فواید خوردن باقالی به خصوص در فصل سرما برای سلامتی

فواید خوردن باقالی به خصوص در فصل سرما برای سلامتی

فواید خوردن باقالی

✅خوردن باقالی در فصل سرما موجب تقویت مغز استخوان هاى ساق پا مى شود
✅همچنین ابنوار توان مغز را افزایش داده و خون تازه تولید مى کند.

خواص باقالی (باقالا) شاید توی زمستون بیش از هر فصل دیگه ای مورد پرسش و جست و جو قرار بگیره. باقلا با نام علمی Vicia faba گیاهی از خانواده بقولاته. گیاهیه علفی و یکساله که ارتفاع اون تا 80 سانتیمتر می رسه.فواید خوردن باقالی

باقالی (باقالا) تازه اگه پوست کنده باشه و با نمک خورده شه، از تنقلات فوق العاده محبوب بین ایرانی هاست.

از خواص باقالی (باقالا) اینه که یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب میاد و مصرف اون همراه با برنج، تمامی پروتئین ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن رو تامین می کنه.

فواید خوردن باقالی, خواص باقلا در فصل سرما برای سلامتی,فواید باقالی برای سلامتی,خواص باقالی برای دیابت, باقالی مفید برای تقویت استخوان,خواص باقلا در طب سنتی

فواید خوردن باقالی

کلسیم و پتاسیم موجود توی باقالا از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کنه و به کنترل فشارخون بالا کمک می کنه. باقالی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامینB  و اسیدفولیکه بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفیده.

نوزادان و کودکان

  • همه ی انواع حبوبات از جمله باقالی منبع اصلی کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر، آهن، کلسیم و ویتامین های B هستند که برای رشد بدن نوزادان و کودکان ضروری می باشند.
  • شما می توانید بعد از سن یکسالگی باقلا را به صورت پوره درآورید و برای تغدیه نوزادان و کودکان استفاده کنید.
  • با توجه به اینکه باقلا می تواند علائم بیماری فاویسم را تشدید کند قبل از شروع تغذیه نوزاد با باقلا با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

دیابت و قند خون

  • نتایج تحقیقات اولیه نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در باقلا می تواند باعث کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت شود، همچنین باقلا شاخص گلیسمی نسبتا پایینی دارد و همین به کنترل قند خون کمک می کند.
  • همچنین فیبر موجود در باقلا باعث کاهش کلسترول خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می شود.

فواید خوردن باقالی

فواید خوردن باقالی, خواص باقلا در فصل سرما برای سلامتی,فواید باقالی برای سلامتی,خواص باقالی برای دیابت, باقالی مفید برای تقویت استخوان,خواص باقلا در طب سنتی

باقلا و کم خونی

  • باقلا حاوی مقادیر زیادی آهن و مس است که باعث افزایش تولید هموگلوبین خون شده و به درمان کم خونی فقر آهن و آنمی کمک می کند.
  • کمبود آهن در بدن می تواند باعث ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در افراد شود.
  • تقویت کننده قوای جنسی هست و ویتامین A موجود توی اون باعث تقویت بینایی می شه. فسفر وجود توی اون به تقویت بهره هوشی کمک می کنه.فواید خوردن باقالی

    همچنین باعث کاهش خستگی‌های جسمی و فکری و رفع ضعف اعصاب می شه و برای درمان رماتیسم، درد مفاصل و سیاتیک بسیار مفیده. باعث کاهش ورم پروستات می شه و افزایش نیرو و قوت بدن در دوران نقاهت می شه.

    باقالی در مقایسه با سایر حبوبات بیشترین فیبر رو داره و باعث تسریع توی هضم غذا می شه. فیبر موجود در آن همچنین به کاهش چربی های خون و درمان یبوست هم کمک می کنه. فیبر خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش رو هم کاهش می ده و به سم زدایی بدن از مواد مضر کمک می کنه. مصرف باقالی پخته همراه با سرکه و آب نیز در درمان اسهال مزمن موثره. باقالی همچنین باعث تسکین و درمان زخم معده و رفع حالت تهوع و استفراغ هم می شه.

ارسال شده در تاریخ 5 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,343
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.