فواید سبزی خرفه گیاهی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید

فواید سبزی خرفه گیاهی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید

فواید سبزی خرفه

برای رفع تشنگی شدید، در هنگام سحر
«سبزی خرفه» بخورید !این گیاهِ بسیار مفید بدلیل طبیعت سرد برای تسکین عطش بسیار مفید است.میتوانید از شربت حاوی تخم خرفه نیز استفاده کنید.

فواید سبزی خرفه, گیاهی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید,خواص گیاه خرفه ,خلفه و سلامتی , گیاه خرفه و خواص آن ,ویتامین های سبزی خرفه

ترکیبات خرفه را بشناسید
خرفه سرشار از ویتامین‌های A، گروه B و ویتامین C است. این گیاه از مواد معدنی مفید نیز بی بهره نبوده و دارای ترکیباتی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، زینک، سلنیوم و غیره است. علاوه براین خرفه و به خصوص تخم آن یکی از گیاهان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می‌شود. گیاه خرفه حاوی میزان زیادی موسیلاژ (نوعی فیبر)، آنتی اکسیدان فلاوونوئید و فیتواستروژن ها است. البته خواص آن به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا دارای ترکیبات مفید دیگری مانند اسیدسیتریک یا اسیدمالیک نیز هست. اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و مکمل ملاتونین مصرف می‌کنید نیز بدانید که خرفه به طور طبیعی حاوی هورمون ملاتونین است. گفتنی است که این هورمون به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند.

 

گیاه خرفه در خدمت سلامتی
خرفه خواص زیادی دارد که برای بدن مفید است. در ادامه به چند مورد از فواید خرفه اشاره می‌کنیم: خرفه به دلیل دارا بودن موسیلاژ، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی فراوان خواص ضدالتهابی بالایی دارد. بنابراین برای درمان دردها و ناراحتی‌های روزمره مؤثر عمل می‌کند. این سبزی به‌ویژه برای افرادی که از ناراحتی‌های دستگاه ادراری و گوارشی رنج می‌برند بسیار مفید است. گیاهان کمی وجود دارند که به اندازه خرفه سرشار از آنتی اکسیدان باشند. ویتامین‌های C و E، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، بتاکاروتن‌ها یا گلوتاتیون‌های موجود در گیاه خرفه به مقابله با رادیکال‌های

آزاد کمک کرده و از پیری زودهنگام سلولی پیشگیری به عمل می‌آورد. در نتیجه اگر می‌خواهید پوستتان جوان‌تر بماند و یا انواع بیماری‌ها از شما دور باشد از این سبزی پرخاصیت غافل نشوید.

خرفه حاوی مواد مغذی مختلفی است. غنای این سبزی از امگا 3 باعث شده است که این گیاه به عنوان گیاهی مغذی شناخته شود. در نتیجه ‌این گیاه باعث بهبود سلامت پوست، موها، ناخن‌ها، مفاصل و غیره می‌شود. گیاه خرفه خواص ضدمیکروبی بسیار بالا دارد. بنابراین مصرف آن مجال جولان به میکروب‌ها را نمی‌دهد و بدن را در مقابل رشد و تکثیر آن‌ها بیمه می‌کند. خرفه یک درمان طبیعی برای دفع مازاد مایعاتی است که در بدن حبس می‌شوند. در نتیجه می‌تواند با حالت ورم کرده بدن و اضافه وزن حاصل از آن مقابله کند. حتماً می‌دانید که اسیدهای ضروری امگا 3 برای بهبود سلامت قلب و عروق بسیار مفید و مؤثر هستند. این ترکیبات مغذی گردش خون را بهتر و فشارخون را تنظیم کرده و از مشکلاتی مانند آریتمی پیشگیری می‌کنند. خوشبختانه خرفه نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است بنابراین گیاهی دوست‌دار قلب محسوب می‌شود.

گفتیم که گیاه خرفه حاوی موسیلاژ است. بنابراین در بدن خاصیت ملینی ایجاد می‌کند. به این معنی که باعث تسکین دستگاه گوارشی و مجاری ادراری می‌شود. این گیاه همچنین مانع از بروز بیماری‌های شایع می‌شود. با مصرف این گیاه می‌توانید با یبوست مقابله کنید چون حاوی میزان زیادی فیبر بوده و همچنین از بروز انگل‌های روده جلوگیری می‌کند. موسیلاژ موجود در خرفه از جداره‌های اعضای بدن محافظت می‌کند. در نتیجه از بروز گاستریت (ورم معده) و زخم معده پیشگیری می‌کند. خرفه به کاهش طبیعی میزان قند خون کمک می‌کند. در نتیجه برای پیشگیری از مشکلاتی مانند دیابت، چاقی مفرط یا مقاومت سلول‌ها در برابر انسولین مؤثر عمل می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 6 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,313
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.