عوارض مصرف روغن جامد + آشنایی با انواع روغن های مصرفی

عوارض مصرف روغن جامد + آشنایی با انواع روغن های مصرفی

عوارض مصرف روغن جامد

روغن جامد مصرف نکنید.

روغن ‌های نیمه ‌جامد و چربی ‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند که سلامت را تهدید می ‌کند. نتایج تحقیقات نشان ‌داده است که مصرف چربی‌هایی که میزان اسید چرب ترانس آن ‌ها بالا است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می ‌شوند.

روغن گیاهی تجاری نیز ممکن است شامل چربی‌های ترانس باشد که در زمانی که روغن هیدروژنه هستند تشکیل شوند.

تولید کنندگان مواد غذایی با استفاده از هیدروژن، روغن‌های گیاهی را سفت می‌کنند و آن‌ها را مثل کره در دمای اتاق به جامد تبدیل می‌کنند.

روغن های جامد از چربی های گیاهی و غیراشباع تولید می شوند و در ابتدای تولید به صورت مایع هستند و طی فرآیندی برای بالا بردن مقاومت آن ها و جلوگیری از فساد زود هنگام، به صورت جامد از طریق هیدروژنه کردن در می آیند. اسیدهای چرب روغن در فرآیند هیدروژنه شدن، اشباع می شوند و به همین علت این نوع روغن ها، به عنوان روغن های اشباع شده شناخته می شوند. دبر اثر فرآیند هیدروژنه، ترکیبات غیرعادی دیگری به نام اسیدهای چرب ترانس در روغن ایجاد می شود که سبب افزایش کلسترول بد خون می شوند.

 

به همین دلیل روغن‌های گیاهی که در مارگارین یا به صورت جامد  یافت می‌شوند، معمولاً هیدروژنه و پر از چربی ترانس هستند. اما مارگارین از چربی ترانس به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌است.

با این حال، روغن‌های گیاهی هیدروژنه نیز ممکن است حاوی برخی چربی ترانس باشند. یک منبع به روغن‌های گیاهی در ایالات‌متحده نگاه کرد و کشف کرد که محتوای چربی ترانس بین ۵۶ / ۰ % و ۴.۲ % (۹) متغیر است.

جذب بالایی از چربی ترانس با انواع بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، سرطان و دیابت مرتبط است .

اگر یک محصول حاوی روغن هیدروژنه به عنوان یک جز تشکیل‌دهنده است، می‌توانید کاملاً مطمئن باشید که حاوی چربی‌های ترانس است. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، از این محصولات مانند طاعون اجتناب کنید.

عوارض مصرف روغن جامد ,آشنایی با انواع روغن های مصرفی, بهترین روغن مصرفی , مضرات روغن جامد , ضررهای روغن جامد,روغن مایع خوبه یا روغن جامد؟

روغن‌های گیاهی و بیماری‌های قلبی و عروقی

متخصصان سلامت اغلب روغن‌های گیاهی را برای کسانی که در معرض بیماری‌های قلبی هستند توصیه می‌کنند.

دلیل آن این است که روغن‌های گیاهی عموماً در چربی اشباع‌شده و چربی اشباع‌نشده هستند.

فواید کاهش مصرف چربی اشباع‌شده بحث‌برانگیز است. با این حال, مطالعات نشان می‌دهند که جایگزینی چربی اشباع‌شده با چربی اشباع‌نشده, خطر مشکلات قلبی را تا ۸۰  درصد کاهش می‌دهد, اما تاثیر قابل‌توجهی در خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی ندارد.

علاوه بر این, به نظر می‌رسد اسیده‌ای چرب غیراشباع امگا ۳ دارای مزیت بیشتری نسبت به اسیده‌ای چرب امگا ۳ هستند.

متخصصان تغذیه نگرانی‌هایی را در مورد مقادیر بالای اسیده‌ای چرب امگا ۳ در برخی روغن‌های گیاهی ایجاد کرده‌اند. با این حال, در حال حاضر هیچ مدرک خوبی وجود ندارد که نشان دهد این چربی‌ها بر ریسک بیماری قلبی شما تاثیر می‌گذارند.

در نتیجه, به نظر می‌رسد که مصرف متوسط روغن‌های گیاهی یک شرط ایمن برای کاهش خطر بیماری قلبی است. روغن زیتون ممکن است یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

روغن های جامد  تحمل دمایی بالاتری نسبت به روغن های مایع دارند و به علت اسیدهای چرب اشباع شده سبب بروز بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی و عروقی، چربی خون و فشار خون می شوند. برای بدن و دستگاه گوارش هضم این نوع روغن ها مشکل تر است . استفاده از این روغن ها احتمال سکته و سرطان را بالا می برد. این روغن ها به علت تحمل دمایی برای تهیه غذاهای سرخ کردنی بهتر است.

آیا روغن گیاهی و دانه برای سلامتی شما مضر است؟

مصرف روغن گیاهی در قرن گذشته به طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

اکثر متخصصان بهداشتی آن‌ها را سالم می‌دانند، اما روغن‌های گیاهی ممکن است باعث مشکلات سلامتی شوند.

اثرات سلامتی آن‌ها بسته به اسیده‌ای چرب موجود در آن‌ها، چه گیاهانی از آن‌ها استخراج می‌شوند و چگونه پردازش می‌شوند، متفاوت است.

آن‌ها و نحوه ساخت آن‌ها چه هستند؟

روغن‌های خوراکی استخراج‌شده از گیاهان عموماً به عنوان روغن گیاهی شناخته می‌شوند.

علاوه بر استفاده از آن‌ها در پخت و پخت، آن‌ها در غذاهای فرآوری شده از جمله سس سالاد، مارگارین، مایونز و شیرینی‌ها یافت می‌شوند.

روغن گیاهی مشترک شامل روغن سویا، روغن آفتابگردان، روغن زیتون و روغن نارگیل است.

روغن گیاهی Refined تا قرن بیستم در دسترس نبود، زمانی که فن‌آوری استخراج آن‌ها در دسترس قرار گرفت.

اینها از گیاهان با استفاده از حلال شیمیایی یا آسیاب روغن استخراج‌ می کنند. سپس آن‌ها اغلب تصفیه می‌شوند و گاهی اوقات به طور شیمیایی تغییر می‌کنند.

مصرف کنندگان آگاه از سلامت، روغن‌ها را ترجیح می‌دهند که با خرد کردن یا فشار دادن گیاهان یا دانه‌ها، به جای آن‌هایی که با مواد شیمیایی تولید می‌شوند، ایجاد می‌شوند را مصرف کنند.عوارض مصرف روغن جامد

خلاصه

روغن‌های گیاهی خوراکی معمولاً به عنوان روغن گیاهی شناخته می‌شوند. روغن اغلب با حلال‌های شیمیایی یا با خرد کردن یا فشار دادن گیاهان یا دانه‌های آن‌ها استخراج می‌شود.


به نظر می‌رسد که روغن‌های گیاهی منابع سالم چربی هستند. روغن‌های گیاهی هیدروژنه که در چربی‌های ترانس ناسالم بالا هستند, یک استثنا هستند.

روغن زیتون یک نمونه عالی از روغن گیاهی سالم است که مقدار آن کم است. ممکن است یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

 

 


 

 

ارسال شده در تاریخ 20 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 862
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.