عصبانیت از دلایل بروز سرطان معده و روده مراقب سلامت خود باشیم

عصبانیت از دلایل بروز سرطان معده و روده مراقب سلامت خود باشیم

عصبانیت از دلایل بروز سرطان

 سرطان معده و روده در کمین افراد عصبی❗️

عصبانیت با تداخل در میزان ترشح اسید معده خطر ابتلا به بیماریهای معده و روده راافزایش داده و تداوم آن میتواند منجر به ابتلا به سرطان شود

عصبانیت از دلایل بروز سرطان , مراقب سلامت خود باشیم,سترس عامل سرطان روده و معده,چگونه استرس عاطفی موجب بروز سرطان می­‌شود؟,کنترل خشم

اما آیا می دانستید که بیماری سرطان ریشه عاطفی هم دارد؟ پزشکان معتقدند یکی از عوامل بروز سرطان عواطف و خشم و عصبانیت سرکوب شده است.
هورمون استرس که کورتیزول نام دارد به دنبال شرایط عاطفی منفی تولید شده و زمانی که این هورمون ترشح نشود سیستم ایمنی بدنمان ضعیف می‌­گردد و سلول­‌های سرطانی بیشتری تولید می­‌شود بنابراین سرکوب کردن عواطف شما را در معرض این بیماری قرار می‌­دهد.
بررسی­‌هایی که در این زمینه صورت گرفته هم نشان می‌­دهد رابطه معنا داری ما بین انواع سرطان و به خصوص سرطان سینه با رفتارهایی که عواطف را در فرد خاموش می‌­کند، برقرار است.

در بررسی دیگری که در دانشگاه روچستر انجام شده نیز یافته‌­ها نشان می‌­دهد کسانی که خشم و عصبانیت‌­شان را بروز نمی‌­دهند 70 درصد بیشتر از دیگران به دنبال سرطان می­‌میرند.

چگونه استرس عاطفی موجب بروز سرطان می­‌شود؟

فاز اول: شوک غیر قابل اجتناب
در این مرحله که 18 یا 24 ماه قبل از تشخیص بیماری سرطان است، فرد دچار شوک یا آسیب عاطفی و روحی شدیدی می­‌شود که این اتفاق بر میزان خواب و تولید هورمون ملاتونین هم تاثیر می‌­گذارد و به دلیل آنکه ملاتونین از پیشرفت سلول سرطانی جلوگیری می‌­کند بدن فرد در معرض این بیماری قرار می‌­گیرد.

فاز دوم: کاهش آدرنالین
در این مرحله تولید هورمون آدرنالین در غدد فوق کلیوی کاهش می‌­یابد و این موضوع باعث مرحله بعدی یا همان جهش سلولی که قارچ سرطان است، می‌شود.

فاز سوم: قارچ سرطان
در طول این مرحله میکروارگانیسم­‌ها که برای بدن ضروری هستند به قارچ‌­هایی تبدیل می‌­شوند که اسید لاکتیک و گلوکز سلول­‌ها را تخمیر می‌­کنند و همچنین مانع از ترمیم DNA سلول­‌ها می‌­شوند و به دنبال آن سلول‌­­ها تبدیل به سلول سرطانی می‌­شوند.

فاز چهارم: کاهش نیاسین
کاهش سطح آدرنالین موجب کاهش ترشح هورمون دوپامین در مغز می­‌شود و این موضوع موجب کاهش تریپتوفان می‌­شود که این ماده با نیاسین یا همان ویتامین B3 برای تنفس سلول­‌ها ترکیب می­‌شود بنابر این کمبود نیاسین روند رشد سرطان را تشدید می‌­کند.

فاز پنجم: کاهش ویتامین C
با توجه به فشاری که این خشم فرو خورده به قلب و سیستم عروق بدن وارد می­‌کند غدد فوق کلیوی ویتامین C کمتری برای برای کاهش این فشار تولید می‌کنند و این موضوع موجب تبدیل سلول معمولی به سلول سرطانی می‌­شود.

فاز ششم: ضعف سیستم ایمنی
زمانی که شما در بلند مدت خشم تان را فرو ببرید غدد فوق کلیوی و تیروئید شما کم کار می­‌شود و به دنبال آن مواد معدنی که برای ایمنی بدن لازم هستند کاهش می­‌یابد و سیستم ایمنی شروع به ضعیف شدن می­‌کند.
با توجه به اتفاقاتی که به دنبال فرو خوردن خشم و عصبانیت به وجود می آید بهترین راه آن است که این عواطف منفی خود را به شکلی بروز بدهید که در ادامه روش‌­هایی سالم را برای بروز آن معرفی می­‌کنیم.

تمرینات ورزش منظم
تمیرناتی برای تنفس عمیق­‌تر
روش‌­هایی برای ریلکس کردن عضلات بدن
استفاده از اسباب بازی­‌های مختلف برای آرام شدن
یافتن موضوعات خنده دار و طنز
گوش دادن به موزیک‌­های آرامش بخش
تلقین و تکرار جملات و عبارات آرامش بخش به خودتان

یک متخصص روانپزشکی در همدان نیز با بیان این‌که استرس عاملی مهم در بروز چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان است، گفت: سرطان آخر دنیا نیست بلکه یک بیماری مانند سایر بیماری‌هاست که روش‌های درمانی خاص خود را دارد.

دکتر محمد حقیقی با بیان این‌که فرد سرطانی را به طور اصولی باید با بیماری خود آشنا کرد، افزود: کسی که دچار این بیماری شده باید زمان خاص پذیرش این بیماری خود را طی کند، به طوری که در چنین فردی زمان پذیرش بیماری سه ماه است.

ارسال شده در تاریخ 10 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,105
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.