قطاب سرخ کردنی ویژه عید

شیرینی قطاب

بهترین پخت شیرینی بدون نیاز به فر قطاب سرخ کردنی ویژه عید نوروز یا عید فطر , طرز پخت قطاب خوشمزه عیدانه

پخت شیرینی بدون نیاز به فر: قطاب سرخ کردنی

اگر خیلی تازه‌کار هستید یا اینکه در خانه فر ندارید، قطاب سرخ‌کردنی را انتخاب کنید. قطاب شیرینی مورد علاقه و نوستالژیک عیدانه است.
برای درست کردن این شیرینی، ابتدا مواد زیر را تهیه کنید: روغن جامد ۶۵گرم، ماست ۶۵گرم، بکینگ‌پودر یک‌دوم قاشق چایخوری، نمک یک‌هشتم قاشق چایخوری، آرد حدود ۱۳۰گرم و روغن مایع سرخ کردنی به‌میزان لازم.
برای مواد میانی هم به این موارد احتیاج دارید: گردوی نیمکوب حدود ۷۰گرم، پودرقند ۳۵گرم، پودر هل نصف قاشق چایخوری، پودر دارچین یک‌چهارم قاشق چایخوری و گلاب ۲قاشق.
روغن را کمی با همزن بزنید تا کرم رنگ شود، سپس ماست و نمک و بکینگ‌پودر را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد را تا آنجایی اضافه کنید که خمیر لطیفی به‌دست بیاید. اگر به آرد بیشتری احتیاج داشتید، کم‌کم و با احتیاط اضافه کنید، سپس روی خمیر را بپوشانید و نیم‌ساعت به آن استراحت دهید. حالا مواد میانی را درست کنید.
پودر‌قند و هل و دارچین و گردوی نیمکوب و گلاب را مخلوط کنید. خمیر را روی سطح کار به ضخامت ۵تا ۳میلی‌متر باز کنید. با کا‌تر گرد یا یک لیوان به قطر ۶-۵سانت قالب بزنید و از مواد میانی توی آن بگذارید. لبه‌ها را با چنگال یا با فشار دست به‌هم بچسبانید. اگر تعداد شیرینی‌ها زیاد است روی آن‌ها نایلون بکشید تا خشک نشوند. سپس روغن را داغ کنید و شیرینی‌ها را حدود ۲دقیقه سرخ کنید. قطاب‌ها را بعد از خنک‌شدن در ظرف در بسته نگه‌دارید یا آن‌ها را فریز کنید. برای تزئین، کمی پودر قند و پودر پسته روی شیرینی‌ها بریزید. یادتان باشد از این شیرینی‌ها کمی برای پدر و مادرتان هم درست کنید تا دست‌خالی به‌دیدنشان نرفته باشید.

ارسال شده در تاریخ 17 مارس 2016 توسط مدیریت با موضوع آشپزی
بازدید : 2,124
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.