فواید و خواص بستنی یک میان وعده کامل بویژه برای کودکان

فواید و خواص بستنی یک میان وعده کامل بویژه برای کودکان

فواید و خواص بستنی

بستنی ?یک میان وعده کامل برای افزایش و

بستنی ?یک میان وعده کامل برای افزایش وزن میباشد و کالری بسیار بالای داردکه باعث افزایش انرژی میشود?

بستنی دارای قند و چربی قابل توجه ای میباشدکه برای افرادضعیف و لاغر مفیداست…

فواید و خواص بستنی , بستنی یک میان وعده کامل بویژه برای کودکان,بستنی مناسب برای جسم ضعیف ,خواص بستنی ,مهترین خواص بستنی یک میان وعده کامل ,بستنی بمب کلسیم ,

شیر به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده بستنی از فواید بسیاری برخوردار است.ترکیبات عمده شیر را آب، چربی، پروتئین، لاکتوز، ویتامین و مواد معدنی تشکیل می دهد. شیر مهم ترین منبع کلسیم است هر لیوان شیر 250 میلی لیتر حدود 315میلی گرم کلسیم دارد که30 درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن را تامین می کند.شیر همچنین حاوی چربی است که 60درصد آن اشباع و بقیه از نوع غیراشباع است. چربی شیر علاوه بر انرژی زا بودن به دلیل وجود ویتامین AD ، ارزش غذایی فراوانی دارد.شیر حاوی پروتئین نیز هست که در دو دسته قرار دارد: کازئین و پروتئین های آب پنیر که با تولید اسید آمینه ضروری به سوخت وساز بدن کمک می کند.قند موجود در شیر لاکتوز نام دارد که به وسیله آنزیم های مخصوص در دستگاه گوارش تجزیه شده و به قند ساده تری تبدیل می شود. فسفر، منیزیم، روی، آهن، ویتامین A، B12 ، B2 از دیگر مواد مغذی موجود در شیر است که در پرخاصیت بودن آن نقش دارد. قند موجود در بستنی از نوع لاکتوز قندشیر و ساکاروز دی ساکارید حاوی گلوکز و فروکتوز است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود و به ذخیره چربی در بدن کمک می کند. قندهای اضافه در کبد و ماهیچه ها به صورت چربی ذخیره می شود تا بدن از آن در مواقع ضروری به عنوان منبع انرژی استفاده کند. 

کودکانی که به دلیل بوی خاص شیر میلی به مصرف آن ندارند، می‌توانند به عنوان یک میان‌وعده بستنی را که منبع خوبی از کلسیم است، استفاده. بهترین بستنی، بستنی‌ای است که از شیر تازه و بدون موادافزودنی تهیه شده باشد. بستنی‌هایی که با شرایط استاندارد و در نظر گرفتن مسایل بهداشتی فردی – محیطی و بدون مواد افزودنی تهیه شده‌اند، ارزش بیولوژیکی و غذایی بالایی دارند. بدترین نوع بستنی، بستنی‌هایی هستند که از شیر بریده و کهنه تهیه شده‌اند و معمولا در فرایند تولید آنها شرایط استاندارد رعایت نمی‌شود. البته اگر بستنی را در خانه تهیه می‌کنید، حتما از شکر کمتری استفاده کنید و آبمیوه و تکه‌های میوه یا مغزها را به آن بیفزایید تا ارزش غذایی‌اش را در حد یک میان‌وعده مناسب افزایش دهید. 

از قلب محافظت می‌کند

شکلات یکی از مواد اولیه‌ی بستنی شکلاتی است. این ماده حاوی فلاونوئید است. بدن انسان به چیزی نیاز دارد که از عروق قلب در برابر فرسودگی محافظت کند و خطر حمله‌ی قلبی را کاهش دهد. کلید آن فلاونوئید است که دارای اجزای آنتی‌اکسیدانی است و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

خواص بستنی  برای عضلات مفید است

حاوی پروتئین‌های مفید برای ساخت و ترمیم بافت‌های عضلانی است.

 برای چشم مفید است

ویتامین A موجود در بستنی برای سلامت چشم بسیار مهم است.

خواص بستنی جذب کلسیم را بهبوبد می‌بخشد

ویتامین D به جذب کلسیم و مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها کمک می‌کند.

از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند

ویتامین K به افزایش گردش خون در بدن کمک می‌کند و سلول‌های خونی مسدود شده را باز می‌کند تا از ایجاد لختگی جلوگیری کند.

خواص بستنی  برای سوخت و ساز بدن مناسب است

ویتامین B۶ می‌تواند برای سوخت و ساز بدن مفید باشد.

 دستگاه عصبی را تقویت می‌کند

ویتامین B۱۲ می‌تواند حافظه و دستگاه عصبی را بهبود ببخشد.

علاوه بر فواید موجود در اجزای بستنی، با خوردن این خوراکی دوست‌داشتنی فواید دیگری را نیز احساس می‌کنیم. در ادامه برخی از این فواید آمده‌است:

احتمال بارداری را افزایش می‌دهد

بستنی می‌تواند احتمال بارداری را افزایش دهد. بر اساس پژوهشی که در دانشکده‌ی سلامت عمومی هاروارد در بوستون انجام شده‌است، مصرف بستنی یا محصولات شیری دارای نوعی چربی است که احتمال لقاح در رحم را افزایش می‌دهد. از این رو بستنی می‌تواند شانس بارداری را بالا ببرد.

برای بخشی از مغز انسان خوب است

نتایج پژوهش‌های موسسه روان‌پزشکی لندن حاکی از آن است که بستنی برای بدن فوق‌العاده خوب است. بخشی از مغز وظیفه دارد قشر اوربیتوفرونتال را تحلیل کند. بستنی برای این بخش بسیار عالی است. برای همین وقتی بستنی می‌خوریم بیش‌تر احساس راحتی می‌کنیم.

ارسال شده در تاریخ 13 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,187
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.