ماده غذایی مناسب افزایش قد و معرفی مهمترین عامل موثر بر رشد قد

ماده غذایی مناسب افزایش قد و معرفی مهمترین عامل موثر بر رشد قد

ماده غذایی مناسب افزایش قد

ماده غذایی مناسب برای افزایش قد

✅سویا در میان مواد غذایی گیاهی، بیشترین پروتئین را دارد.

سویای فراوردی نشده بیشترین پروتئین مرغوب را دارد که برای رشد استخوان بسیار مهم است..

ماده غذایی مناسب افزایش قد,رشهای افزایش قد,خوراکیهای مناسب افزایش قد, افزایش قد با تغذیه ,غذای مناسب بلند شدن قد,غذای مناسب افزایش قد کودکان,افزایش قد طبیعی

اما برای بعضی از آدم‌ها، به نظر می‌رسد هورمون‌های رشد چندان کارآمد عمل نمی‌کنند در حالی که دیگر آدم‌ها انگار یک جهش رشد ناگهانی دارند. واقعیتش را بخواهید، قد یک شخص را ژنتیکش تعیین می‌کند، و عقیده بر این است که یک شخص بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دیگر رشد نمی‌کند.

اما عوامل متعدد دیگری وجود دارند که بر رشد تاثیر می‌گذارند و یک شخص می‌تواند همچنان، حتی بعد از بلوغ، با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و گنجاندن غذاهای سالم و تمرینات کششی در برنامه‌ی روزانه‌ی خود ۵ تا ۷ سانتیمتر رشد کند. خوردن میوه و سبزیجات جهت کم کردن وزن توصیه‌ای معروف است، اما میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به افزایش قد طبیعی نیز کمک کنند.ماده غذایی مناسب افزایش قد

مهمترین عامل موثر بر رشد قد

مهم‌ترین عامل محیطی تاثیرگذار روی قد نوع و میزان تغذیه است. پیروی از یک رژیم متنوع و متعادل شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژنتیک برای افزایش طول استخوان‌هاست. پروتئین به خصوص نوع حیوانی آن از اجزای اصلی مورد نیاز برای رشد است. گوشت و تخم‌مرغ منبع اصلی تامین پروتئین حیوانی هستند.

کلسیم نیز عنصر اصلی در ترکیب استخوان بوده و بدون رسیدن میزان کافی آن در رژیم غذایی، رسیدن به بالاترین ظرفیت وراثتی طول استخوانی میسر نیست. شیر و لبنیات همچنین کلم و مرکبات از منابع اصلی این عنصر هستند. علاوه براین، ترشح هورمون‌های موثر در رشد و ساخت بستر استخوانی و عضلات، مستلزم تامین ویتامین‌ها و عناصر دیگری مانند روی، منیزیوم، آهن و فلوئور است. انجام حرکات ورزشی و کششی مانند یوگا، بارفیکس و امثال آنها نیز می‌تواند تا حدودی به این امر کمک کند.

 برترین مواد غذایی برای افزایش قد طبیعی

هرچند قد یک شخص را ژنتیک آن شخص تعیین می‌کند، اما عوامل زیست‌محیطی دیگری مثل غذا و رژیم غذایی نیز بر قد یک شخص تاثیر می‌گذارند. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، تمام انواع غلات، مرغ و فراورده‌های لبنی می‌تواند تمام مواد مغذی لازم مثل کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم، ویتامین ث، فسفر و پروتئین را که برای تحریک رشد و افزایش قد طبیعی ضروری هستند فراهم کند.

ویتامین D و ماده غذایی مناسب افزایش قد
شاید دریافت کلسیم و سایر املاح در کودک شما بالا باشد اما باید به خاطر داشته باشید دریافت کافی ویتامین D از اهمیت بسیار بسیار بالای در فرآیند جذب و مورد استفاده قرار گرفتن کلسیم و چرخه کلسیم و فسفر دارد بنابراین در معرض آفتاب قرار گرفتن کودک شما برای تولید ویتامین D در حدود 10 تا 15 دقیقه در روز (آفتاب میانه روز) تقریبا نیاز به ویتامین D را مرتفع می سازد اما ممکن است نیاز به مکمل در برخی کودکان احساس شود. منابع غذایی ویتامین D شامل زرده تخم مرغ ، جگر و گوشت است.

