فاصله خواب بعد از سحری خوردن وتاثیر آن بر دستگاه گوارش

فاصله خواب بعد از سحری خوردن وتاثیر آن بر دستگاه گوارش

فاصله خواب بعد از سحری

تا نیم ساعت بعد از سحری نخوابید !

اگر فاصله نیم ساعتی رعایت نشود روند جذب غذا مختل و در نتیجه موجب بروز مشکلاتی مانند :

سنگینی معده
سوء هاضمه
اسیدی شدن معده
یبوست میشود

فاصله خواب بعد از سحری خوردن, خواب بعداز خوردن سحری تاثیر آن بر دستگاه گوارش,اشتباه خوابیدن با شکم پر بعد از سحر ,عوارض خوابیدن با شکم پر

 طب سنتی ایرانی با توجه به قدمت چندهزارساله و ریشه‌دار بودن در فرهنگ و باورهای مردم و تاکید بر حفظ سلامتی و اصلاح سبک زندگی در امر پیشگیری از بیماری و دخل و تصرف در اصول شش‌گانه سلامتی، به عنوان قدم اول درمان، از پتانسیل و قابلیت بالایی برخوردار است که استفاده از این ظرفیت غنی در نظام سلامت، در راستای ترویج خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی، منطقی و عقلایی است.

یکی از مهم‌ترین این اصول، اصل خوردن و آشامیدن است که در طب سنتی ایران، تدابیر و توصیه‌های عام و خاص زیادی دارد و طبیعتا کاربست آداب خوردن و آشامیدن مبتنی بر آموزه‌های طب ایرانی در ماه مبارک رمضان، می‌تواند بهره‌مندی مادی و معنوی از برکات این ماه عزیز را افزون سازد و آدمی را از عوارض روزه‌داری نامتناسب با شرایط سلامت، امان بخشد.

آیا خوابیدن با شکم پر مضر است؟

هنگامی که شما به خواب می روید اگر شما شکم پر داشته باشید ، این می تواند باعث ریفلاکس اسید شود ، که به طور بالقوه باعث آسیب درازمدت به مری می شود . اگر بعد از رفتن به خواب ، مشکلات گوارشی داشته باشید ، باید با پزشک خود صحبت کنید و تغییرات را در شیوه زندگی خود انجام دهید.

هضم معده:

هنگامی که شما غذا می خورید ، معده شما برای کمک به مخلوط کردن غذا با اسید معده و هضم آن است . بالای شکم شما با یک حلقه عضلانی شناخته شده به عنوان اسفنکتر مرطوب است . این عضله از محتویات معده شما جلوگیری می کند تا به مری شما برنگردد . با این حال ، هنگامی که غذای حاوی هضم شده در برابر اسفنکتر مری به پایین فشار آورد ، می تواند آرامش یابد. هنگامی که شما معده کامل دارید و دراز می کشید ، غذای بیشتری می توانید در برابر اسفنکتر فشار دهید، به این طریق محتویات معده شما مجددا وارد مری شود. فاصله خواب بعد از سحری

اثرات اسید:

معده شما مقادیر زیادی اسید تولید می کند تا به تجزیه مواد غذایی کمک کند و آنزیم های خاصی را که پروتئین بیشتری هضم می کنند فعال کنند. اگر چه معده شما میتواند این اسید را هضم کند ، مری شما نیست. اگر مقداری اسید معده شما در داخل مری است ، سلولهای مرطوب شما توسط اسید معده آسیب می بینند . این فرآیند ، به نام ریفلاکس اسید ، می تواند موجب سوزش در قفسه سینه شما شود و همچنین ممکن است طعم ناخوشایند در دهان شما ایجاد شود . شما همچنین ممکن است دچار سرفه خشک ، خارش ، گلو درد یا در بلعیدن دچار مشکل شوید. فاصله خواب بعد از سحری

مشکلات اسید معده:

در معرض یک معده کامل می تواند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کند ، اما همچنین می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت شود . اگر مایع معده شما به طور منظم توسط اسید معده سوخته شود ، سلول های مری به طور پیوسته تغییر خواهند کرد و منجر به پدیده ای می شود که مریض بارت است . این خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد. ریفلاکس مزمن اسید همچنین می تواند باعث ایجاد گلوگاه در ناحیه تناسلی شود.

جلوگیری از ریفلاکس اسید:

ساده ترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی ناشی از خوابیدن با معده پر، اجتناب از خوابیدن حداقل سه ساعت پس از غذا خوردن است . شما همچنین می توانید سعی کنید غذا های کمتر را در شب بخورید . افزایش سر خود در تخت از ۶ تا ۸ اینچ نیز به جلوگیری از ریفلاکس اسید کمک می کند . اگر به طور منظم رفلاکس اسید را تجربه کنید ، ممکن است برخی از مشکلات بهداشتی دیگری مانند فتق هیاتال وجود داشته باشد که ممکن است به این مشکل کمک کند، بنابراین اگر ریفلاکس اسید یک مشکل معمول است ، با پزشک خود صحبت کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 8 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,053
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.