مقایسه ماهی ها کدام ماهی برای مصرف و خوردن بهتر است

مقایسه ماهی ها کدام ماهی برای مصرف و خوردن بهتر است

مقایسه ماهی ها ماهی کوچک بخرید 👌

هرچه ماهی بزرگتر باشد، عمر بیشتری دارد و ماهیهای کوچک بیشتری خورده، درنتیجه مواد آلودۀ بیشتری مثل جیوه که فلزی سمی است در گوشتش وجود دارد !

مقایسه ماهی ها ,کدام ماهی برای خوردن بهتر است انواع ماهی ,جیوه و مضرات ماهی ,فواید ماهی, چه ماهی ای بخریم ,چه نوع ماهی بخوریم ,بهترین ماهی برای خوردن

چرا ماهی می‌خوریم؟

ماهی یک منبع پروتئین است. ماهی حاوی چربیهای مفیدی است که موجب کاهش کلسترول شما شده و به سلامتی شما کمک می‌کند. ماهی همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد که ضمن اینکه می‌تواند موجب سلامت قلب شما شود، همزمان می‌تواند موجب تغییرات خلق و خوی شما نیز بشود. ثابت شده است که ماهی یک رژیم غذائی بسیار مهم افرادی است که زندگی طولانی داشته‌اند.

مشکلات مصرف ماهی

همه ماهیان دارای میزان کمی جیوه می‌باشند. وجود مقدار کم جیوه برای اغلب افراد بی‌ضرر می‌باشد، ولی برخی از ماهیان دارای مقدار جیوه بالائی بوده و می‌توانند به جنین ویا نوزاد آسیب برسانند. بنابراین مادران باردار و همچنین مادرانی که به نوزادان خود شیر می‌دهند باید در مقدار و نوع ماهی که می‌خورند دقت کنند. طبق نظر FDA، زنان باردار و کودکان خردسال زیر ۶ سال نباید بیش از دو وعده در هفته ماهی مصرف کنند و باید از ماهیانی استفاده کنند که دارای جیوه کمی می‌باشند.

کدام ماهی‌ها بیشترین جیوه را دارند؟

ماهیهای بزرگ دارای میزان جیوه بیشتری می‌باشند، چرا که این ماهیان دارای طول عمر زیادی بوده و این سبب ازدیاد جیوه در بدن آن‌ها می‌شود. آن‌ها در طول زندگی زمان بیشتری برای تولید جیوه در سطوح بالاتری را دارند.مقایسه ماهی ها

کیلکا و ساردین از جمله ماهی‌های ریز جثه‌ای هستند که کنسرو آنها در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد. این نوع ماهی‌ها برخلاف جثه کوچک، ارزش تغذیه‌ای بالایی دارند و مزایای درمانی آنها در بعضی موارد از ماهی‌های بزرگ نیز بیشتر است.

مقایسه ماهی ها ,کدام ماهی برای خوردن بهتر است انواع ماهی ,جیوه و مضرات ماهی ,فواید ماهی, چه ماهی ای بخریم ,چه نوع ماهی بخوریم ,بهترین ماهی برای خوردن

توصیه‌ها در مقایسه ماهی ها:‌

۱) سطح جیوه و دیگر سموم شیمیایی موجود در گوشت ماهی‌های ریز جثه بخصوص کیلکا پایین‌تر از ماهی‌های بزرگ جثه است. بنابراین بچه‌های زیر ۱۲ سال و خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی برای مصرف بیشتر ماهی و جذب کمتر جیوه بهتر است هفته‌ای ۲ وعده از این ماهی به صورت پخته میل کرده و از مصرف ماهی‌های بزرگ و شکاری خودداری کنند.

۲) کیلکا و ساردین به دلیل آن که همراه با استخوان مصرف می‌شوند، فسفر، کلسیم، ید و آهن قابل جذبی دارند و برای افرادی که زمینه ابتلا به پوکی استخوان دارند و شیر هم مصرف نمی‌کنند، گزینه مناسبی است.

۳) مصرف زیاد و روزانه برخی ماهی ها برای مبتلایان به نقرس و اسیداوریک بالا توصیه نمی‌شود.

۴) این نوع ماهی‌ها را همراه با پلو یا نان گندم می‌خورند. بهتر است آن را با آبلیمو و نارنج میل کنید تا آهن آن بهتر جذب شود. مصرف جعفری نیز به همراه این ماهی به هضم بهتر آن کمک می‌کند.

۵) استفاده از ماست یا دوغ به همراه این ماهی به دلیل طبع سرد موجب افت فشار خون، سرگیجه و سردرد می‌شود.

۶) در صنعت کنسرو کیلکا و ساردین در انواع آب‌پز، سس‌دار و روغن‌دار تهیه می‌شود. انواع آب‌پز آن مناسب، ولی به دلیل نمک زیاد به کار رفته در آن، بهتر است این ماهی به صورت تازه خریداری و به طرز مطلوبی پخته شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
product image
بالاترین امتیاز
1star1star1star1star1star
مجموع آرا
no rating based on 0 votes
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2B20YVO
نوشته شده توسط در تاریخ 6 بهمن 1397 با موضوع گوناگون | بازدید : 50
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *