محافظت از دندان ها تاثیر نوشیدنی های داغ و سرد بر دندان ها

محافظت از دندان ها تاثیر نوشیدنی های داغ و سرد بر دندان ها

محافظت از دندان ها ,جلوگیری از پوسیدگی دندان,تاثیر مایعات داغ بر دندان,نوشیدنی های داغ و دندان ها ,سالم نگهداشتن دندان ها,پیشگیری از پوسیدگی دندان ,سلامت دندان

فصل سرما مایعات «داغ» نخورید

✅مایعات داغ با تأثیر بر دندان‌های سرد، ابتدا باعث ایجاد ترک در دندان‌ها و سپس با رشد باکتری‌ها در داخل دندان‌ها موجب نابودی کامل آنها می‌شوند!

عاشق نوشابه و دلستر هستید؟

در هنگام نوشیدن نوشابه با «نی » اگر نی را بین دندان ها قرار دهید میزان پوسیدگی بسیار بیشتر می شود، زیرا در این حالت نوشابه مرتب در کنار دندان ها وجود دارد. نی بهتر است در داخل دهان قرار گیرد.نمی خواهید به خاطر شکر فراوانی که در نوشابه های گازدار به کار رفته، سلامت دندان های تان را به خطر بیندازید؟ اگر با چنین فکری سراغ دلسترهای ساده و بدون شکر می روید یا نوشابه رژیمی می خورید، نباید انتظار داشته باشید دندان های تان سالم بمانند. دیلی میل نوشته که تنها قند این نوشیدنی ها نیست مضر است، بلکه این نوشیدنی ها به خاطر گازشان تنها در ثانیه های اول مصرف، مینای دندان های شما را خراب می کنند.

بهتر است : شیر را جایگزین کنید.

داروی زیاد مصرف می کنید؟
مصرف برخی داروها هم می تواند به ریشه دندان های شما تیشه بزند. کسانی که به خاطر ابتلا به آلرژی، افسردگی، بیماری های قلبی و فشار خون دارو مصرف می کنند، احتمالا با خشکی آزار دهنده دهان آشنا هستند. خشکی دهان و کمبود بزاق باعث می شود دندان های آنها بیشتر در معرض اسیدهای ویرانگر و باکتری ها قرار بگیرند و بپوسند.
بهتر است: همان طور که گفتیم جویدن آدامس بدون قند می تواند باعث ترشح بیشتر بزاق در دهان شما شود اما اگر اهل آدامس جویدن نیستید، می توانید به مکیدن آب نبات های بدون قند رو بیاورید و بزاق تان را وادار به ترشح کنید.

ریفلاکس معده دارید؟
ریفلاکس اسیدی معده، نه تنها خطر دچار شدن شما به سرطان معده را بیشتر می کند، بلکه به دندان های تان هم آسیبی دائمی می زند. اگر شما به این مشکل دچار شده باشید، احتمالا مدام باید به سوال آدم هایی که از شما می پرسند «سیگاری هستی؟» پاسخ دهید. ریفلاکس معده حتی بیشتر از نوشابه های گازدار می تواند باعث زرد شدن و پوسیده شدن دندان های شما شود. شاید اگر در آغاز آسیب دیدن دندان های تان معده خود را درمان کنید، بتوانید از مینای دندان های تان محافظت کنید اما اگر دیر بجنبید، احتمالا کارتان به پرکردن دندان یا ایمپلنت کردن می کشد.محافظت از دندان ها

محافظت از دندان ها ,جلوگیری از پوسیدگی دندان,تاثیر مایعات داغ بر دندان,نوشیدنی های داغ و دندان ها ,سالم نگهداشتن دندان ها,پیشگیری از پوسیدگی دندان ,سلامت دندان

بهترین نوع تغذیه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست؟

باید بدانید تغذیه بعد از سن 12 سالگی نقش زیادی روی تاج دندان ندارد قبل از این سن بهتر است تغذیه حاوی مواد پر ازکلسیم و ویتامین باشد. مصرف لبنیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

مضرترین چیز برای دندان چیزهای چسبناک است که بر روی دندان باقی می ماند مانند گز و سوهان،در مورد بچه هایی که دندان های شان کامل شده،مادر باید با استفاده از چیزی مثل پنبه دندان ها را پاک کند.

نمک، آب معدنی، شکلات و به تازگی، چای سبز را برای پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر می دانند محافظت از دندان ها

چای سبز در پوسیدگی دندان نقش پیشگیری کننده دارد یا چای معمولی؟

چای سبز حاوی فلوراید بسیار زیاد است. در واقع همان چای اصیل که در شهرهای شمالی کشور کاشته می شود، حاوی فلوراید زیادی است. اما چای های معمولی که بیشتر حاوی رنگ ها هستند و مواد افزودنی به آنها اضافه شده است این کارایی را ندارند.

امروزه به نمک ها هم فلوراید اضافه کرده اند که به آنها نمک های حاوی فلوراید گفته می شود.آب های آشامیدنی، آب های معدنی که به فروش می رسند اگر روی محتویات آنها دقت کنیم می بینیم حاوی مقداری فلوراید هستند.در بعضی موارد ممکن است به آب آشامیدنی شهرها فلوراید اضافه کنند که این کار موثرترین روش برای عموم مردم است.

محافظت از دندان ها ,جلوگیری از پوسیدگی دندان,تاثیر مایعات داغ بر دندان,نوشیدنی های داغ و دندان ها ,سالم نگهداشتن دندان ها,پیشگیری از پوسیدگی دندان ,سلامت دندان

اما این مواد یعنی شکلات، آدامس، نمک و چای فلورایددار هیچ گاه جایگزین دهان شویه ها و ژل ها و خمیردندان های حاوی فلوراید نمی شوند اما به عنوان یک عامل پیشگیرانه بسیار خوب و موثر است.

نخوردن صبحانه، تنها خطر دچار شدن به دیابت و چاقی را بالا نمی برد، محققان می گویند، بچه هایی که میانه ای با میز صبحانه ندارند و این وعده را از رژیم غذایی خود حذف می کنند، به دندان های خود هم آسیب می زنند. به نوشته ساینس دیلی، بچه هایی که در دو تا پنج سالگی صبحانه نمی خورند، چهار برابر بیشتر از کودکانی که هر روز سر میز صبحانه می نشینند، در سال های بعد به پوسیدگی دندان مبتلا شوند.

بهتر است بدانید که اشتباه های شما در طبخ سبزیجات هم می تواند آسیب های مشابهی را به دندان های شما بزند. به نوشته بی بی سی، وقتی سبزیجات را کباب می کنید، یا در فر یا با حرارت بالا می پزید، باعث می شوید شبیه یک نوشابه گازدار، حالت اسیدی و تخریب کننده پیدا کنند.محافظت از دندان ها

هر فرد باید دندانی داشته، میکروبی موجود باشد و قندی را مصرف کند و در کنار این موارد باید زمان کافی به میکروب و قند داده شود تا میکروب بتواند قند را تبدیل به اسید کرده و در دندان ایجاد پوسیدگی کند.

هنگامی که ما مسواک می زنیم، زمان را عقب می بریم، یعنی اگر احتیاج است زمانی طول بکشد تا میکروب به طور کافی قندها را مصرف کند و اسید تولید شود، با مسواک زدن ، قند و میکروب از بین می رود و زمان کافی نیزاز این دو گرفته می شود. ولی پوسیدگی دندان نمی تواند بدون این دلایل باشد.

ارسال شده در تاریخ 21 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,292
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.