فواید آلو خشک یا آلوچه به خصوص برای زنان و کودکان

فواید آلو خشک یا آلوچه به خصوص برای زنان و کودکان

فواید آلو خشک

آلوچه:

مفید برای رشد بدن٬درمان بیماری و ضعف اعصاب وکم خونی٬دفع کرم معده٬درمان بیماری نقرس

▪ خوبی ها و فواید این خوراکی ها چیست؟

ـ خیلی از خواص میوه ها مانند فیبر و رنگدانه های آنتی اکسیدانی در لواشک میوه ها هم وجود دارد و تازه، املاح میوه ای که به صورت لواشک یا آلوچه درمی آید، نه تنها کم نمی شود؛ بلکه با جوشاندن، تغلیظ و خشک کردن، افزایش هم می یابد. از طرف دیگر، بسیاری از کارمندان نمی توانند هر روز با خودشان میوه به محل کارشان ببرند اما می توانند کمی برگه های خشک آلو، هلو، زردآلو یا لواشک را داخل جیبشان بگذارند و در طول روز میل کنند.

 

▪ یعنی آلوچه و لواشک، همه مواد مغذی موجود در میوه ها را دارند؟

ـ نه کاملا. بسیاری از میوه ها و سبزی ها منبع خوبی برای دریافت ویتامین C هستند که بخش زیادی از این ویتامین ، طی فرآیند خرد و خشک کردن، تخریب می شود و از بین می رود. به عنوان نمونه، در هر ۱۰۰ گرم سیب، ۶/۴ میلی گرم ویتامین C وجود دارد که این میزان وقتی که سیب خشک می شود یا به صورت لواشک در می آید، به ۸/۳ میلی گرم می رسد. به طور کلی، ۱۰۰ گرم از میوه تازه، حاوی مقادیر بالایی از آب است که با جوشاندن و تبدیل کردن آن به لواشک، آب میوه کم می شود. مقدار ویتامین C لواشک میوه ها از خود میوه تازه کمتر است.

 

فواید آلو خشک ,خواص آلوچه به خصوص برای زنان و کودکان,آلو خشک در درمان کم خونی ,خواص آلوچه برای زنان و کودکان,مصرف آلوچه و درمان بیماری ها,رفع کم خونی

خانم ها حتما باید آلو خشک شده بخورند

زیرا بیشتر خانم ها دچار کم خونی هستند و آلو خشک سرشار از آهن است ، همچنین با افزایش سلامت کبد به افزایش سلامت پوست کمک میکند !

آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن ها می شوند.

مزایای سلامتی فواید آلو خشک و آلو بخارا :

این دو از میوه های فوق العاده مغذی ،سرشار از ویتامین ها ،آنتی اکسیدان ها و فیبر میباشند که خواص و فواید بسیاری دارند ، خواصی که در ادامه این بخش از سلامت به آنها اشاره خواهیم کرد مثل سلامتی قلب ، سلامت گوارش، جلوگیری و یا کاهش التهاب و کاهش وزن میباشد ؛شما میتوانید آلو خشک یا بخارا را به عنوان یک میان وعده مغذی به تنهایی یا با غلات،در سالاد ها یا حتی ترکیب با مخلوط های دیگر استفاده کنید.

مزایای سلامتی این دو آلو یعنی آلو خشک و آلو بخارا :

کاهش وزن با آلو خشک و بخارا :

در یک مطالعه توسط دانشگاه روان شناسی بهداشت و جامعه،در مورد افرادی که اضافه وزن دارند و از این میوه استفاده کرده اند نشان داد که در یک دوره کوتاه مدت با مصرف این آلو 2 کیلو وزن کم کرده اند.پس نتیجه گیری کرده اند که آلو خشک منبع خوبی برای انرژی است اما برای هضم آن زمان زیادی طول میکشد ،پس بنابرابن فرد برای طولانی مدت احساس پر بودن میکند.این نیز یک منبع آلی از فیبر محلول است که به از دست دادن وزن و یا جلوگیری از افزایش وزن کمک میکند.

 آلو خشک و بخارا مناسب برای دستگاه گوارشی:

ثابت شده است که آلو خشک یا بخارا،برای افرادی که از یبوست و سوء هاضمه،یا هضم ضعیف رنج میبرند،یک ملین طبیعی است. آلو خشک زمان جابه جای مواد در روده بزرگ را کاهش میدهد و همچنین رشد باکتری های مفید در روده بزرگ را که به هضم کمک میکند افزایش میدهند.

آلو خشک و بخارا مناسب برای درمان هپاتیت :

همه ما از قبل میدانستیم که این آلو ها غنی از فیبر هستند .و این باعث میشود که در درمان اختلالات کبدی بسیار مفید باشند.در یک مطالعه بالینی به تعدادی از افراد که سطح آنزیم های کبدی آنها به دلیل سلول های آسیب دیده کبد افزایش پیدا کرده بود، 3 عدد آلو خشک یا آلو بخارا همراه با 250 میلی لیتر آب در طول شب داده اند تا مصرف کنند ،پس از 8 هفته میزان بیلی روبین و ترانس آمیناز آنها به شدت کاهش پیدا کرده بود که این امر برای بیماران کبدی بسیار مفید است .

