موز میوه آرامش فواید خوردن موز به خصوص در ایجاد آرامش دربدن

موز میوه آرامش فواید خوردن موز به خصوص در ایجاد آرامش دربدن

موز میوه آرامش

موز و آرامش
?پتاسیم موز به ایجاد آرامش دربدن وکاهش فشار خون کمک میکند.
?موز سرشار از مواد نشاسته ای و قندی است
?از آنجایی که موز فاقد کلسیم و پروتئین هست بهتراست با شیر مصرف شود.
?پزشکان به زنان باردار و به کسانی که درصدد دست یابی به آرامش و خوب فکر کردن هستند خوردن موز را سفارش میکنند

موز میوه آرامش ,فواید خوردن موز ,خاصیت موز ایجاد آرامش دربدن ,موز میوه آرامش بخش ,خواص موز ,موز ضد استرس, برای آرامش اعصاب چه بخوریم ,کاهش فشار خون با موز

موز میوه آرامش

میوه ای که همانند نرمی اش روح را نرم می کند و یک خوردنی ضد استرس محسوب می شود.یک متخصص تغذیه گفت: کربوهیدرات بالای موجود در موز موجب آرامش بدن و افزایش نشاط افراد می‌شود.مریم مراداف افزود: موز میوه بسیار پرکالری و پر انرژی است که اگر به جا و به موقع مصرف شود، اثرات مفیدی در بدن دارد.

وی گفت: موز رسیده یکی از میوه‌هایی است که به دلیل داشتن فیبر بالای خود موجب روان کردن روده، رفع یبوست و بهبود زخم‌ها مؤثر است.این متخصص تغذیه افزود: موز نارس و سبز خاصیت جذب آب و قابض را دارد و برای رفع اسهال می‌تواند مفید باشد.

کربوهیدرات بالای موجود در موز موجب آرامش بدن و افزایش نشاط افراد می‌شود.مراداف گفت: البته خاصیت آرامش و افزایش نشاط موز می‌تواند موجب رفع افسردگی و افزایش هوشیاری در سالمندان شود ولی سالمندان مبتلا به دیابت باید این میوه را با احتیاط کامل مصرف کنند.

موز میوه آرامش بخش

وی افزود: 100 گرم موز 95 کیلوکالری انرژی دارد و سرشار از پتاسیم است که موجب ساخت عضله و کاهش فشارخون افراد مبتلا به فشارخون می‌شود. در نتیجه موز از جمله میوه‌های بسیار پرکالری و پر انرژی است که اگر به جا و به موقع مصرف شود می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد.

فواید خوردن موز برای بدن:

با موز شما عضله می سازید:

بعد از یک تمرین و تحمل درد احساس می کنید که بایستی بدن شما دچار تغییرات مثبتی شود اما اتفاق نمی افتد پس موز بخورید تا عضلات بدن تان پرورش یافته تر رشد کنند. موز به دلیل داشتن منیزیم باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می شود . همچنین موز با انقباض عضلات آرامش را به جشم شما القا می کند.

موز میوه آرامش ,فواید خوردن موز ,خاصیت موز ایجاد آرامش دربدن ,موز میوه آرامش بخش ,خواص موز ,موز ضد استرس, برای آرامش اعصاب چه بخوریم ,کاهش فشار خون با موز

 بهبود و کاهش خستگی شما سریعتر می شود:

پتاسیم موجود در موز به بدن شما این امکان را می دهد که ماهیچه هایتان به راحتی به آرامش و بازیابی توان برسند.

 احساس خوشحالی و آرامش خواهید کرد:

موز دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B9 است که یکی از اصلی ترین خواص این ویتامین ضد افسردگی و کسالت است . به عبارت دیگر این ویتامین باعث می شود تا سروتونین ، ماده ای که ایجادش در مغز موجب شادی می شود سریعتر وارد مغز شود.

 با خوردن موز از شر استرس و اضطرب خلاص می شوید:

موز دارای ماده ای به نام تریبوتوفان است یکی از مهم ترین موادی که وجودش در مغز همانند سدی در برابر استرس و اضطرب عمل می کند.موز میوه آرامش

  هضم راحتتری خواهید داشت

اگر سیستم گوارش ضعیفی دارید، موز خیلی کمک کننده است. موزها سرشار از پروبیوتیک، کربوهیدرات های غیر قابل جذب است که به عنوان غذای باکتری های موجود در روده (پروبیوتیک ها) عمل می کند و هضم را تسهیل و تقویت می کند. موز حاوی فرکتوالیگوساکارید است، یک ملکول فرکتوز طبیعی که موجب سلامت هر چه بهتر سیستم گوارشی می شود.

 نفخ و باد از بدن شما دور می شود:

موز با احتباس گاز و آب در بدن مقابله می کند به همین علت از بروز نفخ شکم جلوگیری می شود. یک مطالعه دقیق نشان می دهد که زنانی که از نفخ شکمی رنج می بردند به مدت 60 روز از موز به عنوان یک میان وعده استفاده کرده و درمان شده اند.

ارسال شده در تاریخ 4 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,080
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.