علت بروز عفونت کلیه نشانه ها و علائم آن نگاهی به درمان های خانگی

علت بروز عفونت کلیه نشانه ها و علائم آن نگاهی به درمان های خانگی

علت بروز عفونت کلیه

زمانی که کلیه دچار درد می‌شود باید به دنبال علت بروز آن بود. در برخی موارد ممکن است علت بروز آن یک عفونت ادراری درمان‌نشده یا وجود بیماری‌های مقاربتی باشد. در کودکان بازگشت ادرار از مثانه به سمت کلیه‌ها شایع‌ترین علت ایجاد عفونت ادراری و از کار افتادن کلیه‌هاست. ضعف سیستم ایمنی بدن، دیابت، سنگ کلیه و آسیب کلیه ناشی از داروها، حاملگی خانم‌ها، انسداد در مسیر خروجی ادرار از کلیه‌ها (در بیماری بزرگی پروستات)، تنگی مجرای ادرار، مثانه عصبی (در آن، ادرار فرد کامل خارج نمی‌شود و در مثانه باقی می‌ماند) نیز گاهی از دلایل بروز عفونت کلیه هستند.

علت بروز عفونت کلیه, نشانه ها و علائم عفونت کلیه , نگاهی به درمان های خانگی عفونت کلیه,زمانی که کلیه دچار درد می‌شود باید به دنبال علت بروز آن بود.
درمان عفونت کلیه با آنتی‌بیوتیک صورت می‌گیرد. در صورتیکه بدن بیمار برای رفع عفونت به نوع خاصی از آنتی بیوتیک پاسخی نداد، می‌توان بنا به صلاح‌دید پزشک معالج از نوع دیگری از داروهای درمان عفونت استفاده کرد. دوره درمان با داروهای آنتی‌بیوتیک معمولا طی ده تا چهارده روز ادامه می‌یابد.

رایج ترین علائم عفونت کلیه

به طور کلی می توان علائم و نشانه های زیر را  برای عفونت کلیه نام برد که عبارتند از؛

دردهای شکمی

تکرر ادراری

تب و لرز

دردهای پهلو

دردهای پشت

دردهای کشاله ران

نیاز سریع به دفع ادرار

احساس سوزش به هنگام دفع ادرار

داشتن حالت تهوع و استفراغ

چرک و خون در ادرار

داشتن ادرارهای بد بو و کدر

چگونه به عفونت کلیه دچار می‌شویم؟

 عفونت کلیه از طریق باکتری‌های موجود در مثانه و هم چنین عفونت‌های دستگاه ادراری پایینی مثل عفونت مثانه  به وجود می‌آیند. چنان چه این باکتری‌ها بقا داشته باشند،  احتمال ورود آنها به بخش‌هایی بالایی مانند کلیه وجود دارد و همین قضیه موجب عفونت کلیوی می‌شود. در دنیای علم پزشکی بیماری عفونت کلیه با نام پیلونفریت شناخته شده است. لازم به ذکر است که چنین بیماری ای بسیار خطرناک است و بایستی مورد درمان قرار بگیرد.

خانم‌ها در معرض ابتلا به عفونت کلیه

امروزه بیماری عفونت کلیه در سرتاسر جهان بسیار رایج و جزو شایع‌ترین بیماری های اورولوژی به شمار می‌رود.  در خانم ها مبتلا شدن به عفونت کلیوی علل مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. در  بسیاری از خانم های مبتلا به عفونت کلیه این نتایج حاصل شده است که  عدم دقت و توجه به علائم عفونت مثانه و یا  بهره گیری از درمان‌های خانگی مثل نوشیدن آب بیش تر  موجب آن شده است.

