مصرف گوشت نیم پز و عوارض و خطرات ناشی از خوردن گوشت نیمه پخته

مصرف گوشت نیم پز و عوارض و خطرات ناشی از خوردن گوشت نیمه پخته

مصرف گوشت نیم پز

گوشت باید خوب پخته شود در غیر این صورت موجب ابتلا به بیماری های بسیاری می شوید!

? همراه با گوشت ترب میل کنید تا اگر خوب پخته نشده بود دچار بیماری نشوید.

مصرف گوشت نیم پز,عوارض و خطرات ناشی از خوردن گوشت نیمه پخته ,خطرات خوردن گوشت نیم پز و عوارض ناشی از خوردن گوشت نیمه پخته در کودکان ,گوشت را خوب بپزیم

گوشت خام و نیم‌پز حاوی توکسوپلاسما و انواع دیگر باکتری‌ها می باشد همچنین از خوردن تخم‌مرغ عسلی یا نیم پزخودداری کنید  ،زیرا می تواند ناقل بسیاری از بیماری های موجود در مرغ باشد. منع مصرف گوشت نیم پز

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: مصرف تخم مرغ نیم پز و یا گوشت نیم پز می‌تواند باعث بروز بیماری‌های گوارشی و اسهال در فرد شود.

دکتر میثم یوسفی در گفت وگو با مجله پزشکی دکتر سلام با بیان اینکه عوامل متعددی در بروز بیماری‌های گوارشی و اسهال موثر است، اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی نکته مهمی است که باید در پیشگیری از بیماری‌های عفونی دستگاه گوارش بکار ببریم.

وی ادامه داد: شستن دست‌ها با آب و صابون و ضد عفونی کردن میوه و سبزی‌ها قبل از مصرف، از مواردی به شمار می‌رود که رعایت کردن آن باعث کاهش بروز بیماری اسهال در فرد می‌شود.

یوسفی اظهار کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از موارد اسهال‌های عفونی از طریق گوشت و فرآورده‌های گوشتی منتقل می‌شود، رعایت بهداشت گوشت بویژه گوشت مرغ ضروری است.

این متخصص عفونی افزود: خانم‌ها حتما باید نکاتی همچون شستن گوشت قبل از مصرف، جدا کردن گوشت‌های خام از پخته شده و سایر مواد غذایی پخته شده و همچنین جدا کردن مواد غذایی پخته شده با سایر مواد غذایی خام را مورد توجه قرار دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان توصیه کرد: مواد غذایی پخته شده را باید در یخچال نگهداری کرد و برای استفاده از مواد غذایی پخته شده که در بیرون از یخچال نگهداری می شوند قبل از استفاده باید غذا را گرم کرد. منع مصرف گوشت نیم پز

یوسفی بیان کرد: بیماری‌های عفونی گوارشی در تابستان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که مهمترین دلیل آن دمای هواست.

وی ادامه داد: دمای هوا به عوامل عفونی ایجاد کننده بیماری‌های گوارشی اجازه می‌دهد تکثیر مناسبت‌تری داشته باشند و در محیط خارج بیشتر رشد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همه عوامل ایجاد کننده بیماری‌های گوارشی، عفونی نیستند اما شایع ترین آنها، بیماری‌های عفونی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بیماری‌های گوارشی عفونی محصور و محدود به فصل تابستان نیستند و در سایر فصول نیز می توانند اتفاق بیفتند کما اینکه در بعضی از طیف‌ها و گروه‌های سنی مانند کودکان ممکن است در طول سال 7 تا 9 بار بیماری‌های عفونی را شاهد باشیم.

ارسال شده در تاریخ 10 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 5,279
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.