واقعا می‌خواهید ده سال جوان‌تر شوید، پس باید هر زمان که زیر نور آفتاب قرار می‌گیرید از ضد آفتاب استفاده کنید.شما می‌توانید از مرطوب کننده‌ی SPF دار استفاده کنید، تا از خشک شدن صورت‌تان جلوگیری کند و در برابر نور خورشید نیز از شما محافظت کند. آسیب‌های ناشی از نور خورشید یکی از چیزهایی است که موجب پیر شدن زودهنگام می‌شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر روز از ضد آفتاب حداقل SPF 15 استفاده کنید. در غیر این‌صورت، ممکن است با چین و چروک، لکه‌های قهوه‌ای، و تغییر رنگ و تیره‌تر شدن پوست‌تان مواجه شوید.
– از ضد آفتاب صرفا برای صورت‌تان استفاده نکنید. پشت دست‌ها، بازوها، قفسه سینه، یا هر بخشی از بدن‌تان که در معرض نور خورشید است نیز ضد آفتاب بزنید. این کار در برابر بروز لکه های ناشی از پیر شدن روی دست‌ها و قفسه سینه‌تان از شما محافظت می‌کند. عاداتی که شما را پیرتر

.

۶. از آرایش صحیح استفاده کنید
ترفندهای بیشماری وجود دارد که می‌توانند به‌واسطه‌ی آرایش صحیح، به شما کمک کنند جوان‌تر به نظر برسید. بهترنی استفاده از آرایش نه تنها باعث پنهان شدن رنگ‌دانه‌های پوست‌تان می‌شود بلکه بهترین ویژگی‌های‌تان را نیز برجسته می‌کند، و چهره‌تان را به زندگی باز می‌گرداند. در ادامه شما را با چند ترفند آشنا می‌کنیم:
– از کانسیلرهای پودری استفاده کنید. کانسیلرهای مومی ممکن است در اطراف چین و چروک‌های‌تان بسته شوند و شما را پیرتر از سن واقعی‌تان نشان دهد. وقتی پای کانسیلرها در میان است، استفاده‌ی کمتر از کانسیلرها باعث جوان‌تر به نظر رسیدن‌تان می‌شود، اگر از کانسیلر زیادی استفاده کنید، به جای پوشاندن نقایص صورت‌تان بر چین و چروک‌های‌تان تمرکز خواهد کرد.
– مراقب استفاده از رنگ قرمز باشید. تنها یک خط در بالای استخوان گونه‌تان بکشید. قرار دادن این خط در گودی گونه باعث پیرتر شدن‌تان می‌شود، و باعث می‌شود صورت‌تان لاغرتر به نظر برسد.

– خط چشم مشکی‌تان را با قهوه‌ای جایگزین کنید. خط چشم مشکی روی صورت بسیار تند است و شما را پیرتر نشان می‌دهد، بنابراین از رنگ‌های ملایم‌تر قهوه‌ای برای چشمان‌تان استفاده کنید. مات کردن خط چشم ممکن است باعث شود ظاهر طبیعی‌تر و جوان‌تری پیدا کنید.
– بر مژه‌های‌تان تأکید کنید. از ریمل‌های ضخیم کننده استفاده کنید، مژه‌های‌تان را فر کنید، یا از مواد ضخیم کننده روی مژه‌های‌تان استفاده کنید تا جوان‌تر به نظر برسید. با بالا رفتن سن، مژه های‌تان نازک‌تر می‌شوند، و باید بر وارونه کردن این فرآیند کار کنید.
– از رژ لب ساده استفاده کنید. تنها یک رنگ ملایم می‌تواند این ترفند را به نتیجه برساند. اگر خط لب و رژ لب‌تان بیش از حد پررنگ باشد، به این معنی است که به سختی در تلاش هستید جوان‌تر به نظر برسید. با بالا رفتن سن، لب‌های شما به صورت طبیعی در حال باریک شدن هستند، پس می‌توانید آن‌ها را کمی ضخیم‌تر کنید، ولی اگر در این کار زیاده روی کنید، به نتیجه‌ی دلخواه‌تان نخواهید رسید.

