فواید بخور سرکه خواص دارویی و درمانی سرکه سیب

فواید بخور سرکه خواص دارویی و درمانی سرکه سیب

فواید بخور سرکه

رفع گرفتگی بینی و گوش با سرکه

✅سر و صورت را بخور سرکه بدهید !
✅بخارات سرکه باعث رقیق شدن ترشحات و باز شدن مجاری بینی، سینوس ها و گوش میشود، این ترفند برای رفع گوش درد و اختلالات بویایی نیز مفید است فواید بخور سرکه

فواید بخور سرکه ,خواص بخور سرکه ,خواص دارویی و درمانی سرکه سیب, استفاده های دارویی سرکه ,اثرات ضدعفونی کننده سرکه ,سرکه و رقیق شدن خون,موارد مصرف سرکه

‌سرکه از جمله فرآورده‌های طبیعی است که مصرف خوراکی و دارویی داشته و این روزها بیشترین کاربرد را در تهیه انواع ترشیجات دارد. در یک لیوان سرکه ۳۳‌کالری انرژی نهفته است و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. مصرف سرکه در انواع ترشی‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی و طعم‌دهندگی و تحریک اشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می‌کند.
از سوی دیگر، سالادهایی که با ترشیجاتی نظیر سرکه طعم می‌گیرند، سالم‌ترین و مغذی‌ترین نوع سالاد هستند چرا که این طعم‌ها سبب جذب بیشتر مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در مخلفات سالاد نظیر: کاهو، هویج، خیار و گوجه‌فرنگی می‌شوند، از این رو استفاده از سرکه در تهیه سالادهای فصل توصیه می‌شود.
– استفاده از سرکه در کنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم کمک کرده و سبب کاهش چربی و کلسترول بد خون می‌شود.
– اسید سیتریک موجود در سرکه، هضم و جذب کلسیم موجود در سرکه و سایر موادغذایی را آسان می‌کند و در سوخت‌وساز بدن موثر است.
– سرکه می‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی که در سیستم گوارش خود با مشکلاتی نظیر: یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، با مصرف سرکه می‌توانند به رفع این مشکل بپردازند.
– سرکه می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل کرده و از بروز گاز معده جلوگیری کند.
– سرکه در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یک بار دندان‌های خود را با مسواک آغشته به سرکه مسواک بزنید.
– در صورتی سرکه می‌تواند در کاهش وزن تاثیرگذار باشد که فرد از رژیم مناسبی جهت کاهش وزن پیروی کند، در غیر این صورت سرکه تاثیری در کاهش وزن نخواهد داشت.فواید بخور سرکه
– فواید بخور سرکه رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی که در نتیجه بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد را معالجه می‌کند.

سرکه سیب با شکست ساختار چربی‌های بدن تأثیر خوبی در بهبود سلولیت بدن دارد.

 درمان تاول

خاصیت ضدعفونی‌کننده سرکه سیب با میکرب‌های تاول مبازره کرده و باعث کاهش التهاب و بهبود تاول می‌شود.

 بهبود حالت تهوع، استفراغ و بیرون‌روی و دل درد

مقداری سرکه سیب و عسل را در آب جوش با هم ترکیب کرده و میل نمایید این کار باعث کاهش حالت تهوع و استفراغ و بیرون‌روی می‌گردد.

عفونت مجاری ادرار

اگر مشکل عفونت مجاری ادرار دارید مقداری سرکه سیب را در آب وان حمام ریخته و در وان خود را شستشو دهید. خاصیت ضدعفونی‌کننده سرکه باعث کاهش میکرب‌های ناحیه مجاری ادراری می‌شود.

 برفک نوزاد

در هنگامی‌که نوزاد شما برفک دارد نوک سینه خود را با آب و سرکه شستشو دهید تا به تمیزی ناحیه سینه کمک نماید.

 بهبود عملکرد کیسه صفرا

مقداری سرکه سیب را در آبمیوه طبیعی ریخته و قبل از غذا بنوشید تا باعث بهبود عملکرد کیسه صفرا شما شود.

 بهبود خارش پوست

درصورتی‌که پوست شما بر اثر گزیدگی حشرات و یا حساسیت خارش دارد کافی است مقداری سرکه سیب را با پنبه بر روی پوست خود بمالید تا سرکه سیب خارش پوست شما را کاهش دهد.

فواید بخور سرکه ,خواص بخور سرکه ,خواص دارویی و درمانی سرکه سیب, استفاده های دارویی سرکه ,اثرات ضدعفونی کننده سرکه ,سرکه و رقیق شدن خون,موارد مصرف سرکه

 بهبود گلودرد

گلودرد ناشی از حساسیت یا سرماخوردگی را می‌توانید با قرقره سرکه سیب در آب گرم کاهش دهید. این کار محیط دهان را اسیدی کرده و ضدعفونی‌کننده طبیعی و مفیدی است.

 شستشوی سینوس‌ها و کاهش گرفتگی بینی و سینوزیت

محلول آب گرم و سرکه سیب را در سینوس‌های خود وارد کنید و آنجا را پاک و تمیز کنید. سرکه سیب از رشد میکرب‌ها و باکتری‌های سینوس‌ها جلوگیری کرده و باعث رفع گرفتگی بینی می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 15 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 17,066
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.