افزایش مصرف مایعات ساده ترین راه برای مقابله با عفونت کلیه

زمانی که از عفونت کلیه رنج میبرید،افزایش مصرف مایعات به کاهش علائم و بهبود سریع کمک میکند.به پاک شدن و از بین رفتن باکتریها،مواد زاید و محصولات سمی از کلیه کمک میکند و آنها را سالم نگه میدارد.روزانه حداقل 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.همچنین میتوانیداز 1 تا 2 لیوان آب نارگیل یا آب لیمو نیز استفاده کنید.همچنین آب میوه و آب سبزیجات بنوشید، تا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را برای مقابله با عفونت کلیه بدست آورید.
نکته:تا زمانی که دچار عفونت کلیه هستید،از قهوه و نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

پونه و آویشن درمان عفونت کلیه

پونه دارای خواص درمانی زیادی است که مهمترین آنها عبارت اند از:جوشانده هر 100 گرم پونه برای دفع اسهال نافع است چون حاوی پانل فراوان است همین مقدار پونه در پانصد سی سی آب برای دفع تنگی تنفس و گرمای بدن مفید است.گل پونه، آویشن، تخم گشنیز، و تخم شوید( هر کدام صد گرم) که کوبیده شده باشد و هر بار یک قاشق غذاخوری از آن در 500 سی سی آب جوشانده شود برای درمان انواع سنگ مثانه، سنگ صفرا و انواع روماتیسم مفید است.

درمان گیاهی عفونت کلیه با دم کرده پونه

آب لیموترش تازه از بهترین درمان های برای سنگ کلیه و کلیه درد

آب لیموترش یکی از بهترین درمان های برای سنگ کلیه و رفع درد ناشی از آن است. اسید استیک موجود در مرکباتی مانند لیموترش، سنگ کلیه را حل می کند. اما برای این کار فقط باید آب لیموترش تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی های لیمویی مصنوعی چنین اثری ندارند. برای این منظور روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با آب یک لیموترش تازه آغاز کنید. در هنگام درد شدید، چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر بدنتان به این درمان پاسخ دهد در طی 20 دقیقه باید درد برطرف شود.

چای قاصدک راهی برای تسکین درد کلیه و رفع عفونت کلیه

گیاه قاصدک خاصیت ادرارآوری دارد به این معنی که میزان ادرار را افزایش می دهد و استفاده از آن می تواند سنگ کلیه را دفع و درد کلیه را تسکین بخشد. برای رفع عفونت کلیه 1 تا 2 قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب داغ بریزید و ده دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و . هر روز 2 تا 3 فنجان چای قاصدک می توانید بنوشید.

آب قره قروت موثرترین درمان برای عفونت کلیه

درمان خانگی عفونت کلیه با قرقورت

هر روز یک لیوان آب قره قروت شیرین نشده بنوشید.این نوشیدنی را برای مدت زمان طولانی و یا بیش از حد استفاده نکنید ،زیرا ممکن است عوارض جانبی را ایجاد کند. نوشیدن بیش از یک لیتر از این نوشیدنی روزانه ،و برای مدت طولانی، ممکن است خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش دهد زیرا حاوی اگزالات است.

چای تخم هندوانه روشی برای رفع عفونت کلیه ها

این چای طبیعی یک ادرارآور مؤثری است و برای تحریک کلیه ها به دفع ادرار بسیار مناسب است. در حقیقت اگر کلیه ها کم کار باشند، دانه ی هندوانه می تواند کلیه ها را تحریک کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری دانه ی هنداونه (آسیاب شده) را در دو فنجان آب جوش بریزید. محلول را صاف کنید و اجازه دهید سرد شود و سه بار در روز بنوشید.

تسکین درد کلیه و درمان عفونت آن با تخم کرفس

تخم کرفس از داروهای گیاهی درمان عفونت کلیه

تخم کرفس سرعت دفع مواد زاید در کلیه ها را افزایش می دهد. برخی از مطالعات پزشکی که در چین انجام شده نشان داده است که کرفس میزان ادرار را افزایش می دهد و به همین دلیل سبب تسکین درد کلیه می شود و همچنین برای درمان عفونت های کلیوی بسیار مفید است. برای این منظور یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید سرد شود. محلول را صاف کنید و بنوشید. روزی یکبار و سه روز در هفته از این چای بنوشید.

هشدار:چون کرفس، ممکن است سبب تحریک رحم شود، زنان باردار نباید از تخم کرفس استفاده کنند. اما برای تسکین درد قاعدگی بسیار مفید است.

ارسال شده در تاریخ 21 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,382
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.