فواید تنقلات شور و یا تند به ویژه برای رفع افسردگی و بی حالی

فواید تنقلات شور و یا تند به ویژه برای رفع افسردگی

فواید تنقلات شور و یا تند

تنقلات شور و یا تند میتواند به عنوان داروهای ضد افسردگی استفاده شود !?

مراکز لذت بخش در مغز شما باعث میشوند تا آن ها را بیشتر طلب کنید.

فواید تنقلات شور و یا تند ,تنقلات شور برای رفع افسردگی , کاهش کسلی و افسردگی با تغذیه های شادی آور,خوراکی های شادی آورو ضد افسردگی

غذاهای غنی از پروتیین نیز به رهایی از افسردگی کمک می‌‌کنند. این غذاها که شامل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیر هستند دارای اسیدهای آمینه متعددی هستند که یکی از آنها تریپتوفان است.

این اسید آمینه به سروتونین تبدیل می‌‌شود که منجر به بروز احساس شادی در مغز می‌‌گردد.

رژیم مدیترانه‌ای که غنی از مواد غذایی سالم مانند میوه ها و سبزیها، غلات سبوس دار، آجیلها و مغزدانه ها، زیتون و ماهی است نیز گزینه خوبی برای جلوگیری از افسردگی به شمار می‌‌رود.

مطالعه بزرگی در اسپانیا نشان داد که در مردان سیگاری که سطح فولات پایین است، میزان افسردگی بیشتر است. در زنان هم که سیگار می‌‌کشیدند و فعالیت فیزیکی مناسبی نداشتند رابطه‌ای بین افسردگی و کمبود ویتامین B12 یافت شد.

اگرچه این اولین مطالعه در ارتباط بین افسردگی و ویتامین‌ها نبود ولی همچنان دانشمندان متوجه نشده‌اند که رژیم نامناسب منجربه افسردگی می‌‌شود و یا افسردگی منجر به تغذیه نامناسب در افراد می‌‌گردد.

بهتر است سلنیوم را از مواد غذایی دریافت کنیم تا مکمل. منابع غذایی سلنیوم شامل غلات کامل، گوشت‌ها، لوبیاها و بنشنها، لبنیات کم چربی و غذاهای دریایی است.

چربی امگا-۳ هم در محصولات دریایی مانند ماهی سالمون، خال‌مخالی، ساردین، تون، قزل‌آلا وجود دارد و هم در منابع خشکی مانند گردو، کلزا، کانولا و بذرک اثرات واضح ضد التهابی دارند ودر سلامت روانی نقش مهمی دارد.

تغییرات عادات غذایی هم در کنترل بیماری نقش دارد مثلا زیاده‌روی در مصرف کافیین موجب بروز اضطراب در افراد می‌‌شود، همچنین مصرف کافیین در شب موجب اختلال خواب می‌‌شود پس باید مصرف کافیین را محدود نموده و زمان مصرف آن را به قبل از ظهر موکول نماییم.

محصولات لبنی کم چرب و ماهی ساردین میل کنید. در این صورت هم خدمت زیادی به سلامت استخوان‌هایتان می‌کنید و هم میل شدیدتان به غذاهای شور کنترل می‌شود.

سس‌های غلیظ از نوع کاری باعث چاقی می‌شود. از سس‌های رقیق‌تر مانند سس تیکا استفاده کنید. در این صورت کالری کمتر نصیبتان می‌شود اما فلفل و ادویه‌های آن‌ها از انباشته شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کنند.

دلیلی برای دوست‌داشتن آجیل:

1) آجیل چرب است اما چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع‌نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند. اغلب مغزهای موجود در آجیل شامل 90 درصد اسیدهای چرب اشباع‌نشده هستند.
2) آجیل منبع پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. ویتامین ای (E) و پروتئین آرجینی موجود در آجیل به حفظ سلامت رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی کمک می‌کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین ای، از جمله آجیل، باعث کم شدن خطر ابتلا به سرطان می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده غذایی از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کند.
3) آجیل سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی، هم به تسهیل اجابت مزاج کمک می‌کنند و هم نوعی احساس سیری در شخص ایجاد می‌کنند و به این ترتیب مانع پرخوری می‌شوند. فیبرهای غذایی در پیشگیری از بدخیمی‌های روده بزرگ هم بسیار مفیدند.
4) ثابت شده که مغزهای گردو، فندق، بادام، پسته، بادام‌زمینی و انواع تخمه، دستگاه دفاعی بدن را در مقابله با عوامل خارجی تقویت می‌کند.
5) مغزها علاوه بر کاهش کلسترول خون و کاهش میزان ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی،‌ در پیشگیری از پوکی استخوان و بیماریهای دوران پیری نیز تاثیر به‌سزایی دارند.

ارسال شده در تاریخ 27 ژوئن 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,169
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.