مضرات شکلات و آبنبات برای کودکان زمان دادن شکلات و چگونگی آن به کودک

مضرات شکلات و آبنبات برای کودکان زمان دادن شکلات و چگونگی آن به کودک

مضرات شکلات و آبنبات برای کودکان

به کودک زیاد آب نبات ندهید

مک زدن آب نبات دردهان باعث میشودشکرهای موجود درآن برای مدت طولانی دردهان باقی بماند

جویدن آن منجربه شکستن یاترک خوردن دندانهای سالم کودک

مضرات شکلات و آبنبات برای کودکان, زمان دادن شکلات و چگونگی آن به کودک,عوارض مصرف شکلات ,عوارض مصرف آبنبات مکیدنی برای کودک

نگرانی در مورد شکلات دادن به کودکان:

دادن شکلات به کودکان ضرری ندارد بلکه بسیار نیز مفید است اما اشکال کار این است که چون نوزادان در این سن غذاهای جامد زیادی را نمی‌خورند اگر شما به آن‌ها شکلات بدهید ممکن است از خوردن دیگر غذاهای جامد خودداری کرده و شکلات را به غذای اصلی خود تبدیل کنند در این حالت دیگر کودک تمامی ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم را جذب بدن خود نخواهد کرد.

اگر شکر موجود در شکلات زیاد باشد ممکن است درآینده باعث دیابت و یا چاقی شود. پس شما باید به دو موضوع زیاد اهمیت دهید. یکی اینکه نگذارید شکلات جزوی از رژیم اصلی غذایی کودکان شود. دو اینکه در هنگام خرید شکلات توجه کنید که میزان قند آن کم بوده و بیشتر از شکلات‌های تلخ استفاده کنید.

توصیه می‌شود که حتما به کودکتان شکلات بدهید چرا که فواید زیادی دارد و هم اینکه طعم آن بسیار لذیذ است ولی فقط به عنوان یک خوراکی نه به عنوان یک وعده غذایی.

هیچ دستور‌العمل خاصی برای زمان دادن شکلات و چگونگی آن به کودک وجود ندارد؛ اما بهتر است برای بار اول، کودک شکلات را در خانه و به میزان کم مصرف کند. اگر کودک از خوردن آن لذت برد و مشکلی با آن نداشت، می‌توانید میزان بیشتری شکلات به او دهید. مضرات شکلات و آبنبات برای کودکان
اگر اولین بار است که به کودک شکلات می‌دهید یا در خانواده شما سابقه خانوادگی آلرژی دارید، می‌توانید منتظر  بروز این علائم در کودک باشید:
– کهیر
– تنفس سخت، علائم شبیه آسم
– آب‌ریزش بینی
– چشم‌های قرمز یا اشک‌آلود
– التهاب زبان یا گلو
– اسهال و استفراغ

در صورت دشواری تنفس یا تورم گلو یا التهاب زبان هر چه زود‌تر به دکتر مراجعه کنید. واکنش‌های شدید‌تر مانند استفراغ، اسهال و اگزما ممکن است چند روز دیر‌تر اتفاق بیفتد. سعی کنید دکتر کودک را از واکنش‌های آلرژیک حتی به صورت خفیف، مطلع کنید. ممکن است دکتر کودک، شما را برای بررسی‌های بیشتر به یک متخصص آلرژی معرفی کند.

خطرات مصرف شکلات کاکائویی برای کودک
غیر از واکنش‌های آلرژی‌زا ممکن است از دادن شکلات به دلیل قند و کافئین موجود در آن به کودک خودداری کنید. علاوه بر این آشنا کردن کودک با عادات غذایی سالم منجر به ایجاد یک رژیم غذایی سالم برای او خواهد شد. با این حال خوردن مقدار کمی کیک تولد قبل از اولین سال تولد او نمی‌تواند منجر به بیش‌فعالی ناشی از مصرف شکر یا اضطراب و آشفتگی در اثر خوردن کافئین یا پوسیدگی دندان شود.

مضرات شکلات و آبنبات برای کودکان, زمان دادن شکلات و چگونگی آن به کودک,عوارض مصرف شکلات ,عوارض مصرف آبنبات مکیدنی برای کودک

در هر صورت هنگام دادن شکلات به کودک بسیار مراقب باشید؛ ممکن است کیک تولد در ظاهر نرم به نظر برسد، اما حاوی آجیل یا مواد سفت و کوچکی باشد که برای کودکان کوچک خطرناک است و خطر خفگی دارد.

با اینکه قبلا به والدین توصیه می‌شد که این مواد غذایی را در سنین بالاتری برای تغذیه کودکان در نظر بگیرند، اما در حال حاضر متخصصان می‌گویند این مواد غذایی در سنین چهار تا شش ماهگی می‌تواند به نفع کودکانی باشد که در معرض خطر بیماری‌های آلرژیک مانند آلرژی‌های غذایی، آسم، رینیت آلرژیک یا اگزما هستند. کودکانی که یکی از والدین یا خواهر و برادر‌هایشان بیماری آلرژیک دارند، بیشتر مستعد بیماری‌های آلرژیک هستند. مواد آلرژی‌زای موجود در شکلات عبارتند از:
– شیر
– بادام زمینی
– گندم و گلوتن
– سویا
– ذرت
– انواع توت‌ها

ارسال شده در تاریخ 8 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع فرزند
بازدید : 2,114
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.