علائم تخمک گذاری روش های تشخیص و تعیین زمان آن

علائم تخمک گذاری  تعیین زمان رها سازی تخمک

علائم تخمک گذاری آیا  به حامله شدن فکر می‌کنی؟ پس زمان آن رسیده که تخمک‌گذاری آشنا شوید. مثل چرخه‌های قاعدگی برای هر زنی متفاوت است. با یاد گرفتن علائم تخمک‌گذاری، قادر خواهید بود با شریک خود رابطه جنسی داشته باشید تا احتمال حامله شدن را افزایش دهید. حتی اگر شما نمی‌خواهید درست در این لحظه درک کنید، داشتن درک بهتر از علائم تخمک گذاری می‌تواند یک تصویر واضح‌تر از چرخه قاعدگی شما به شما بدهد و به شما کمک می‌کند تا هر گونه علائم تخمک‌گذاری غیر عادی را تشخیص دهید. اطلاعات مورد نیاز در مورد تخمک‌گذاری را بخوانید، از این که چگونه چرخه قاعدگی خود را ترسیم کنید تا بدانید چه زمانی در حال رها کردن تخمک هستید.

تخمک گذاری چیست  ؟

بیایید شروع کنیم به ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد: چه اتفاقی می‌افتد وقتی که می‌خواهی بازی کنی؟ احتمالاً در کلاس سلامت یاد گرفتید که تخمک‌گذاری فاز قاعدگی خود است، زمانی که یک تخمک بالغ از تخمدان رها می‌شود، و مرحله لقاح را تنظیم می‌کند. هر زن با میلیون‌ها تخمک نابالغ زاده می‌شود که انتظار می‌رود در هر ماه یک در یک زمان آزاد شود. در طی تخمک‌گذاری تخم به سمت پایین لوله فالوپ می‌رود، جایی که ممکن است با یک اسپرم به هم برخورد کرده و بارور شود. برای بسیاری از زنان سالم، تخمک‌گذاری معمولاً یک ماه پس از شروع قاعدگی، اتفاق می‌افتد.

علائم تخمک گذاری

حالا که زمان تخمک‌گذاری را مورد بررسی قرار دادیم، احتمالاً در این فکر خواهید بود که زمان تخمک‌گذاری رخ می‌دهد. ممکن است شنیده باشید که تخمک‌گذاری معمولاً در روز ۱۵ از چرخه قاعدگی شما اتفاق می‌افتد، اما برای همه یک‌سان نیست.

اگر مثل بیشتر زنان در سن باروری هستید، چرخه قاعدگی بین ۲۸ تا ۳۲ روز طول می‌کشد و تخمک‌گذاری معمولاً بین روزه‌ای ۱۰ تا ۱۶ روز پیش از دوره بعدی تان رخ می‌دهد در زنان سالم، تخمک‌گذاری ۱۴ روز پیش از شروع دوره شما رخ می‌دهد. بنابراین اگر چرخه شما ۳۵ روز باشد، تخمک‌گذاری در ۲۱ روز از آن چرخه رخ خواهد داد اما اگر چرخه شما ۲۱ روز باشد، تخمک‌گذاری در روز هفتم رخ خواهد داد.

برای برخی از زنان, تخمک‌گذاری همیشه صورت نمی‌گیرد, و یا می‌تواند نامنظم باشد. به طور کلی اگر شما باردار هستید, از طریق یائسگی خود را سپری کرده‌اید و یا قرص‌های کنترل تولد را به طور پیوسته و در زمان به دست می‌آورید. بیماری‌ها یا اختلالات خاص (مانند سندرم تخمدان تخمدان و یا شکست تخمک زودرس, در میان شرایط دیگر) و داروهای خاص (از جمله برخی داروهای ضد افسردگی, داروهای ضد تهوع و شیمی‌درمانی) ممکن است باعث شود که یک زن به مدت زمانی تخمک گذاری را متوقف کند. همچنین دیگر عوامل سبک زندگی مانند استرس یا وزن کم وزن یا اضافه‌وزن (اندازه‌گیری شده توسط درصد چربی بدن) ممکن است بر قاعدگی و تخمک‌گذاری تاثیر بگذارد.

اگر شما با چرخه‌های قاعدگی غیر نامنظم و یا آن‌هایی که به طور خاص کوتاه هستند (کم‌تر از ۲۱ روز) یا مدت طولانی (بیش از ۳۵ روز)، کلارک توصیه می‌کند که توسط یک پزشک ارزیابی شود تا هر شرایط پزشکی که ممکن است موجب این چرخه‌های نامنظم شود، تحت ارزیابی قرار گیرد. درست است که پی‌گیری تخمک‌گذاری با چرخه‌های نامنظم می‌تواند دشوارتر باشد، اما به خاطر داشته باشید که تخمک‌گذاری ۱۴ روز پیش از شروع قاعدگی یا حتی با دوره‌های نامنظم رخ می‌دهد، هنوز هم می‌توانید در یک نقطه در چرخه خود تصور کنید.

اگر قصد دارید به طور انحصاری تغذیه کنید (یعنی نوزاد هیچ منبع تغذیه دیگری به دست نیاورد)، آگاه باشید که احتمالاً در طول آن زمان نخواهید دید. اما همیشه استثنا وجود دارد، بنابراین شما نمی‌توانید به شیردادن از پستان به عنوان وسیله‌ای برای کنترل تولد تکیه کنید. زمانی که کودک به غذاهای دیگر و یا یک بطری گاه اشاره می‌شود، تخمک‌گذاری به احتمال زیاد دوباره ازسر گرفته می‌شود. بر طبق آن برنامه کنترل زاد و ولد خود را برنامه‌ریزی کنید، مگر اینکه بخواهید یک سورپرایز احتمالی به نوزاد بدهید

 

مرحله تخمک‌گذاری چقدر طول می‌کشد؟

اما شما مجبور نیستید در روز دقیقاً تخمک‌گذاری عادت کنید تا باردار شوید! در واقع، یک پنجره شش روزه در چرخه شما وجود دارد این پنج روز منجر به تخمک‌گذاری و روزی می‌شود که شما احساس می‌کنید. در این شش روز، شما در طول این دو تا سه روز قبل از تخمک‌گذاری و روز تخمک‌گذاری، حاصل خواهید بود.

بعد از ۲۴ ساعت پس از تخمک‌گذاری، تخم‌مرغ دیگر پایدار نیست و معمولاً تا چرخه قاعدگی بعدی نمی‌تواند باردار شود. (اگر شما سعی نمی‌کنید تصور کنید، با این حال، شما باید هنوز هم از کنترل تولد در تمام زمان‌ها به عنوان یک احتیاط استفاده کنید).

پیش‌بینی کنید که چگونه پیش‌بینی کنید

چه در حال تلاش برای درک علائم تخمک‌گذاری، این شاخص‌ها، از جمله آزمون‌های خانگی و OTC، می‌توانید به شما کمک کند تا یاد بگیرید چطور تعریف کنید (یا در مورد آن).

 نظارت بر دمای بدن

دمای بدن اساسی شما دمای بدن شما در حالت استراحت است. در ابتدای چرخه شما دمای بدن اساسی به طور نسبتاً ثابت باقی می‌ماند و میانگین بین ۹۷.۲ و ۹۷.۶ درجه فارنهایت است. وقتی به تخمک‌گذاری عادت می‌کنید، شیب کمی در دمای بدن اساسی و با افزایش شدید، معمولاً حدود ۰.۴ تا ۱ درجه، درست بعد از تخمک‌گذاری وجود دارد. یک راه برای فهمیدن این که آیا می‌خواهید دمای بدن را در عرض چند ماه دنبال کنید یا نه. دمای خود را با یک دماسنج دیجیتالی که برای بدن اساسی طراحی شده‌است در نظر بگیرید (می‌توانید به محض اینکه از خواب بیدار شوید، حتی قبل از اینکه از رختخواب بیرون بروید، هر روز صبح مطالعه کنید. در ذهن داشته باشید که شما می‌تواند تا حدود یک یا چند درجه تغییر کند، پس به دنبال یک افزایش مداوم باشید تا تایید کنید که تخمک گذاری. بعد از چند ماه اطلاعات به شما حس خوبی از زمانی می‌دهد که معمولاً از آن استفاده می‌کنید تا بتوانید براساس آن برنامه‌ریزی کنید.علائم تخمک گذاری

تعیین هزینه

راه ساده و ارزان دیگری برای پی‌گیری تخمک‌گذاری ثبت روزهایی است که دوره شما آغاز می‌شود و به مدت چند ماه خاتمه می‌یابد. اگر چرخه‌های قاعدگی طبیعی داشته باشید بین ۲۵ تا ۳۵ روز احتمالاً به طور منظم تخمک‌گذاری در حدود ۱۴ روز قبل از قاعدگی رخ می‌دهد. دقت کنید که هر زمان که علائم احتمالی تخمک‌گذاری را تجربه می‌کنید، دچار گرفتگی عضلات، افزایش خلط رحم، مهربانی سینه، حفظ مایعات و اشتها و یا تغییر حالت شوند. بیشتر در مورد نشانه‌های تخمک‌گذاری مطالعه کنید.

