غذاهای مفید برای استخوانها خوراکی های تقویت کننده استخوان

غذاهای مفید برای استخوانها خوراکی های تقویت کننده استخوان

غذاهای مفید برای استخوانها

⚜️کشک
?نور آفتاب
⚜️روغن زیتون
?کنجد و روغن آن
⚜️بادام، فندق، پسته، گردو
?انواع کلم، نعنا و پونه، پیاز، سبزیجات و میوه جات .

سبزیجات فراوان بخورید

سبزیجات منابع غنی از ویتامین C دارند و تحقیقات نشان داده اند که این ویتامین سبب کمک به بازسازی آسیب های استخوانی می شود. سبزیجات همچنین سبب افزایش تراکم استخوانی می شوند. تراکم استخوانی عبارت است از مقدار کلسیم و مواد معدنی موجود در خون شما.

تحقیقات نشان داده است خوردن پیاز در 20 موارد سبب کاهش ابتلا به پوکی استخوان در بانوان شده است.غذاهای مفید برای استخوانها

غذاهای مفید برای استخوانها,خوراکیهای تقویت کننده استخوان,تقویت استخوانها با طب سنتی,تقویت استخوانها,رشد استخوان‌ها, افزایش استقامت استخوان ها,سلامتی استخوان

برای تقویت استخوان چه بخوریم؟

 زمانی که صحبت از غذاهای مفید برای استخوان ها به میان می آید اول از همه به یاد شیر و فرآورده های لبنی می افتیم ولی تنها لبنیات دوستان استخوان ها نیستند بلکه سبزیجات با برگ تیره و ماهی های آزاد هم در تقویت استخوان ها تاثیر به سزایی دارند. به طور کلی بهترین مواد غذایی برای استخوان ها شامل:

 کشک،کنجد،بادام،پنیر با گردو، انواع کلم،نور آفتاب، سبزیجات به خصوص اسفناج و میوه جات با پوست و ماهی هستند.

تقویت استخوانها با طب سنتی و نسخه های گیاهی

گوجه و آووکادو: این ترکیب برای کاهش التهاب شناخته شده است. آووکادو چربی سالم دارد و می تواند لیکوپن را در بدن جذب کند. خوردن غذاهای حاوی لیکوپن نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می کنند. همچنین برای بیماری های التهابی و پیشگیری از آب مروارید مؤثر هستند.غذاهای مفید برای استخوانها

غذاهای مفید برای استخوانها,خوراکیهای تقویت کننده استخوان,تقویت استخوانها با طب سنتی,تقویت استخوانها,رشد استخوان‌ها, افزایش استقامت استخوان ها,سلامتی استخوان

پرتقال و آب پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای شکل‌گیری کلاژن و حفظ سلامتی استخوان بسیار مهم است. پرتقال حاوی ویتامین A نیز هست که برای رشد استخوان‌ها و تقسیم سلولی ضروری است.

نکته‌ی مهم: آب پرتقالی را انتخاب کنید که با کلسیم غنی شده است چرا که برای سلامتی استخوان‌ها مفید است.
شیر

شیر منبع مهم کلسیم است که به سلامتی استخوان‌ها کمک می‌کند. یک فنجان شیر، یک سوم نیاز روزانه‌ی شما را برطرف می‌کند. شیر سرشار از ویتامین D است که به جذب کلسیم کمک می‌کند. همچنین دارای مقادیری ویتامین A نیز هست.

نکته‌ی مهم: اگر می‌خواهید کالری کمتری مصرف کنید، به‌دنبال شیرهای کم‌چرب یا بدون چربی باشید.

سبزی سوئیس چارد غذاهای مفید برای استخوانها

سبزی سوئیس چارد سرشار از مواد مغذی همچون کلسیم، منیزیم، ویتامین A و C است. همچنین مقدار بالایی فیبر و کالری کمی دارد که برای رژیم شما هم خوب است.

نکته‌ی مهم: می‌توانید سوئیس چارد را همراه با کمی روغن زیتون و جوز مصرف کنید.

ریواس

ریواس سرشار از کلسیم است. یک فنجان از آن ۳۵۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. همچنین منبع خوبی از ویتامین A و C است. با وجود اینکه ریواس ماده‌ای کم‌کالری است، اما موقع پخت به آن شکر اضافه می‌کنند که باعث افزایش کالری می‌شود.

نکته‌ی مهم: پس از پخته شدن ریواس، به آن شکر اضافه کنید. به شکر زیادی احتیاج ندارید.
 انجیر غذاهای مفید برای استخوانها

انجیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای سلامتی استخوان‌ها ضروری هستند. یک فنجان انجیر خورشتی حدود ۱۸۰ میلی‌گرم کلسیم، مقداری ویتامین C و K‌ دارد. انجیر خام کالری کم و فیبر بالایی دارد، بنابراین برای رژیم شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. چند دانه انجیر خام می‌تواند به شما ۲۴ میلی‌گرم کلسیم بدهد.

نکته‌ی مهم: انجیر را تازه بخرید و آن را سریعا مصرف کنید، چرا که نمی‌توان از آن برای مدت طولانی نگهداری کرد.
 اسفناج

اسفناجمنبعی عالی از تمامی موادی است که یک گیاه می‌تواند ارائه کند. این گیاه به‌خاطر وجود مقادیر بالای کلسیم و ویتامین‌های A ،C و K برای سلامتی استخوان مفید است. از طرفی خوشمزه و کم‌کالری است که همین امر آن را به جزء جدایی‌ناپذیر رژیم‌های غذایی سالم می‌کند.
 بادام هندی

بادام هندی مقدار کمی کلسیم و ویتامین K دارد اما وجود منیزیم و همینطور پروتئین گیاهی، آن را به یکی از مفیدترین خوراکی‌ها برای حفظ سلامتی استخوان‌ها، تبدیل کرده است.

نکته‌ی مهم: می‌توانید به جای کره‌ی بادام زمینی از کره‌ی بادام هندی استفاده کنید.

ارسال شده در تاریخ 21 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,252
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.