فواید حرکت بالاسانا و دیگر آساناها از ورزش یوگا در سلامت

فواید حرکت بالاسانا از ورزش یوگا در سلامت جسم و ذهن

فواید حرکت بالاسانا

با مزیت های حرکت بالاسانا آشنا شوید ! (☝️?)

▫️این حرکت به کشش در ناحیه ی باسن، ساق پا و مچ پا کمک میکند و میزان استرس و خستگی را کاهاش میدهد؛ این حالت همچنین نفس کشیدن مناسب را نیز به شما آموزش میدهد.

+ این حرکت یکی از مهم‌ترین تمرین٬ها در کلاس‌های یوگا به‌شمار می‌رود، زیرا همین حرکت ساده ذهن و بدنتان را از تنش‌ها آزاد خواهد کرد

فواید حرکت بالاسانا , دیگر آساناها , ورزش یوگا در سلامت ,حرکت بالاسانا , حرکات آساناها , تاثیر ورزش یوگا در لاغری , حرکت بالاسانا و سلامت ذهن و جسم

فواید حرکت بالاسانا

بسیاری از افراد با شنیدن اسم ورزش و حرکت یوگا تمرینات دشوار و عجیب به ذهن شان می آید؛ اما  حقیقت این است که بسیاری از انواع حرکت یوگا می‌تواند بسیار ساده باشد.

اگر هنگام بلند شدن از تختخواب تان، دست‌های خود را بالا کشیده باشید، می توان گفت که یک حرکت یوگا انجام داده ‌اید.

بعد از اینکه همه محصولات عجیب و غریب مراقبتی پوست را امتحان کردید، حالا آماده اید تا به پیشنهاد ما راه جدید و کم هزینه ای را امتحان کنید؟

با بالا رفتن سطح آگاهی عمومی جامعه، صرف زمان و هزینه برای افزایش زیبایی چهره به نحوی سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود و این به معنای وجود یک سود همیشگی است.

همان طور که می دانید، زیبایی چهره فقط مربوط به عوامل خارجی نیست؛ بیش از همه چیز سلامتی داخلی بدن سبب وجود این زیبایی ظاهری است.

شاید باور نکنید، ولی در مبحث پوست هم ورزش یوگا حرف های بسیاری برای گفتن دارد؛ انجام ورزش یوگا نه تنها برای سلامت جسم شما مفید است، بلکه برای پوست تان نیز معجزه می کند، به گونه ای که هیچ کرم یا سرم تبلیغاتی دیگری چنین تأثیر عمیقی نخواهد داشت.

تمام زمانی که نیاز دارید، یک ساعت است، هیچ هزینه ای هم نیاز نیست بپردازید؛ بعد از یک ساعت، تأثیر ورزش یوگا بر روی پوست تان قابل لمس خواهد بود.

بهترین تمرینات برای درخشندگی بیشتر پوست، تمرینات تنفسی، ایستادن بر روی سر و حرکت ماهی است

این آسانا خون کافی به ستون فقرات، عضلات پشت، مهره های گردن و عصبهای دوطرف گردن میرساند.
2. ستون فقرات را نرم و قابل انعطاف میکند، در نتیجه شخصی که همیشه هالاسانا را انجام دهد هشیار، نیرومند و چالاک خواهد شد.
3. روماتیسم عضلانی، کمردرد، رگ به رگ شدگی و نوریت(التهاب عصب) را ازبین میبرد.
4. یبوست و مشکلات معده ای را درمان کرده، همچنین ناهماهنگی و بینظمی انقباض کبد و طحال را کاهش میدهد.
5. از آنجایی که گردش خون را تحریک میکند، باعث روشن و جوان شدن صورت میگردد. فواید حرکت بالاسانا

وضعیت خم به جلو در حالت نشسته ، یک کشش کامل در گردن ، کمر و عضلات ران پا ایجاد می کند و همزمان سطح آگاهی و توجه شما را افزایش می دهد.سیستم عصبی شما تحریک می شود و می آموزید که چگونه با انجام این حرکت در وضعیتهای ناراحت و عصبی ، آرامش خود را بدست بیاورید.
۱- . روی زمین بنشینید و پاها یتان را روی زمین پهن کنید. کف پاها را کنار و انگشتانتان رو به بالا باشند. پایین ستون فقرات را به بالا بکشید و همزمان دستانتان را بالا ببرید.به جلو خم شوید و به آرامی نفس بکشید.
۲- . به آرامی به جلو خم شوید .برای انجام این کار کم کم ستون فقرات را بالا بکشید ،شکم را داخل برده و از لگن به جلو خم شوید و دقت کنید که کمر شما خم نشود و پاهایتان از روی زمین بلند نشود.
۳٫ تا آنجا که بدنتان به شما اجازه می دهد ، خم شوید و همان قسمت را با دستا نتان بگیرید . برای اینکه بیشتر خم شوید چند دم و بازدم بگیرید و همراه با یک بازدم ، بیشتر خم شوید.هر گاه در نفس کشیدن دچار مشکل شدید بدانید که بیش از توان خود خم شده اید.
۴- . به دستان خود کشش طولی دهید.
۵- . به آرامی قسمت بالای بدن را بلند کنید.پاهایتان باید کنار هم روی زمین قرار داشته باشند و انگشتان پایتان رو به بالا باشد.
. سپس به حالت اول درآیید و بنشینید.
اگر بیش از توانایی بدنتان در این حرکت عمل کنید و به جلو خم شوید به بدن خود آسیب وارد می کنید.فواید:
آرامش ذهن و از بین بردن استرس و افسردگی جزئی. کشش در ستون فقرات ، شانه ها و عضلات پشت ران. تحریک کبد ، کلیه ها، تخمدان و رحم.
تقویت سیستم گوارشی
از بین بردن نشانه های یائسگی
تسکین سردرد و استرس و از بین بردن خستگی
درمان فشار خون بالا و بی خوابی
مقالات قدیمی گفته اند که این حرکت اشتها را افزایش می دهد، چاقی را کاهش می دهد و بیماریها را درمان می کند.
موارد منع:
آسم
آسیب دیدگی کمر
اسهال

ارسال شده در تاریخ 16 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,676
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.