ماده غذایی مناسب افزایش قد,رشهای افزایش قد,خوراکیهای مناسب افزایش قد, افزایش قد با تغذیه ,غذای مناسب بلند شدن قد,غذای مناسب افزایش قد کودکان,افزایش قد طبیعی
علاوه بر کلسیم دریافت مناسب روی ، آهن ، منیزیم ، منگنز و آهن نیز در رشد مناسب استخوان ها از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای دریافت کافی انها لازم است کودک شما به میزان کافی از گوشت و مواد پروتئینی و سبزیجات مناسب تغذیه نماید.

در نهایت اینکه بدانید زیبایی واقعی زمانی حاصل می شود که شما سالم و تندرست باشید. قد بلند بودن و در عین حال سالم نبودن چندان مطلوب نیست. تلاشتان را برای خوش قد و قامت بودن انجام دهید اما اگر در نهایت به دلیل مسائل ژنتیکی و غیره به قد مورد دلخواه خود نرسیدید اعتماد به نفستان را حفظ کنید. مهم این است که افکار بلندی داشته باشید و اهداف متعالی تان را دنبال کنید.ماده غذایی مناسب افزایش قد

فراورده‌های لبنی

وقتی صحبت از مواد غذایی می‌شود که منجر به افزایش قد طبیعی می شوند، هیچ چیز مثل شیر و دیگر فراورده‌های لبنی نیست. شیر و دیگر فراورده‌های لبنی مثل پنیر و ماست برای رشد حیاتی هستند چون آنها حاوی مواد مغذی ضروری برای افزایش قد مثل کلسیم، پروتئین و ویتامین‌های آ، ب، د و‌ای هستتند.

کلسیم برای رشد و حفظ سلامتی و داشتن استخوان‌های محکم ضروری است در صورتی که ویتامین د برای جذب کلسیم از مواد غذایی مختلف به بدن حیاتی است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که دست کم در روز ۲ لیوان شیر بنوشید و دیگر فراورده‌های لبنی را نیز در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

 تخم‌مرغ

فهرست مواد غذایی برای افزایش قد طبیعی با افزودن تخم‌مرغ به آن کامل می‌شود. تخم‌مرغ‌ یک منبع ارزان و در دسترس پروتئین با کیفیت است که برای رشد بهینه ضروری است. تخم‌مرغ منبعی قوی از ویتامین د، کلسیم، و ویتامین ب۲ یا ریبوفلاوین است که تمام آنها به پرورش دادن استخوان‌های محکم و بدنی سالم کمک می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید چربی بیش از اندازه دریافت کنید پس می‌توانید به راحتی آلبومین سفید مصرف کنید که پروتئین ۱۰۰%است. توصیه می‌شود که در روز ۳ تا ۶ عدد سفیده تخم‌مرغ مصرف کنید.

 مرغ

اگر سعی دارید پس از ۲۵ سالگی افزایش قد طبیعی داشته باشید پس در این زمینه مرغ یکی از بهترین گزینه‌های غذایی است. مرغ یکی از بهترین منابع طبیعی پروتئین موجود است که به ساخت بافت‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

شخصی که سعی می‌کند قد خود را افزایش دهد باید دست کم در روز ۵۰ گرم مرغ مصرف کند تا بدن خود را از پروتئین‌های با کیفیت انباشته کند.

موز و ماده غذایی مناسب افزایش قد

کسانی که مراقب وزن خود هستند و به سلامتشان اهمیت می‌دهند اغلب از موز غفلت می‌کنند چون این میوه به شدت با افزایش وزن در ارتباط است. اما در واقع، مزایای سلامتی موز متعدد است. دستور ماسک موی موز برای مراقبت از مو بسیار معروف است و همچنین میوه‌ای فوق‌العاده برای افزایش قد است. موز که منبعی غنی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز و کلسیوم و باکتری‌های پروبیوتیک سالم است، به طرق مختلف به تقویت افزایش قد طبیعی کمک می‌کند.

پتاسیم موجود در موز از ضعیف شدن استخوان‌ها و دندان‌ها جلوگیری می‌کند، و همچنین اثرات مضر سدیم‌ بر استخوان‌ها را خنثی می‌کند. موز همچنین به حفظ غلظت کلسیم در استخوان‌ها کمک می‌کند. منگنز یافت شده در موز سلامت و متابولیسم استخوان را بهبود می‌بخشد، و باکتری پروبیوتیک کلسیوم را از غذاها جذب می‌کند، و از این طریق سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. کلسیوم موجود در موز از نازک شدن استخوان‌ها جلوگیری می‌کند و به محکم‌تر کردن استخوان‌ها کمک می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 27 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,363
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.