فواید آب انار برای زنان باردار مفید در تامین مواد مغذی مورد نیاز

فواید آب انار برای زنان باردار مفید در تامین مواد مغذی مورد نیاز

فواید آب انار برای زنان باردار

?تهوع حاملگی یا ویار در دوره‌ی بارداری چیزی نیست که به آسانی بتوان با آن مقابله کرد.
?مصرف آب انار نه تنها راه‌حل بسیار خوبی برای مبارزه با این وضعیت است بلکه هم‌زمان به اندازه‌ی کافی مواد مغذی مورد نیاز را برای رشد جنین به مادر هدیه می‌دهد. دلیل اصلی مفید بودن آب انار برای سلامتی زنان باردار این است که میوه‌ی انار منبعی غنی از آهن به شمار می‌رود که باعث بهبود تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود و هم‌چنین به دلیل دارا بودن آلکالوئید می‌تواند اضطراب و بی‌خوابی را که در میان زنان باردار شایع است به حداقل برساند.

فواید آب انار برای زنان باردار,خواص آب انار برای زنان باردار, آب انار مفید در تامین مواد مغذی مورد نیاز,آب انار و بارداری ,خواص آب انار

انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می رود که برای بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب ایده ال باشد. اما در این مقاله به توضیحات بیشتر می پردازیم و با خواص معجزه آسا انار در بارداری آشنا میشویم :

امروزه انار تقریبا در همه جا یافت میشود و دلیل آنهم خواص فراوان این میوه است که کسی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. شما می توانید در هر زمان این میوه را خریداری کنید . دانه های انار تنها قسمت قابل خوراکی این میوه است. دقت کنید.

ویتامین و املاح انار که در بارداری مفید است:
ریز مغذی های مورد نیاز در دوران بارداری شامل: فولات، ویتامین D، آهن، پروتئین و کلسیم است. نصف فنجان انار شامل حاوی 72 کالری است که از میان می تواند 9 میلی گرم از 1000 میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه، 33 میکروگرم از 800 میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه، 26 میلی گرم تا 27 میلی گرم آهن مورد نیاز و 45  گرم از 71 گرم پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مادر باردار را تامین میکند. همچنین 8.9 میلی گرم ویتامین C  دارد که به جذب آهن کمک میکند.
6 دلیل که اثبات می کند انار در بارداری مفید است:
اثبات یک:
اثبات شده که انار حاوی ترکیبات فیتوکمیکالی است و از این رو برای سلامت قلب بسیار مناسب است. این میوه کمک میکند تا فشار خون پایین بیایید. این خبر خوبی است اگر شما در هفته های آخر بارداری بسر می برید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته پس انار بخورید. فواید آب انار برای زنان باردار
اثبات دوم:
انار غنی از ویتامین c  می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.مخصوصا وقتی که شما در دوران بارداری هستید و جنین در بدن شما رشد میکند. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.
اثبات سوم:
مطالعات نشان داده است که مصرف انار دارای اثرات مفیدی بر روی سلامت استخوانها و چگالی آنها می باشد. پس برای ارتقا سلامت استخوانهای جنین خود تلاش کنید.
اثبات چهارم:
انار از نظر منبع آنتی اکسیدانی بسیار غنی تر از تمشک و چای سبز بوده و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.
اثبات پنجم:
بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار از پوست گذشته و باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست میشود.
اثبات ششم:
در یکی از مطالعات دیگر نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.
توصیه های روزانه مصرف میوه در بارداری:
میزان میوه و سبزی مورد نیاز در دوران بارداری براساس کالری و وزن شما در دوران بارداری مشخص میشود. باردار مادر باید روزانه حداقل 2تا 4 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزی دریافت کنند و انار می تواند یکی از گزینه های انتخابی گروه میوه جات باشد. بنابراین در هر زمان در دوره بارداری می توانید انار را مصرف کنید. فواید آب انار برای زنان باردار

3 راه افزودن انار به رژیم غذایی مادر باردار:

1. جداکردن دانه انار و اضافه کردن به سالاد و یا ژله و یا بستنی
2. جدا کردن دانه های انار و آب آن را گرفتن و بصورت آبمیوه مصرف کردن( مادران  دارای اضافه وزن خود میوه را بخورند)
3. استفاده از انار بعنوان چاشنی کنار غذاها مثل مرغ ترش و …
افرادی که دارای قند خون و دیابت بارداری هستند با احتیاط انار بخورند و آن را جایگزین سهم میوه آن روز خود کنند.

