فواید میوه‌های خشک تاثیر آنها مانند یک ماده‌ی ضدخستگی

فواید میوه‌های خشک تاثیر آنها مانند یک ماده‌ی ضدخستگی

فواید میوه‌های خشک

برای این که بین روز ناگهان انرژی‌تان ته نکشد، آلوخشک، زردآلوی خشک یا کشمش میل کنید 😕

این میوه‌های خشک سرشار از آهن هستند و مانند یک ماده‌ی ضدخستگی عمل می‌کنند

فواید میوه‌های خشک, تاثیر میوه خشک مانند یک ماده‌ی ضدخستگی,خواص میوه خشک و تاثیر آن درسلامت ,میوه خشک میان وعده سالم ,میوه خشک منبع طبیعی برای مواد معدنی

برگه هلو، منبعی عالی برای فیبر

فیبر از آن دست ترکیباتی است که به آسانی در هر کدام از میوه‌‌های خشک، از جمله هلو خشک یافت می‌شود. هر وعده‌ی مصرف به اندازه‌ی نصف فنجان میوه‌ خشک هلو حاوی حدود ۷ گرم فیبر، تقریبا ۳۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A، و مقدار اندکی مواد معدنی نظیر مس و پتاسیم است.

اگر از فواید فیبر برای سلامتی آگاه باشید، حتما می‌دانید چرا هلو خشک بهترین میوه‌ی خشک برای کمک به سلامتی دستگاه گوارش و درمان یبوست است. اگرچه هلو شاید آن‌چنان محبوب نباشد، ولی آن‌هایی که عاشق مخلوطی از طعم‌های ترشی و شیرینی هستند، حتما هلو را خیلی دوست دارند.

 سیب خشک، میان‌وعده‌ای کم کالری

یکی از دلایلی که آدم‌ها عاشق سیب هستند این است که خوردن این میوه هنگام صبحانه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. ولی، سیب خشک (یا برگه سیب) چه‌طور؟ آیا می‌دانید حتی سیب خشک نیز به عنوان میان‌وعده‌ای سالم شناخته می‌شود؟ دلیل این مسئله نیز کم کالری بودن میوه‌ خشک سیب است.

به عبارت دیگر، هر وقت هوس خوردن تنقلات کردید، ولی در عین حال، نمی‌خواهید وزن‌تان زیاد شود یا کربوهیدرات بیش‌تری به رژیم غذایی‌تان اضافه شود، شاید افزودن مقداری سیب خشک به فهرست خریدتان فکر بسیار خوبی باشد.

 سُرخالو خشک، برای تامین نیاز روزانه‌ به ویتامین C

در میان میوه‌های خشک، شاید سرخالو آن‌چنان محبوب نباشد و هم‌چنین فواید آن برای سلامتی آن‌چنان شناخته شده نیز نباشند، ولی آیا می‌دانید یک وعده‌ی مصرف سرخالو، به اندازه‌ی نصف فنجان می‌تواند نیاز روزانه‌تان را به ویتامین C تا بیش از ۲۴۴ درصد تامین کند؟

ویتامین C نقش بسیار مهمی در سلامت انسان دارد، زیرا مسئول کنترل دستگاه ایمنی بدن است؛ هم‌چنین، باعث می‌شود کلاژن به اندازه‌ی کافی به پوست برسد، و در نهایت، باعث بهبود جذب آهن و تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود. بنابراین، مصرف سرخالو خشک در طول دوره‌ی نقاهت از بیماری بسیار توصیه می‌شود.

 برگه‌ زردآلو، منبعی عالی برای پتاسیم

وقتی صحبت از میوه‌ خشک به میان می‌آید، شاید بتواند گفت برگه زردآلو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خشک باشد؛ زیرا علاوه بر مزه‌ی دلپذیرش، فواید آن برای سلامتی نیز از هیچ کس پنهان نیست. یکی از فواید زردآلو برای سلامتی، غنی بودن این میوه از پتاسیم است؛ حتی میوه‌ خشک شده‌ی آن نیز سرشار از این ماده‌ی مفید است.

فایده‌ی عمده‌ی پتاسیم برای سلامتی بدن جلوگیری از افزایش بیش از اندازه‌ی سدیم در جریان خون است؛ به این ترتیب می‌توان گفت با مصرف برگه زردآلو می‌توانید از بیماری فشار خون بالا، و افزایش ناگهانی فشار خون، کلسترول و حتی قند خون به خوبی پیشگیری کنید.

 آلو خشک، سرشار از آهن

یکی از فواید شناخته شده‌ی میوه‌ی آلو برای سلامتی، غنی بودن آن از آهن است. آهن یکی از مواد معدنی ضروری است که بدن جهت کمک به بهبود فرایند متابولیسم (سوخت و ساز) به شدت به آن نیاز دارد، زیرا فایده‌ی اصلی و کلیدی آهن در بدن عبارت است از افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون.

کمبود آهن به بروز علائم اولیه‌ی کم‌خونی منجر می‌شود، زیرا میزان گلبول‌های قرمز خون و هم‌چنین اکسیژنی که توسط هموگلوبین در گلبول‌های قرمز خون جا به جا می‌شود، کاهش می‌یابد. بنابراین، مصرف آلو خشک به عنوان میان‌وعده ممکن است به تامین آهن ضروری بدن کمک کند.

