فلفل دلمه ای و سلامت پوست خواص فلفل دلمه‌ای و جلوگیری از شل شدن پوست

فلفل دلمه ای و سلامت پوست خواص فلفل دلمه‌ای و جلوگیری از شل شدن پوست

فلفل دلمه ای و سلامت پوست خواص فلفل دلمه‌ای و جلوگیری از شل شدن پوست

 

فلفل دلمه ای و سلامت پوست

✅بتا کاروتن که مسئول رنگ فلفل است از پوست در برابر تحریک محافظت میکند و اثر اشعه UV را در آفتاب سوختگی کاهش میدهد.

فلفل دلمه ای و سلامت پوست , خواص فلفل دلمه‌ای , جلوگیری از شل شدن پوست, فلفل دلمه ای و پوست ,خواص بی نظیر فلفل دلمه‌ای, خواص فلفل دلمه درمقابله با بیماری ها

یکی از بهترین سبزیجاتی که می‌تواند با چین و چروک پوست مبارزه کند، فلفل دلمه‌ای است. فلفل دلمه‌ای انواع مختلفی دارد و به رنگ‌های زرد، قرمز، سبز و نارنجی موجود می‌باشد.

اما رنگ قرمز آن اثر بیشتری بر روی چین و چروک‌های پوست دارد. انواع فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامین A و C می‌باشد. ویتامین A از ویتامین‌های محلول در چربی بوده و می‌تواند به رادیکال‌های آزاد موجود در سلول‌های چربی که برای بدن مضر هستند حمله کرده و آنها را از بین ببرد.

ویتامین C نیز از ویتامین‌های محلول در آب است و به رادیکال‌های آزاد که در بخش مایع سلول‌ها وجود دارند حمله کرده و آنها را از بین می‌برد. بنابراین، فلفل دلمه‌ای با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مضر که به نوعی موجب تضعیف کلاژن می‌گردند از پوست دفاع می‌کند و پوستی سالم با بافتی محکم و چین و چروک کمتر به شما هدیه می‌دهد.

پوستی سالم و شاداب و رگ‌هایی سالم

آیا می‌دانید رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل مهم ایجاد کلسترول در رگ‌های خونی بدن هستند؟ کلسترول موجود در خون به عروق خونی و سلول‌های عصبی آسیب می‌رساند. از طرفی لازمه داشتن پوستی جوان، سالم، زیبا، عروق خونی و سلول‌های عصبی سالم است، زیرا در صورت عدم سلامت رگ‌های خونی مجاور پوست، پوست نمی‌تواند مواد مغذی و مبارزه کننده با چین و چروک را از رگ‌های خونی دریافت کرده و علائم پیری پوست را به تأخیر بیندازد.

انواع فلفل دلمه‌ای با رساندن ویتامین A و C لازم به بدن (دو ویتامین مبارزه کننده با رادیکال‌های آزاد) نه تنها با نابود کردن رادیکال‌های آزاد از پیری پوست جلوگیری می‌کند، بلکه سبب بهبود عملکرد عوامل غذا رساندن به پوست (رگ‌های خونی) نیز می‌گردد.

خواص فلفل دلمه برای مقابله با بیماری ها

فلفل دلمه ای و سلامت پوست در حالت کلی ویتامین ها، ترکیبات آنتی اکسیدانی و فیبرهای موجود در میوه ها و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد. نتایج پژوهش های متعددی نشان داده است که مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیگر بیماری ها را کاهش می دهد.فلفل دلمه ای جزو سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان ویتامین C می باشد. این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای مقابله با بیشتر بیماری ها لازم است. کمبود این ویتامین اضطراب و استرس را در وجود شما بالا می برد. خودتان هم بهتر می دانید که استرس منشأ بسیاری از بیماری هاست برای همین هم اگر آدم مضطربی هستید، سیگار می کشید و یا جنینی در شکم دارید نیازتان به ویتامین C به مراتب بیشتر است. یعنی ۱۲۰ میلی گرم در روز. ویتامین C بسیار موثر و مفید است و تأثیر ویتامین های A و E را بالا می برد. این ویتامین برای ساخت سلول ها و بافت های بدن، بهبود جای زخم و جذب آهن لازم است. از این گذشته این ویتامین با همکاری کاروتن و ویتامین A از ابتلا به بیماری های مزمن پیشگیری می کند. برای همین هم توصیه می کنیم با افزایش مصرف فلفل دلمه ای باک ویتامین C تان را پر کنید تا از بیماری های مختلف دور بمانید.فلفل دلمه ای به ویژه از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش قدرت بینایی و گرفتگی بینی پیشگیری می کند. مصرف این سبزی راهی است برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه،آرتریت و جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون.

فلفل دلمه ای و سلامت پوست , خواص فلفل دلمه‌ای , جلوگیری از شل شدن پوست, فلفل دلمه ای و پوست ,خواص بی نظیر فلفل دلمه‌ای, خواص فلفل دلمه درمقابله با بیماری ها

فلفل دلمه‌ای و جلوگیری از شل شدن پوست

فلفل دلمه ای و سلامت پوست فلفل دارای آنتی‌اکسیدانی به نام لوتین (Lutein) و (zeadanthin) است که به جوان و سالم ماندن پوست کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده وجود این دو آنتی اکسیدانی در خون می‌تواند مانند یک کرم ضد آفتاب عمل کرده و پوست را از اشعه UVB نور آفتاب محافظت و از التهاب پوست و آسیب دیدن آن جلوگیری کند و در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک در پوست گردد. آنتی اکسیدان لوتین همچنین سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست شده و نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک دارد. زمانی که اخم می‌کنید و ابرو در هم می‌کشید، این عمل اگر دائما تکرار شود، چین و چروک در پوست ایجاد می‌گردد.

فلفل دلمه ای و سلامت پوست

آنتی اکسیدان «لوتین» با افزایش خاصیت کشسانی پوست از جمع شدن آن و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. برخی پژوهشگران معتقدند ترکیبات لیکوپن که در فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ وجود دارد، می‌تواند از شل شدن و افتادن پوست جلوگیری کرده و موجب سفتی پوست شود. در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک گردد. فلفل دلمه‌ای همچنین از سبزیجات آبدار و گوشتی است که می‌تواند به سلول‌های پوست آبرسانی کند.

ارسال شده در تاریخ 3 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,149
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.