ب. مراقبت از بدن
۱. موهای سفیدتان را بپوشانید
اگرچه بسیاری از مردم موی سفید را جذاب و به‌روز می‌دانند، ولی برخی افراد به دنبال راه‌هایی برای پوشاندن موهای سفیدشان هستند، این‌طور نیست؟ اگر قصد انجام این کار را دارید، پس از یک آرایشگر برای رنگ کردن موهای‌تان کمک بگیرید تا به ظاهر مطلوب‌تان دست پیدا کنید. شما خودتان نیز می‌توانید موهای‌تان را رنگ کنید،‌یا برای انجام این‌کار از دوست‌تان کمک بگیرید. از تغییر زیادی که در ظاهرتان ایجاد خواهد شد متعجب خواهید شد.
– بااین حال، باید به خاطر داشته باشید که رنگ کردن مو به معنای آسیب دیدن آن است، و با وجود این‌که با از بین بردن موهای سفیدتان به شما کمک می‌کند ظاهر جوان‌تری داشته باشید، ولی موهای آسیب دیده ممکن است این فعل را وارونه کند. تصمیم با شما است.
– زنانی که موهای‌شان را رنگ می‌کنند باید به خاطر داشته باشند که هایلایت کردن موها نیز می‌تواند ظاهر ملایم‌تری به موهای‌شان بدهد.

۳. دندان‌های‌تان را سالم و سلامت نگه دارید
دندان‌های سفید، صاف، و تمیز نقش بسیار مهمی در جوان نشان داده شدن‌تان دارد. از سوی دیگر، دندان‌های زرد، نامنظم، یا خراب باعث پیرتر نشان داده شدن‌تان می‌شود. اگر مشکل دهان و دندان دارید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر مشکل جدی در این زمینه ندارید ولی توجه زیادی به این بخش نمی‌کنید، شاید زمان آن است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و مرتب نخ دندان بکشید. شما می‌توانید از خمیردندان‌های سفیدکننده یا نوارهای سفیدکننده استفاده کنید، ولی حتما دقت کنید به روش صحیح از آن‌ها استفاده کنید.

4. نوشیدن آب را فراموش نکنید
شما می بایست حداقل ۱۰ لیوان آب ۲۲۵ میلی‌گرمی میل کنید تا پوست‌تان را تازه و بدن‌تان را سالم نگه دارید. با هر وعده غذایی و در طول روز یک یا دو لیوان آب بنوشید. نباید تنها وقتی آب بخورید که احساس تشنگی می کنید. اگر ورزش کرده‌اید، بیش از حد معمول آب بنوشید تا جبران آب از دست رفته‌تان شود. این کار باعث می‌شود نه تنها جوان‌تر به نظر برسید و این جوانی را در خودتان حس کنید، بلکه می‌تواند غبار جند سال را از چهره‌تان بشوید.

5. هر روز ورزش کنید
هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید، خواه پیاده‌روی، کلاس یوگا، یا تند راه رفتن صبح. شاید احساس کنید آن‌قدر سرتان شلوغ است که وقت تمرین و ورزش کردن ندارید، یا بسیار بیمار هستید، ولی همیشه یک نوع ورزش وجود دارد که می‌تواند به هر کسی کمک کند. ورزش کردن به شما انرژی می‌دهد و باعث می‌شود حس جوان و پر انرژی بودن داشته باشید. اگر به یک برنامه‌ی ورزشی منظم پایبند باشید، باعث می‌شود به سرعت جوان‌تر به نظر برسید.
– البته، بهتر است با بهره گیری از وعده‌های غذایی سالم مواد مغذی لازم را به بدن‌تان برسانید.
– بهتر است افراد مسن‌تر یوگا را امتحان کنند. یوگا ورزشی است که به شما کمک می‌کند بدن‌تان را هماهنگ کنید و پر انرژی‌تر باشید. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، و پیلاتس نیز بسیار عالی هستند.
– اگر ورزش کردن باعث سخت شدن عضلات‌تان می‌شود، این اتفاق بخشی از فرآیند ورزش کردن است! ماساژ نیز می‌تواند، به ویژه پس از یک هفته‌ی پرمشغله همراه با کار سخت، در آرامش یافتن و جوان‌تر شدن به شما کمک کند.

ج. حفظ عادت‌های سالم

 استرس‌تان را کاهش دهید

 حالت بدن‌تان را خوب نگه دارید

 به اندازه کافی استراحت کنید

ارسال شده در تاریخ 3 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,098
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.