ملاحضات:
اگرچه انار میوه ای سرشار از خواص مفید است اما مصرف آن باید متعادل بوده و زیاده روی نکنید. پوست انار باعث تحریک انقباضات شده و ممکن است منجر به زایمان زودرس شود. آب انار نیز حاوی کالری زیادی است و باید در مصرف آن محتاط باشید. همچنین مصرف انار با مصرف داروهایی از قبیل مهارکننده های ACE، داروی رقیق کننده خون، داروی فشار خون و استاتین ها تداخل دارد. احتیاط کنید.
از توهم تا واقعیت:
مصریان قدیم معتقد بودند که انار برای درمان ناباروری مفید است و می توان از آن برای درمان عفونت ها استفاده کرد. همچنین در برخی از مقالات اشاره شده که انار در زیبایی جنین اثرگذار است.
درمان یبوست در بارداری با انار نصف فنجان دانه انار حاوی پنج گرم فیبر است. به همین دلیل، هنگامی که شما حامله هستید و از مشکلاتی مانند یبوست و درد روده رنج می برید، مصرف انار می تواند بهترین گزینه برای از بین بردن این مشکلات شما باشد. در واقع، میوه انار از جمله غذاهای سرشار از فیبر بوده و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه زنان حامله به این افراد اطمینان می دهد که می توانند بر مشکل یبوست در طی دوران بارداری خود غلبه کنند. همچنین، فیبر موجود در میوه انار کمک خواهد کرد تا دفعات اجابت مزاج در زنان حامله تنظیم شده و این عمل بدون هیچ گونه ناراحتی انجام گیرد. جالب است بدانید که به گزارش انجمن بارداری آمریکا، زنان حامله باید در هر روز، در حدود 25 تا 30 گرم فیبر مصرف کنند. درمان کمبود آهن در بارداری با انار از فواید انار می‌شود به این اشاره کرد که این میوه یک منبع غنی از آهن است! کمبود آهن در بدن زنان حامله می تواند این افراد و جنین داخل رحم آن ها را در معرض خطر کم خونی قرار دهد. همچنین، یادتان باشد که بروز کم‌خونی در بدن مادر باردار هم می تواند مشکلات زیادی را برای جنین داخل رحم او ایجاد کند. معمولا، زنان بارداری که از کمبود آهن رنج می برند و با مشکل کم‌خونی در بدن خود مواجه هستند، در معرض خطر زایمان زودرس قرار خواهند داشت. علاوه بر این موارد، نوزادان متولد شده از مادران کم خون دارای وزن بسیار کمی در هنگام تولد خواهند بود. برای حفظ سطح طبیعی آهن بدن و تامین سلامتی مادران باردار، بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان و استفاده از دستورات ارائه شده از جانب او است، چون در چنین مواردی پزشک مصرف برخی از مکمل های آهن را به مادر باردار توصیه خواهد کرد.

توصیه مصرف میوه در بارداری

در حالی که مصرف انار یا آب آن ممکن است در دوران بارداری مفید باشد، اما باید از مصرف عصاره انار که حاوی پوست میوه است اجتناب کرد. این عصاره می تواند به انقباضات زایمان منجر شود. آب انار کالری بالایی دارد، به طوری که مصرف آن را تنها در حد اعتدال توصیه می کنیم. همچنین این میوه ممکن است با برخی از داروها، از جمله مهار کننده های ACE، رقیق کننده خون، داروهای فشار خون و استاتین ها در تداخل باشد.

مقدار میوه ها و سبزیجاتی که در دوران بارداری توصیه می شود متفاوت است. این میزان به قد و وزن شما ارتباط دارد. با این حال به طور کلی یک زن باردار روزانه باید ۳ وعده نصف فنجانی از ۴ نوع میوه متنوع استفاده کند. یا به جای آن ۳ وعده و هر وعده نصف فنجان از ترکیب ۶ میوه و سبزی بخورد. خوردن انار در دوران بارداری به عنوان بخشی از مصرف میوه روزانه توصیه می شود.

ارسال شده در تاریخ 21 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 963
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.