منشا بیماری MS چیست ؟ بررسی علائم و نشانه های بیماری ام اس

منشا بیماری MS چیست ؟ بررسی علائم و نشانه های بیماری ام اس

منشا بیماری MS چیست ؟

?حرص خوردن بیش ازحد
?حساس و زود رنج بودن
?عصبی شدن
?خوردن بیش از حد غذاهای سرد
?بی خوابی به مدت طولانی

چه نشانه هایی علائم ام اس هستند؟

  • علائم ام اس چیست؟
  • چه کسانی در معرض خطر ابتلا به ام اس هستند؟
  • نشانه های اولیه و مهم بیماری ام اس کدامند؟

منشا بیماری MS , علائم بیماری MS ,بیماری MS چیست ؟ ,بررسی علائم و نشانه های بیماری ام اس,تاثیربیماری MS بر بدن , نشانه های بیماری ام اس ,درمان بیماری ام اس

بیماری ام اس چیست؟

مولتیپل اسکلروز (MS) یک بیماری مزمن است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد، علائم آن از خفیف و متناوب تا شدید و دائمی می تواند خسته یا ناتوان کننده باشد در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای MS نیست، اما بسیاری از داروها و درمان های جایگزین در دسترس هستند. درمان MS معمولا علائم بیماری را هدف قرار می دهد، زیرا علت آن شناخته شده نیست و علائم MS ناشی از فروپاشی ارتباط بین مغز و اعصاب است برای همین درمان کامل این بیماری فعلا غیرممکن است و تنها تحقیقات و مطالعات انجام شده توانسته راههای برای کنترل و درمان علائم بیماری ام اس نتیجه بخش باشد پس با این اوصاف نسخه های پیشنهادی این بخش از سلامت نمناک روش ها و گیاهانی را معرفی می کند که برای درمان و کنترل علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس مفید خواهد بود.

این بیماری مختص اعصاب مرکزی بوده ( مغز و نخاع ) و ایجاد لکه های سفید یا پلاکهای متعددی در مغز می کند.پلاکها گویای سفت شدگی غلافهای سلولهای (میلین ها) عصبی مغز می باشند, که این سفت یا سخت شدگی جلوگیری از انتشار جریان الکترو شیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات می شود و در نتیجه فرمانی که از مغز صادر می شود براحتی به اعضاء و ماهیچه ها نمی رسد و کار براحتی انجام نمی شود. مغز فرمانده, کل بدن بوده و در جایگاه رفیعی قرار دارد. شخص باید دقیقا این اندام مهم و حیاتی را بشناسد و حداکثر مراقبت را از این اندام مهم بنماید.

منشا بیماری MS

علائم مهم و اولیه بیماری ام اس کدامند؟

سرگیجه

این بیماران معمولا در مستقیم حرکت کردن مشکل دارند. در واقع این عدم تعادل در کنترل حرکات معمولا با پیشرفت تخریب سلول های عصبی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر است که بسیاری از مبتلایان به MS برای راه رفتن نیاز به عصا دارند.

کاهش حافظه از علائم بیماری ام اس

کاهش و ضعف حافظه، ناتوانی در تمرکز، صحبت کردن و مشکلات زبانی از اختلالات رایج در نتیجه ی پیشرفت MS است که البته خیلی وقت ها می تواند از علائم شروع این بیماری باشد.

یکی از نشانه های بیماری ام اس کاهش حافظه است

منشا بیماری MS , علائم بیماری MS ,بیماری MS چیست ؟ ,بررسی علائم و نشانه های بیماری ام اس,تاثیربیماری MS بر بدن , نشانه های بیماری ام اس ,درمان بیماری ام اس

اختلالات جنسی از علائم بیماری ام اس

منشا بیماری MS در بیماران مبتلا به ام اس در مراحل شدید، اختلالات جنسی یکی از شایع ترین اختلالات در نظر گرفته می شود. این وضعیت که در بیشتر اوقات عارضه ای غیر قابل پیشگیری است، خیلی وقت ها یکی از علائم ابتلا به MS در نظر گرفته می شود.

اختلال در کنترل ادرار و مدفوع یکی از علائم ام اس

بی اختیاری در دفع ادرار و مدفوع در بیماری MS دور از انتظار نیست. تقریبا 80 درصد بیماران مبتلا به MS در کنترل ادرار و مدفوع خود مشکل دارند. این افراد معمولا از احساس دفع ادرار مکرر و ناگهانی در عذاب هستند. مشکل آزاردهنده دیگر در این افراد، اسهال مداوم و اختلال کنترل تخلیه روده است.

اختلال در کنترل ادرار از علائم بیماری ام اس است

دوبینی و تاری دید از علائم ام اس

دوبینی یا همان اختلالات بینایی به دلیل حمله ی بیماری ام اس به سیستم عصبی و تاثیر بر روی عصب بینایی به وجود می آید و به طور شایع در مبتلایان به بیماری ام اس دیده می شود.

گزگز و مورمور شدن انگشتان بی حسی از نشانه های ام اس

بی حسی و مورمور شدن مداوم که معمولا صورت و دست ها و پاها را درگیر می کند، عارضه ی شایع بیماران مبتلا به MS است که به علت آسیب و تخریب سلول ها عصبی در مغز و نخاع ایجاد می شود. پاها شایع ترین بخش بدن برای بروز این عارضه اند.

ارسال شده در تاریخ 18 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,481
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.