۳. کیت تخمک گذاری

کیت‌های زایمان OTC (OTC) میزان هورمون را اندازه‌گیری می‌کند، که می‌تواند در ادرار شما تشخیص داده شود. این kits کار می‌کنند زیرا تخمک‌گذاری معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت پس از در روز ۱۴ تا ۱۵ از چرخه قاعدگی است، اگر چرخه شما ۲۸ روز طول بکشد. غلظت LH شما باید برای ۱۴ تا ۲۷ ساعت افزایش یابد تا اجازه کامل شدن کامل تخم را بدهد.علائم تخمک گذاری

در اینجا نحوه کار گروه تخمک‌گذاری انجام می‌شود: Pee بر روی چوب و صبر برای یافتن یک خط برای ظاهر شدن. اگر رنگ خط با سایه نشان‌داده‌شده در دستورالعمل، تخمک‌گذاری در فاصله ۲۴ تا ۴۸ ساعت رخ می‌دهد. اگر خیلی به تماس نزدیک است، امتحان دوباره در عرض ۱۲ ساعت آینده. بیشتر بسته‌ها با یک منبع پنج روزه از چوب به کار می‌روند تا در روزه‌ای بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرند، اما تاریخ انقضا آن‌ها را بررسی کنید: اغلب آن‌ها تنها دو سال عمر shelf دارند. در حالی که اکثر تست‌های پیش‌بینی‌کننده تخمک‌گذاری را می‌توان در هر زمانی از روز استفاده کرد، بسیاری از آن‌ها اولین چیز را در صبح پیشنهاد می‌کنند. برای بهترین نتیجه، هر روز در حدود یک زمان امتحان کنید و مصرف مایع خود را برای چهار ساعت قبل کاهش دهید، بنابراین ادرار شما بیشتر متمرکز خواهد شد و LH شما راحت‌تر خواهد بود.

علائم تخمک گذاری

نشانه‌های تخمک گذاری

در زمان تخمک‌گذاری چه احساسی دارد؟ این بیماری می‌تواند از زن به زن متفاوت باشد، اما علائم قاعدگی شایع نیز وجود دارد. قبل و در زمان تخمک‌گذاری، تغییرات هورمونی می‌تواند کل بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد و نشانه‌های تخمک‌گذاری را تحریک کند. این می‌تواند راه قدرتمندی برای دانستن زمان re باشد. بسیاری از زنان علائم تخمک‌گذاری را تا پنج روز پیش از تخمک‌گذاری و نیز روز بعد از تخمک‌گذاری تجربه خواهند کرد.علائم تخمک گذاری

 

“اما اگر به هیچ علامتی توجه نکنید، نگران نباشید این به این معنا نیست که اتفاق نیفتاده است” ” اغلب زنان سرنخ ندارند. اگر بتوانید نشانه‌های معمول تخمک‌گذاری را در زیر تشخیص دهید، می‌تواند به شما کمک کند پیش‌بینی کنید که زمان تخمک‌گذاری به احتمال زیاد رخ می‌دهد.

1. نوار گردن رحم تغییر

همان طور که در زمان تخمک‌گذاری عادت می‌کنید، بدن شما استروژن بیشتری تولید می‌کند و باعث می‌شود مخاط گردن نرم و روشن شود، مانند سفیده تخم‌مرغ، که به شنا کردن اسپرم در طول تخمک‌گذاری کمک می‌کند. مور می‌گوید: خلط بزرگی که در اغلب زنان رخ می‌دهد، اما شما باید بدانید که دنبال چه چیزی هستید. میزان خلط رحم و آنچه به نظر می‌رسد فرق می‌کند و از زن گرفته تا زن فرق می‌کند. برای تست آن برای تخمک‌گذاری، یک انگشت شست را به مهبل خود وارد کنید، کمی خلط بردارید و سپس ترشح بین شست و انگشت خود را افزایش دهید. اگر چسبناک و مرطوب باشد و یا بسیار مرطوب و لغزنده باشد، این نشانه خوبی است که در فاز حاصلخیزی هستید.علائم تخمک گذاری

 

۲. حس بویایی قوی

برای بعضی از زن‌ها حس بویایی بیشتری در نیمه دوم دوره قاعدگی معمول می‌تواند نشانه‌ای از تخمک‌گذاری باشد. در این مرحله حاصلخیز، بدن شما آماده می‌شود که نسبت به فرومون مردانه بیشتر جذب شود.