تاثیر آلو خشک در درمان هپاتیت و دستگاه گوارش

جلوگیری از پوکی استخوان با آلو خشک و بخارا :

یکی دیگر از مزایای سلامتی آلو خشک و بخارا در جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود تراکم استخوتن ها میباشد.آنها منابع مهمی از بور هستند که در واقع به افزایش تراکم استخوان کمک میکند.توصیه میشود که روزانه حداقل یک عدد آلو خشک برای نگهداشتن استخوان هایتان به مدت طولانی کافی است.حتی یک مشاهده یا مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی آلو خشک ، به تنهایی به عنوان یک گزینه درمان جایگزین برای افراد مبتلا به پوکی استخوتن کار میکند.

آلو خشک مناسب برای سلامت قلب:

الو خشک به علت وجود فیتو کمیکال به عنوان انتی اکسیدان های عالی عمل میکند که برای پیشگیری از بیماری های قلبی با تخریب شریان ها به دلیل اکسیداسیون پلاک کمک میکند.علاوه بر این آلو خشک به دلیل غنی بودن از فیبر نیز برای جلوگیری از بیماری های قلبی موثر هستند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که منابع قوی از فیبر را مصرف میکنند 12 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش میدهد.

فواید آلو خشک ,خواص آلوچه به خصوص برای زنان و کودکان,آلو خشک در درمان کم خونی ,خواص آلوچه برای زنان و کودکان,مصرف آلوچه و درمان بیماری ها,رفع کم خونی

قلبی سالم با مصرف آلو خشک

آلو خشک و آلو بخارا مناسب برای کاهش کلسترول:

فیبر موجود در آلو اسیدهای صفراوی درگیر و به دفع آنها کمک میکند.و به منظور حذف اسیدهای صفراوی،کبد با سنتز کردن اسیدهای صفراوی جدید، با کمک کلستروا خارج شده از جریان خون آن را بالا میبرد.که این به نوبه خود به میزان قابل توجهی کلسترول را کاهش میدهد.

آلو خشک و آلو بخارا مفید برای مقابله با دیابت:

آلو خشک دارای گلوکز بسیار پایینی است ،بنابر این خوردن آن میزان قند خون را کنترل میکند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش میدهد.فیتو نو ترینت های موجود در آلو بلافاصله بعد از خوردن غذا ،ترشح گلوگز در خون را کنترل میکند بنابر این توصیه میشود بیماران دیابتب حتما آلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

آلو خشک و آلو بخارا مناسب برای فشار خون:

آلو خشک ،یکی از منابع غنی از پتاسیم است .تحقیقات انجام گرفته در سالهای اخیر تاثیر پتاسیم در کاهش فشار خون را نشان داده اند.و با توجه به میزان کم سدیم،مصرف متعادل آن در کنترل فشار خون موثر است.

 آلو خشک مفید برای دیابت، فشار خون و کلسترول

برخی از خواص دیگر آلو خشک :

  • از پیری پوست جلوگیری می کند.
  • ملین است.
  • سرشار از انرژی است.
  • به هضم غذا کمک می کند.

عوارض و اثرات جانبی مصرف آلو خشک:

آلو خشک از کم شدن آب آلو بدست میاید که بنابراین آن را آلو خشک مینامند.هر دو ،یعنی آلو های بنفش و زرد که سرشار از مواد مغذی و فیبر رژیمی هستند، استفاده میشود.با این حال مصرف زیاد آلو خشک میتواند عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی ،از جمله اسهال و وابستگی به ملین را افزایش دهد.

آلو خشک باعث ایجاد اسهال میشود:

بسیاری از مردم از عدم تحمل فروکتوز در رژیم غذایی برخوردار هستند و این بیماری ممکن است به گرفتگی شکم همراه با اسهال منجر شود.حتی افرادی هم که از عدم تحمل فرو کتوز در رژیم غذایی رنج نمیبرند،ممکن است پس از خوردن آلو اسهال شوند.

یکی دیگر از عوارض آلو این است که مقدار کالری زیادی دارد،بنابراین خوردن بیش از حد آلو خشک و قرار دادن آن در رژیم غذایی گاهی ممکن است به چربی تبدیل شود.

 آلو خشک سیاه مسهل قوی

آلو خشک باعث ایجاد گاز روده و نفخ:

آلو خشک حاوی کربو هیدرات های پیچیده و قندهای است که به طور کامل در دستگاه گوارش شکسته نمیشود.بنابر این وقتی که این قندها به روده بزرگ میرسند باکتری ها شروع به تغذیه از این کربوهیدرات ها میکنند.که این باکتری باعث ایجاد قند خون میشود.این میوه ها حاوی مقدار زیادی فیبر محلول هستند. به این معنی که تاثیر زیادی در قند خون دارند.

آلو خشک و آلو بخارا باعث ایجاد سرطان:

غلظت بالای آکریل آمید موجود در آلو به عنوان یک عامل سرطان زا در نظر گرفته شده است.بنابراین باید از مصرف بیش از اندازه ان جلوگیری شو

ارسال شده در تاریخ 27 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,143
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.