عوارض مصرف چیپس افزایش وزن و به خطر انداختن سلامتی

عوارض مصرف چیپس افزایش وزن و به خطر انداختن سلامتی

عوارض مصرف چیپس چرا چیپس چاق کننده است ؟چیپس یک اسنک ارزان, خوش‌مزه و در دسترس است, اما تلفاتی که به بدن شما وارد می‌کنند ممکن است ارزش لذت را نداشته باشد. در حالیکه لذت بردن از تعداد معدودی از چیپ ها باعث آسیب جبران‌ناپذیری به کسی می‌شود که یک رژیم غذایی سالم را مصرف می‌کند, خطرات واقعی وقتی رخ می‌دهند که شما به صورت روزانه چیپس مصرف می‌کنید و یا به طور مرتب آن‌ها را به انتخاب‌های سالم‌تری انتخاب کنید.

اثرات مضر از چیپس سیب‌زمینی

رژیم غذایی در چربی ترانس منجر به چاقی، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می‌شود – اما اگر فکر کنید که آسیب فقط بعدها در زندگی وارد می‌شود، اشتباه می‌کنید. افرادی که سطح بالایی از چربی ترانس را مصرف می‌کنند، دارای مشکلات وزنی، نارسایی کبد، ناباروری (برای زنان) و خطرات بالاتر افسردگی هستند.

وقتی شما یک بسته چیپس میخورید ١٢۶٠ کیلو کالری انرژی را وارد بدن خود کرده اید!
برای سوزان این مقدار کالری شما باید به میزان ۴ ساعت پیاده روی متوسط کنید!

عوارض مصرف چیپس

افزایش وزن

چیپس معمولاً در چربی و کالری بالا است که می‌تواند خطر افزایش وزن و چاقی را افزایش دهد. یک اونس چیپس سیب‌زمینی معمولی, یا برای چیپس سیب‌زمینی, حاوی حدود ۳ / ۱۰ گرم کالری و کالری کمی است. مطالعه‌ای در زمینه ” امور بهداشتی ” نشان داد که سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده در روغن (شامل چیپس) از جمله غذاهایی هستند که به شدت با افزایش وزن ارتباط دارند. اضافه‌وزن یا چاقی خطر ابتلا به دیابت, بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان را افزایش می‌دهد.عوارض مصرف چیپس

تغذیه کم

اگر به طور مرتب چیپس را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود ذکر کنید, ممکن است به اندازه شما مواد مغذی زیادی مصرف نکنید. چیپس معمولاً در ویتامین و مواد معدنی کم است و آن‌ها تمایل به جابجایی اشیا در رژیم غذایی بالاتر از مواد مغذی دارند. خوردن میان وعده‌های سالم می‌تواند به جبران کمبود تغذیه‌ای در زمان غذا کمک کند, بنابراین اگر بجای اسنک‌هایی با تراکم مواد غذایی بالا, چیپس بخورید, این منفعت را نخواهید گرفت.

فشار خون بالا:

مقدار سدیم در چیپس ها ممکن است به طور منفی بر سلامت قلبی و عروقی شما تاثیر منفی بگذارد. جذب بالایی از سدیم می‌تواند موجب افزایش فشار خون شود که می‌تواند منجر به سکته، نارسایی قلبی، بیماری قلبی عروقی و بیماری کلیه شود. چیپس سیب‌زمینی به طور کلی بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌گرم سدیم در هر اونس است و chips tortilla می‌تواند ۱۰۵ تا ۱۶۰ میلی‌گرم سدیم در هر اونس داشته باشد. یک کیسه از چیپ ها معمولاً حاوی بیش از یک اونس است، بنابراین بسیاری از مردم سدیم بیشتری نسبت به زمانی که چیپس می‌خورد، مصرف می‌کنند. طبق دستور رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها، بیشتر مردم باید مصرف نمک خود را به ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنند در حالی که افراد بالای ۵۰ سال، آفریقایی – آمریکایی‌ها و هر کسی با فشار خون بالا، بیماری کلیوی یا دیابت نباید بیش از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز مصرف کند.

کلسترول بالا

مصرف مکرر چیپ می‌تواند به سطح کلسترول بالا کمک کند، چون مقدار و نوع چربی که در چیپ ها یافت می‌شود. بیشتر چیپ ها عمیق هستند، فرایندی که چربی‌های ترانس را ایجاد می‌کند، خطرناک‌ترین نوع آن. علاوه بر این، روغن‌های مورد استفاده برای سرخ کردن، اغلب چربی‌های اشباع‌شده هستند که به میزان کلسترول بالا نیز کمک می‌کنند. سطوح بالایی از چربی‌های ترانس در جریان خون در ارتباط با سطح بالایی از کلسترول LDL و خطر افزایش بیماری‌های قلبی عروقی هستند. میزان بالای چربی ترانس در رژیم غذایی با سطوح بالا در خون ارتباط دارد.

عوارض مصرف چیپس

راه‌های جایگزین سالم:

چیپ‌های سیب‌زمینی پخته نسبت به مقدار کالری کمی کالری و چربی کمتری دارند، با این حال ممکن است هنوز حاوی سطوح بالای سدیم باشند. کل گندم و ذرت بو داده با کالری پایین، گزینه‌های کم کالری هستند که فیبر اضافی را فراهم می‌کنند و آن‌ها را بهتر از چیپ ها انتخاب می‌کنند. دیگر جایگزین‌های سالم عبارتند از سدیم کم سدیم، چیپس خام گیاهی و یا چیپس سیب.

چرا چیپس سیب‌زمینی برای شما بد است؟

چربی‌های ترانس به طور متوسط روغن چرب و روغن چرب خود را چرب می‌کنند. اگر شما می‌توانید یک مقیاس از چربی بد (مانند چربی حیوانی) را تصور کنید (مانند روغن ماهی که برای عملکرد بدن ضروری است و چربی بد را حذف می‌کند)، اغلب انواع چربی ترانس در سمت بدی قرار دارند. در حقیقت، با اینکه بسیاری از آن‌ها بر پایه سبزیجات هستند، اما در نوع دوم بد هستند.

برای مقادیر چربی ترانس به خودمان اجازه غذا می‌دهیم، در واقع به هیچ یک از آن نیاز نداریم چون به ما مواد غذایی ضروری نمی‌دهد – در طرف دیگر، اگر بیش از حد از آن غذا بخوریم، ما خود را در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار می‌دهیم.

ارسال شده در تاریخ 1 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,040
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.