۳. درد سینه یا حساسیت

سینه‌های ترد و یا سینه‌های زخمی می‌تواند نشانه دیگری از تخمک‌گذاری باشد، به لطف هجوم هورمون‌ها وارد بدن شما قبل و بعد از تخمک‌گذاری.

۴. درد خفیف یا کاهش درد خفیف

بسیاری از زنان در شگفت هستند، آیا می‌توانید تخمک‌گذاری را احساس کنید؟ و برای برخی، پاسخ مثبت است معمولاً به عنوان درد خفیف یا درد در شکم پایین، معمولاً در یک طرف و یا طرف دیگر (نه در هر زمان). این درد تخمک‌گذاری می‌تواند در هر جایی بین چند دقیقه و چند ساعت دوام بیاورد. همچنین ممکن است به همراه درد و یا درد، که معمولاً ملایم و کوتاه است، از خونریزی واژینال، تخلیه یا حالت تهوع بهره‌مند شوید.

مور می‌گوید نیازی نیست نگران درد تخمک‌گذاری باشد که با داروی OTC و ضد التهاب از بین می‌رود. اما اگر درد تخمک‌گذاری مداوم و یا شدید باشد، به یک پزشک مراجعه کنید تا شرایطی مانند کیست مجرد را کنترل کند. مور پیشنهاد نظارت و ثبت علایم تخمک‌گذاری را هر ماه برای دریافت درکی از آنچه که برای بدن شما نرمال است، می‌دهد، بنابراین می‌توانید به راحتی هر گونه علائم قاعدگی غیر عادی را تشخیص دهید و سپس آن را بررسی کنید.

۵. نور شناسایی و تخلیه

تخلیه یا تشخیص قهوه‌ای در زمان تخمک‌گذاری طبیعی است، اگر این اتفاق عادی نباشد. این نشانه تخمک‌گذاری می‌تواند زمانی رخ دهد که the که the را احاطه کرده و از یک اووسیت در حال توسعه محافظت می‌کند، رشد می‌کند، رشد می‌کند و سپس بریده می‌شود و منجر به خون ریزی می‌شود. همانطور که خون بزرگ‌تر می‌شود، قهوه‌ای روشن می‌شود، که به همین دلیل است که تخلیه واژینال ممکن است از رنگ قرمز تا قهوه‌ای تیره تغییر کند. این دلیلی برای نگرانی نیست مگر اینکه the ادامه داشته باشد، که در این صورت شما باید یک پزشک را ببینید تا علائم عفونت و احتمال بارداری ectopic را چک کنید اگر فعال نشده اید.

۶. تغییر تغییرات

برخی زنان متوجه می‌شوند که حرکت جنسی آن‌ها در زمان تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد، که ممکن است روش مادر طبیعت برای کسب اطمینان از اینکه ما این گونه را زنده نگه داریم و به خوبی حفظ کنیم، افزایش می‌یابد.

۷. تغییرات در سرویکس

در طی تخمک‌گذاری، همسرتان ممکن است بلندتر، نرم‌تر و بازتر شود. شما می‌توانید بر روی گردن رحم خود، به همراه مخاط خود، برای نشانه‌های تخمک‌گذاری عادت کنید، اما زمان می‌برد تا تفاوت‌هایی که احساس می‌کنید را یاد بگیرید و اغلب از نگاه کردن به علائم دیگری که تخمک‌گذاری در بالا به آن اشاره می‌شود، دشوار است. اگر می‌خواهید امتحان کنید و کنترل بهتری برای تغییرات گردنی به عنوان نشانه‌ای از تخمک‌گذاری بکنید، مور به ایستادن در هر موقعیتی توصیه می‌کند که شما از آن برای وارد کردن یک سه‌پایه استفاده می‌کنید (برای مثال، کنار توالت با یک فوت بالا روی صندلی بسته) و از انگشت خود برای احساس درون استفاده کنید. در بسیاری از زنان با یک چرخه منظم، درست قبل از تخمک‌گذاری رحم زن نرم‌تر خواهد شد، اما بعد از تخمک‌گذاری عادت بیشتری به لمس نوک بینی خود خواهد داشت. یک OB می‌تواند به دنبال تغییرات گردنی با استفاده از speculum و کمک به شما برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه انجام این کار در خانه باشد

 

 

ارسال شده در تاریخ 12 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,115
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.