فواید انبه میوه ای پر از خاصیت با خواص انبه بیشتر آشنا شویم

فواید انبه میوه ای پر از خاصیت با خواص انبه بیشتر آشنا شویم

فواید انبه

خواص انبه

✅خوشبو کننده دهان
✅در درمان یبوست مؤثر است
✅از بین برنده ی بوی بد بدن
✅خوردن انبه از سرطان رحم جلوگیری میکند

✅عطش را برطرف میکند.

فواید انبه,انبه میوه ای پر از خاصیت ,خواص انبه بیشتر آشنا شویم,خواص انبه ,تاثیر میوه انبه بر سلامتی ,تقویت بینایی با میوه انبه,خواص فراوان انبه برای لاغری

انبه برای شما مفید است. هیچ شک و تردیدی در مورد این موضوع وجود ندارد. ما کمی جلوتر خواهیم رفت و مزایای خاص این میوه را بررسی خواهیم کرد. اما قبل از آن، بیایید چند مطالعه‌ی تحقیقاتی را که انبه را به سلامت عمومی بدن پیوند می‌دهند، مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مطالعات که در استرالیا انجام شده‌است، انبه را با وضعیت عالی سلامت بدن مرتبط می‌داند به این دلیل که حاوی ترکیبات زیست فعال خاصی است. گزارش منتشر شده توسط ادراه‌ی بهداشت عمومی آیووا بیان می‌کند که انبه حاوی بیش‌ترین مقدار بتا کاروتن است که به دلیل تاثیری که روی محافظت از بدن در برابر بیماری‌های متعدد دارد،‌ شناخته شده‌است. انبه شامل حدود ۲۰ ماده‌ی معدنی مختلف و ویتامین است، و به همین دلیل یکی از غنی‌ترین مواد مغذی موجود است.

حقایقی در مورد مواد مغذی موجود در انبه

دیدیم که این میوه حاوی مواد مغذی است. اما کدام مواد مغذی؟ و به چه میزان؟ انبه چند کالری دارد؟

یک انبه حدود ۱۰۷ کالری دارد. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی زیر است:

– مواد معدنی

مواد معدنی موجود در یک انبه عبارتند از: آهن (۰.۲ میلی‌گرم)، پتاسیم (۲۵۷ میلی‌گرم)، کلسیم (۱۶.۵ میلی‌گرم)، فسفر (۱۸.۲میلی‌گرم)، سدیم (۳.۳ میلی‌گرم)، روی (۰.۱ میلی‌گرم)، مس (۰.۲میلی‌گرم) و سلنیوم (۱ میکروگرم).

– سایر مواد مغذی

این میوه حاوی پروتئین (۰.۸ گرم)، فیبر (۳ گرم) و کربوهیدرات (۲۸ گرم) است.

این ویتامین‌ها و مواد معدنی سبب می‌شوند که انبه مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. بیایید نگاهی داشته باشیم به خواص انبه برای سلامتی !

 کلسترول را کاهش می‌دهد.

محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

 از فواید انبه سطح انسولین را تنظیم می‌کند.

انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (۶۰-۴۱) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

فواید انبه,انبه میوه ای پر از خاصیت ,خواص انبه بیشتر آشنا شویم,خواص انبه ,تاثیر میوه انبه بر سلامتی ,تقویت بینایی با میوه انبه,خواص فراوان انبه برای لاغری

خواص انبه  از سرطان پیشگیری می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

 بینایی را تقویت می‌کند.

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبِه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.

فواید انبه سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.

یک فنجان انبِه خرد شده ۲۵ درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

 کل بدن را قلیایی می‌کند.

اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند. فواید انبه

خواص انبه  پوست را پاکسازی می‌کند.

پوست و عصاره انبِه برای پوست قابل استفاده است. انبِه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

 قوای جنسی را افزایش می‌دهد.

انبِه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت‌بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

خواص انبه گوارش را بهبود می بخشد.

پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل انبِه نیز هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبِه همچنین به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

خواص انبه  سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

میزان بالای ویتامین C و A در این میوه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت. فواید انبه

خواص انبه  از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند.

انبه می‌تواند به کاهش چربی بدن و کنترل قند خون کمک کنند. با توجه به گزارش منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی اوکلاهما، انبه حاوی مواد معدنی و فیتوکمیکال‌های متعددی است که تأثیر مثبتی بر چربی و گلوکز بدن دارند.

انبه یک منبع غنی از بتا کاروتن است، آنتی‌اکسیدانی که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث بروز بیماری قلبی می‌شوند، کمک می‌کند.

خواص انبه  مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است.

این میوه غنی از آهن و ویتامین A، C و B6 است و همه‌ی این‌ها برای زنان باردار پرفایده هستند.

ویتامین A به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و مانع از بروز مشکلات بینایی در کودکان تازه متولد شده می‌شود.

خواص انبه  به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند.

انبه به کاهش وزن کمک می‌کند؟ بله، درست شنیدید. برخی از مطالعات نه تنها بر اهمیت میوه‌ی انبه، بلکه روی تاثیر پوست آن در زمینه‌ی کاهش وزن متمرکز شده‌اند. راز چنین تاثیری در فیتوکمیکال‌هایی است که به عنوان چربی‌سوزهای طبیعی عمل می‌کنند و فقط در قسمت خارجی میوه یافت می‌شود. فواید انبه

مطالعه‌ی دیگری که توسط دانشگاه کوئینزلند انجام شد اهمیت پوست انبه (که اکثر ما معمولا آن را دور می‌اندازیم) را برای کاهش وزن به طور برجسته‌ای نشان داد.

انبه حاوی فیبر است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در یک مطالعه که در دانشگاه مینه‌سوتا صورت پذیرفت، ثابت شد که فیبر غذایی، به ویژه اگر  از میوه‌ها و سبزیجات باشد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این تاثیر مربوط به قابلیت فیبر برای کاهش مصرف غذا به طور کلی است، در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2BNVHS4
نوشته شده توسط در تاریخ 2 اسفند 1397 با موضوع سلامتی | بازدید : 85
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *