فواید کره بادام زمینی مصرف کره بادام زمینی و پیشگیری از سرطان

فواید کره بادام زمینی مصرف کره بادام زمینی و پیشگیری از سرطان

فواید کره بادام زمینی

بادام زمینی

✅خانم هایی که در غذاهای خود از کره بادام زمینی استفاده میکنند هیچوقت به سرطان سینه مبتلا نمیشوند.

ضد سرطان
تحقیقات دیگری نشان داده اند که مصرف یک واحد بادام‌زمینی (10 عدد بادام زمینی) در هفته می‌تواند از بروز سرطان روده در زنان پیشگیری کند. فیتوسترول موجود در بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی نیز می‌تواند رشد سلو‌ل‌های سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند کرده و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد بکاهد. به‌علاوه، بادام‌زمینی حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان به نام رزوراترول است که می‌تواند به نوعی ترکیب ضدسرطانی به نام پیساتانول تغییر شکل یابد. این تغییر شکل به کمک نوعی آنزیم که در تومورهای سرطانی یافت می‌شود، ایجاد می‌شود و به این ترتیب مانع رشد تومورها خواهد شد.فواید کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی ,مصرف کره بادام زمینی و پیشگیری از سرطان,خواص کره بادام زمینی,کره بادام زمینی ضد سرطان,کره پر خاصیت بادام زمینی, بادام زمینی و کلسترول

همانند بسیاری از کره‌های مغزهای گیاهی، کره بادام‌زمینی نیز حاوی چربی و کالری بسیار بالایی است (حدود 90 کالری و 16 گرم چربی در هر 2قاشق غذاخوری). خبر خوب این است که با خوردن 2 قاشق کره بادام‌زمینی علاوه بر دریافت 190 کالری، مقدار بسیاری زیادی مواد مغذی نیز دریافت می‌کنید. مغزها و کره‌های آن‌ها منبع بسیار خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند.

در سال 2003 سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا ادعای فواید سلامتی برای کره بادام‌زمینی و برخی مغزهای گیاهی را تأیید کرد و اعلام کرد شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن بیشتر مغزهای گیاهی به مقدار 42 گرم در روز ( به‌عنوان بخشی از برنامه غذایی کم کلسترول و کم‌چربی اشباع‌شده) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.فواید کره بادام زمینی

بادام‌زمینی از نظر تغذیه‌ای همانند مغزها است. حدود نیمی از وزن آن چربی است و بقیه وزنش تقریباً به‌طور مساوی پروتئین و کربوهیدرات (همراه با فیبر) است. حدود نیمی از کل چربی بادام‌زمینی چربی‌های تک پیوندی اشباع‌نشده هستند.

این همان چربی است که با سطح سالم‌تر لیپیدهای خون مرتبط است. یک‌سوم چربی آن را چربی‌های چند غیراشباع (Polyunsaturated) تشکیل می‌دهد که کاملاً در بادام‌زمینی از اسیدهای چرب امگا-6 تشکیل‌شده است.

حدود14% چربی آن، به‌طور طبیعی اشباع‌شده است.

فواید کره بادام زمینی ,مصرف کره بادام زمینی و پیشگیری از سرطان,خواص کره بادام زمینی,کره بادام زمینی ضد سرطان,کره پر خاصیت بادام زمینی, بادام زمینی و کلسترول

در سال 2003 سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا ادعای فواید سلامتی برای کره بادام‌زمینی و برخی مغزهای گیاهی را تأیید کرد و اعلام کرد شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن بیشتر مغزهای گیاهی به مقدار  42 گرم در روز ( به‌عنوان بخشی از برنامه غذایی کم کلسترول و کم‌چربی اشباع‌شده) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد فواید سلامتی مغزها شامل کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی یا عوامل زمینه‌ساز آن‌هاست اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است مغزها به کاهش بیماری‌های دیگری نیز کمک کنند مثلاً کره بادام‌زمینی منبع ماده شیمیایی گیاهی ریزوراترول (resveratrol) است (ماده‌ای که در پوست انگور نیز وجود دارد). مطالعه اخیر در آلمان نشان داد که این ماده تأثیر پیشگیری‌کننده برای سرطان کولورکتال (روده) دارد.

ضد دیابت
فواید کره بادام زمینی جالب است بدانید ثابت شده که مصرف منظم کره بادام‌زمینی (حداقل 5 قاشق غذاخوری در هفته) می‌تواند از بروز دیابت نوع 2 در زنان پیشگیری کند. فیبر و منیزیم موجود در کره بادام‌زمینی از جمله دلایل خاصیت ضددیابتی این ماده غذایی هستند.

دشمن سنگ کیسه صفرا
تحقیقات بی‌شماری نشان داده اند مصرف مرتب کره بادام‌زمینی می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا را در زنان کاهش دهد. دلیل این خاصیت بادام زمینی نیز وجود فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم است. مطالعه 20ساله روی بیش از 80 هزار زن نشان می‌دهد زنانی که حداقل دو قاشق غذاخوری بادام‌زمینی یا کره بادام‌زمینی در هفته مصرف می‌کنند تا 25 درصد کمتر به سنگ صفرا مبتلا می‌شوند.

ارسال شده در تاریخ 20 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,440
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.