مسمومیت از مواد غذایی ,نکاتی برای درمان و کم کردن اثرات مسمومیت

مسمومیت از مواد غذایی ,نکاتی برای درمان و کم کردن اثرات مسمومیت

مسمومیت از مواد غذایی ,نکاتی برای درمان و کم کردن اثرات مسمومیت, مسمومیت مواد غذایی , درمان مسمومیت ,جلوگیری از اسهال و تهوع مسمومیت , نان بخورید تا مواد سمی را از بدن بگیردذ,درمان مسمومیت از مواد غذایی

موقع مسمومیت، نان بخورید تا مواد سمی را از بدن بگیرد و از اسهال و تهوع جلوگیری کند.

?نان در دستگاه گوارش مانند اسفنج عمل می‌کند و مواد سمی رو جذب میکند.

مسمومیت از مواد غذایی ,نکاتی برای درمان و کم کردن اثرات مسمومیت, مسمومیت مواد غذایی , درمان مسمومیت ,جلوگیری از اسهال و تهوع مسمومیت , نان بخورید تا مواد سمی را از بدن بگیردذ,درمان مسمومیت از مواد غذایی

مسمومیت غذایی چیست؟

بیماری منتقله از راه غذا که بیشتر با عنوان مسمومیت غذایی شناخته می‌شود، در نتیجه‌ی خوردن غذای آلوده، فاسد یا سمی اتفاق می‌افتد. شایع‌ترین علائم مسمومیت غذایی عبارتند از تهوع، استفراغ و اسهال.

علائم مسمومیت غذایی می‌توانند براساس منبع عفونت، متفاوت باشند. مدت زمان لازم برای آشکار شدن علائم نیز به منبع عفونت بستگی دارد و ممکن است از ۱ ساعت تا ۲۸ روز متغیر باشد. موارد متداول مسمومیت غذایی معمولا شامل حداقل ۳ مورد از علائم زیر است:

گرفتگی عضلات شکم؛
اسهال؛
استفراغ؛
از دست دادن اشتها؛
تب خفیف؛
ضعف؛
حالت تهوع؛
سردرد.

مسمومیت غذایی معمولا در خانه درمان می‌شود و اغلب موارد آن در عرض ۳ تا ۵ روز برطرف خواهند شد.

اگر به مسمومیت غذایی دچار شدید، بسیار مهم است که مایعات کافی مصرف کنید تا بدن‌تان کاملا هیدراته بماند. نوشیدنی‌های ورزشیِ سرشار از الکترولیت در آب‌رسانی به بدن مفید هستند. آب‌ میوه و آب نارگیل نیز می‌توانند کربوهیدرات‌های از دست‌رفته را به بدن‌تان بازگردانند و به رفع خستگی کمک کنند.

از کافئین اجتناب کنید، چون ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش‌تان شود. چای‌های بدون کافئین با گیاهان آرامش‌بخشی مانند بابونه، نعناع و قاصدک می‌توانند معده‌ی به‌هم‌ریخته‌‌ی شما را آرام کنند.

داروهای بدون نسخه‌ مانند ایمودیوم و پپتوبیسمول به کنترل اسهال و فرونشاندن تهوع کمک می‌کنند. با این حال شما باید قبل از استفاده از این داروها با پزشک‌تان مشورت کنید، چون بدن برای خلاص شدن از شر سموم، از اسهال و استفراغ استفاده می‌کند. همچنین استفاده از این داروها ممکن است شدت بیماری را پنهان کند و باعث شود که مراجعه به پزشک را به تأخیر بیندازید.

افرادی که دچار مسمومیت غذایی می‌شوند، باید استراحت کافی نیز داشته باشند. در موارد شدید مسمومیت غذایی ممکن است لازم باشد برای رفع کم‌آبی بدن بیمار، در بیمارستان به او سرُم تزریق شود. در موارد بسیار وخیم مسمومیت غذایی ممکن است لازم باشد شخص مدت طولانی‌تری در بیمارستان بستری شود تا به‌طور کامل بهبود بیابد.

بهتر است تا هنگامی که اسهال و استفراغ‌تان برطرف شود، مصرف غذاهای سفت و جامد را محدود کنید و در عوض با خوردن غذاهای ملایم و کم‌چرب که به‌راحتی هضم می‌شوند، به‌آرامی به رژیم غذایی معمول‌تان برگردید.

ارسال شده در تاریخ 4 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,751
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.