معروف ترین سبزی ضدسرطان مواد غذایی ضد سرطان را بشناسیم

معروف ترین سبزی ضدسرطان مواد غذایی ضد سرطان را

بشناسیم

معروف ترین سبزی ضدسرطان , معرفی معروف ترین سبزی ضدسرطان مواد غذایی ضد سرطان را بشناسیم ,خواص کلم بروکلی ,مواد غذایی ضد سرطان , خوراکیهای ضد سرطان ,

?معروف ترین سبزی ضدسرطان ?

کلم بروکلی مانع از گسترش سلولهای سرطانی به ویژه درقفسه سینه میشود.
همچنین بینایی راتقویت کرده،دوستدار گوارش است و کلسترول راکاهش میدهد.

معروف ترین سبزی ضدسرطان , معرفی معروف ترین سبزی ضدسرطان مواد غذایی ضد سرطان را بشناسیم ,خواص کلم بروکلی ,مواد غذایی ضد سرطان , خوراکیهای ضد سرطان ,

یک سبزی با خاصیت ضد التهابی
بروکلی یک داروی طبیعی مفید برای کاهش التهابات بدن است و سرعت تحلیل مفاصل را کاهش می دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود کلم بروکلی را حتما در برنامه غذایی شان داشته باشند. ترکیبات بروکلی با مسدود کردن ترشح آنزیم هایی که سبب تخریب مفاصل می شود، از مفاصل شما حفاظت می کند.

سلامت قلب و رگ ها
کلم بروکلی در کنار خواص مختلفش به مهم ترین عضو بدن شما هم سود می رساند و علاوه بر پایین آوردن کلسترول خون، به تقویت رگ های خونی کمک می کند. سولفور افن موجود در کلم بروکلی خاصیت ضد التهابی دارد و از تخریب و صدمه به رگ های خونی پیشگیری می کند.

ویتامین های گروه B هم در کلم بروکلی وجود دارند که این ویتامین به تنظیم و کاهش هموسیستئین کمک می کند. هموسیستئین یک نوع اسید آمینه است که پس از مصرف گوشت در بدن ایجاد می شود و مقدار زیاد آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

تقویت بینایی
شاید شنیده و خوانده اید که هویج برای سلامت چشم ها بسیار مفید است و این موضوع به لوتئین آن مربوط می شود اما این بار می توانید برای حفظ سلامت چشم ها در کنار هویج از کلم بروکلی هم استفاده کنید. بروکلی آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که از تخریب سلول های چشم، بروز بیماری آب مروارید و صدمه به عدسی چشم پیشگیری می کند.

بروکلی خطر هم دارد؟
به طور کلی مصرف کلم بروکلی برای افراد مختلف ضرری ندارد و هیچ نوع تهدید جدی یا اثر جانبی مخربی ایجاد نمی کند اما مهم ترین مشکلی که ممکن است با مصرف مقدار زیاد بروکلی پیش بیاید، التهاب روده یا افزایش گاز روده است که به دلیل مقادیر فراوان فیبر موجود در بروکلی ایجاد می شود. البته این خاصیتی است که در همه انواع کلم ها دیده می شود اما خواص مفید آن به قدری غالب است که بروکلی را در رژیم غذایی تان جای دهید.

البته بهتر است افرادی که خون رقیق و غلظت خون پایینی دارند از مصرف بروکلی پرهیز کنند چون کلم بروکلی با داشتن ویتامین K سبب انعقاد خون می شود که این موضوع می تواند در مورد بیمارانی که باید خون رقیق داشته باشند خطرآفرین باشد یا تاثیر داروها را مختلف کند.

ارسال شده در تاریخ 23 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,402
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.