علت سیاهی دور چشم راههای رفع سیاهی و کبودی دور چشم

علت سیاهی دور چشم راههای رفع سیاهی و کبودی دور چشم

علت سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم نشانه چیست؟ راههای رفع آن چه می باشد :

عوامل ایجاد سیاهی دور چشم

☘ چندین عامل موجب بروز لک و سیاهی زیر چشم می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم :

1)عامل ژنتیکی(غیر قابل درمان با گیاه)
2)عامل فقرآهن ، انگل ، ضعف عمومی
3)عامل کبدی
4)عامل پوستی(دِرمی)

☘ توجه داشته باشید که گاهی اوقات چند عامل باعث بروز این ضایعه می شود.

دلایل تیرگی و کبودی زیر چشم

خستگی چشمی

خیره شدن به صفحه تلویزیون و یا صفحه کامپیوتر می تواند باعث فشار قابل توجه روی چشم ها شود. این فشار می تواند باعث شود رگ های خونی اطراف چشم ها رشد کنند. در نتیجه، پوست اطراف چشمان می تواند تیره شود.

آلرژی

واکنش های آلرژی و خشکی چشم می توانند باعث ایجاد دایره های تیره شوند. وقتی واکنش آلرژیک دارید، بدن هیستامین را به عنوان پاسخ به باکتری مضر ترشح می کند. به غیر از ایجاد علایم ناخوشایند – از جمله خارش ، قرمزی، و چشم های پف کرده – هیستامین همچنین باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و در زیر پوست بیشتر نمایان می شود.

آلرژی هم چنین می تواند باعث شود تا خارش پوست اطراف چشم ها بیشتر شود. این اعمال می تواند علائم را بدتر کند و باعث التهاب، تورم و رگ های خونی شکسته شود. این می تواند منجر به سایه های تیره در زیر چشمان شود.

علت سیاهی دور چشم ,سیاهی دور چشم , سیاهی دور چشم نشانه چیست ,علت سیاهی و کبودی دور چشم, درمان طبیعی سیاهی دور چشم,درمان خانگی سیاهی دور چشم,تیرگی دور چشم

آلرژی موجب تیرگی دور چشم می شود

چه چیزی باعث کبودی زیر چشم میشود؟

خشکی پوست زیر چشم

خشکی یک دلیل مشترک از دایره های تیره زیر چشمان است. زمانی که بدن مقدار مناسب آب را دریافت نمی کند، پوست زیر چشمان شروع به کدر شدن می کند و چشم ها به نظر فرورفته به نظر می رسند. این به خاطر نزدیکی آن ها به استخوان زیربنایی است.علت سیاهی دور چشم

بودن در برابر نور خورشید

بودن در برابر نور خورشید می تواند باعث تولید ملانین شود که رنگ پوست را تغییر می دهد. بودن زیاد در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد رنگ دانه هایی در زیر پوست اطراف چشم شود.

ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز نقش مهمی در توسعه دایره های تیره زیر چشمان ایفا می کند. این یک ویژگی ارثی است که می تواند در دوران کودکی دیده شود و ممکن با افزایش سن بدتر یا به آهستگی ناپدید شود. بیماری هایی مانند بیماری تیروئید – می تواند منجر به دایره های تیره زیر چشم شود.علت سیاهی دور چشم

علل دیگر کبودی زیر چشم

  • کم خونی
  • بیماری های تیروئیدی
  • برخی بیماری های هورمونی
  • حساسیت های پوستی (اگزمای سرشتی یا اتوپی)
  • استرس
  • بعد از ابتلا به بعضی عفونت های التهابی
  • رسوب ملانین در لایه درم
  • عادات غلط غذایی (مصرف همزمان بعضی مواد غذایی مانند ماست و ترشی، کله پاچه با حلیم، برنج و ترشی و…)
  • ورم اطراف چشم
  • عروق وریدی برجسته در اطراف چشم
  • شل شدن پوست پلک

علت سیاهی دور چشم کبودی و ورم دور چشم

برخی از روش های مرسوم عبارتند از:

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و رگ های خونی کمک کند. این می تواند ظاهر پفی را کاهش دهد و به از بین بردن دایره های سیاه کمک کند. تکه های یخ را در دستمال تمیز بپیچید و روی چشمان بمالید. همچنین می توانید دستمال را با آب سرد خیس کنید و آن را 20 دقیقه زیر چشمان بمالید. این روند را تکرار کنید اگر پارچه گرم و یا یخ آب شد.

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی رنده شده

یکی دیگر از راه های رفع سیاهی دور چشم در یک هفته، سیب زمینی است. مقداری سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. یک پنبه را به آن آغشته کنید. چشمانتان را ببندید و این پنبه را روی چشمان خود بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که پنبه تمام ناحیه تیره زیر چشم و همچنین پلک ها را پوشش می دهد. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی چشم ها قرار گیرد و سپس با آب سرد شست و شو دهید.

علت سیاهی دور چشم ,سیاهی دور چشم , سیاهی دور چشم نشانه چیست ,علت سیاهی و کبودی دور چشم, درمان طبیعی سیاهی دور چشم,درمان خانگی سیاهی دور چشم,تیرگی دور چشم

☘نسخه ها :
الف) مصرف میوه ها و سبزی تازه (مقوی کبد)
ب) استفاده از ماسکهای صورت
ج) مصرف آب عناب روزی یک لیوان (مفید برای کم خونی و کبد)
✅ مصرف روزانه دمکرده کاسنی و گزنه (مفید برای کبد وکم خونی) روزی 1 تا 2 لیوان با آب
✅ ابتدا با مخلوط مقداری سرکه انگور و گلاب محل را ماساژ دهید سپس با روغن بادام تلخ یا نارگیل مجدداً آن ناحیه را چرب کنید (هر روز ، روزی یک بار)
✅ یک قاشق افسنتین و یک قاشق گل ختمی را با دو لیوان آب و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب دم کرده ، هر روز موضع را با آن بشویید.

ارسال شده در تاریخ 23 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,370
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.