فواید دوش آب سرد بیشتر از مضرات آن است!! بخوانید و بدانید

فواید دوش آب سرد بیشتر از مضرات آن است!! بخوانید و بدانید

فواید دوش آب سرد ,فواید  ومضرات دوش آب سرد , دلایل مناسب بودن دوش آب سرد ,چرا گرفتن دوش آب سرد مناسب است ,دوش آب سرد , فواید دوش آب سرد برای بدن

دوش گرفتن با آب سرد باعث افزایش میزان لنفوسیت T میشود که مقاومت بدن را در برابر ابتلا به بیماریهای مختلف مانند سرطان، سرماخوردگی، هموروئید یا واریس بالا میبرد !

سایر فواید دوش آب سرد برای بدن :

*بهبود در گردش خون

*از بین بردن افسردگی

*سلامت پوست و مو

*افزایش توان دفاعی بدن

*افزایش ترشح هورمون تستسترون

*افزایش نیروی باروری

*نشاط و انرژی

فواید دوش آب سرد ,فواید  ومضرات دوش آب سرد , دلایل مناسب بودن دوش آب سرد ,چرا گرفتن دوش آب سرد مناسب است ,دوش آب سرد , فواید دوش آب سرد برای بدن

مزایای آب‌درمانی گرم و سرد برای سلامتی

فواید دوش آب سرد

ممکن است بپرسید چرا باید از روشی که به نظر زجرآور است استفاده کنیم؟ ! در پاسخ می‌توان گفت زمانی که فواید روزانه این روش را بدانید شروع به لذت بردن از آن می‌کنید. برخی از این فواید عبارتنداز :

از فواید فواید دوش آب سرد  بهبود سیستم گردش خون :

آب گرم گردش خون را در سطح بدن افزایش می‌دهد و آب سرد، خون را به بخش‌‏های داخلی بدن هدایت می‌‏کند. این وضعیت مشابه حرکت ساز آکاردئون است : یعنی شدت و سرعت ‌جریان خون را افزایش می‌دهد، اکسیژن و مواد مغذی را به اندام و غدد می‌رساند و سموم و عوامل بیماری‌زا را از بدن خارج می‌کند.

کاهش دردهای عضلانی :

گرما و سرما باعث انقباض و انبساط عضلات می‌شوند، در نتیجه عمل سم‌زدایی تدریجا انجام شده و سموم با فشاراز عضلات خارج می‌شوند.

بهبود جریان لنفی و کوچک شدن غدد لنفاوی :

سیستم لنفاوی نقش مهمی در کمک به حذف سموم بدن دارد. گرما و سرما این سیستم را تحریک می‌کنند. آب داغ آرام‌بخش است و آب سرد منقبض می‌کند. این فرآیند مثل یک تلمبه عمل کرده و اگر ماده لنفی متراکم شده باشد، به حرکتش کمک می‌کند. این عمل سبب کاهش تجمع مایعات و تورم غدد لنفاوی می‌شود. هم‌چنین این امکان را فراهم می‌کند که سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری‌زای موجود در مایع لنفی حمله کند و آن‌‏ها را از بین ببرد.

افزایش تمرکز و بهبود خُلق‌ :

در رابطه با فواید دوش آب سرد  در مواجهه با سرما، تولید نوراپی‌‏نفرین در مغز زیاد می‌شود؛ ماده‌‏ای که تاثیرش بر سیستم عصبی بدن، با میزان تمرکز و توجه رابطه مستقیم دارد و آن را افزایش می‌‏دهد. از طرفی باعث بهبود خُلق و تسکین درد می‌‏شود که تا حدودی به دلیل کاهش التهابِ ناشی از تاثیرِ نوراپی‌‏نفرین است.

کاهش تورم و غدد :

وقتی گردش خون و سم‌زدایی در بدن به‌درستی انجام نشوند، امکان رشد سلول‌های سرطانی افزایش می‌یابد. و برعکس با بهبود آنها، احتمال رشد سلول‌های سرطانی کاهش یافته و از بدن حذف می‌‏شوند.

این مزایای سلامتی‌‏بخش، ممکن است باعث شوند احساس کنید که انرژی‌تان به طرز شگفت‌انگیزی افزایش‌یافته است. و شما را به این نتیجه برساند که دوش آب گرم و سرد می‌‏تواند یکی از بهترین روش‌ها، برای شروع یک روز خوب باشد.

ارسال شده در تاریخ 8 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,612
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.