 انجیر خشک، مفید برای زنان باردار

فواید انجیر خشک برای زنان باردار از جانب دانشمندان به اثبات رسیده‌اند. از این رو، انجیر به دلیل دارا بودن مقدار بالایی از اسید فولیک، و کمک به پیشگیری از تولد نوزادان با نقص مادرزادی، از آن دست میوه‌هایی است که مصرف‌شان در طول دوران بارداری به شدت به زنان باردار توصیه می‌شود.

به علاوه، اسید فولیک (یا همان فولات، یا ویتامین B9) نیز به بهبود رشد مغز و دستگاه عصبی کودک در سه ماهه‌ی اول کمک می‌کند. متاسفانه، انجیر جزء میوه‌های فصلی است و در تمام سال در دسترس قرار ندارد. با این حال، از آن‌جا که انجیر خشک حاوی اسید فولیک زیادی است؛ از این رو، برای بهره‌مند از خواص این میوه در طور دوره‌ی بارداری نیازی ندارد منتظر فصل انجیر باشید.

 کرنبری خشک، منبع عالی برای مواد مغذی گیاهی

رنگ تیره‌ی کرنبری نشانه‌ی غنی بودن این میوه از مواد مغذی گیاهی است. مواد مغذی گیاهی، در مقایسه با سایر مواد مغذی نظیر ویتامین‌ها و مواد معدنی، جزء مواد مغذی ضروری برای بدن نیستند؛ ولی مصرف خوراکی‌های حاوی این ترکیبات می‌توانند به عملکرد مناسب بدن کمک کند؛ این ترکیبات حتی قادر هستند لایه‌ی محافظتی دیگری در برابر بیماری‌های متعددی نظیر سرطان و بیماری‌های ناشی از تباهی لکه‌ی زرد (دژنراسیون ماکولا) – که می‌توانند در سنین بالا به نابینایی منجر شوند – فراهم کنند. بنابراین، با این‌که فقدان مواد مغذی گیاهی در بدن به سلامتی عمومی‌مان آسیب نمی‌رساند، ولی فواید آن‌ها برای بدن بسیار با اهمیت است.

 کشمش، منبع طبیعی برای مواد معدنی

کشمش‌هایی که از انگورهای سیاهِ فوق‌العاده مغذی درست می‌شوند، به عنوان منبع بسیار خوبی برای مواد معدنی نظیر پتاسیم و منگنز شناخته می‌شوند. فواید میوه‌های خشک

فواید انگورهای سیاه برای سلامتی در سرتاسر جهان شناخته شده هستند، و از آن‌جا که مصرف آب انواع انگور برای بدن بسیار سودمند است، بدون شک باید نتیجه گرفت کشمش نیز می‌تواند فواید خارق‌العاده‌ای برای سلامتی به همراه داشته باشد. هر گاه احساس کردید بدن‌تان به مواد معدنی بیش‌تری نیاز دارد، کشمش به عنوان میان‌وعده‌ای بسیار پر خاصیت می‌تواند نیاز بدن‌تان را بر طرف کند.

البته میوه کامل و غیرفرآوری شده همیشه بهترین انتخاب است. اما وقتی بحث انتخاب بین انواع میوه است، میوه‌های خشک همیشه از آب میوه و یا میوه نخوردن انتخاب بهتری هستند. مزایا و معایب سلامتِ میوه‌های خشک مزایا سرشار از فیبر حاوی آنتی اکسیدان حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ذخیره کردن، جا به جایی و خوردن‌شان ساده است.فواید میوه‌های خشک

فیبر: میوه‌های خشک به همان اندازه میوه‌های کامل فیبر دارند.

فیبر به روش‌های مختلفی سلامت را تقویت می‌کند.

چند نمونه از این موارد: بهبود سلامت روده، پایین آوردن کلسترول، کمک به کنترل قند خون، کمک به تثبیت وزن، سلامت یا بهبود کاهش وزن

آنتی اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدان‌ها سلول‌ها را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند که می‌توانند باعث بیماری‌های قلبی، سرطان و دیگر بیماری‌ها شود.

بر اساس تحقیقات، میوه‌های خشک شده به همان اندازه میوه‌های کامل آنتی اکسیدان دارند.

مواد مغذی: در کنار فیبر، میوه‌های خشک حاوی سطح بالایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که برای داشتن یک برنامه غذایی سالم و سلامت بدن ضروری‌اند.

بسته به نوع میوه‌ای که می‌خورید، این مواد مغذی عبارتند از: ویتامین A، ویتامین K، پتاسیم، آهن، منیزیم

دسترسی: میوه‌های خشک عمر طولانی دارند و به سادگی می‌توانند به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار بگیرند و یا جا به جا شوند. به همراه بردن سیب یا آناناس به صورت کامل شاید دشوار باشد اما یک بسته از همین میوه‌ها به صورت خشک جا به جایی ساده‌تری دارد.

وقتی میوه خشک مصرف می‌کنید دیگر نگران نیستید که خراب یا از مزیت آن کاسته شود.

معایب

قند و کالری متمرکز: دلیل اصلی که میزان مواد مغذی میوه‌های خشک فرق دارد، این است که یک وعده از آن کالری بالایی در خود دارد. برای مثال یک فنجان بلوبری دارای ۸۵ کالری است در حالیکه یک فنجان بلوبری خشک شده حدود ۵۰۰ کالری دارد.

اگر می خواهید از میوه های خشک استفاده کنید باید به خوبی به مقدار آن توجه داشته باشید. می‌توانید میوه‌های خشک را با دیگر غذاهای سالم مانند آجیل‌ها ترکیب کنید تا کالری آن متعادل شود.

ارسال شده در تاریخ 28 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,232
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.