نتایج مثبت گیاه خواری ، گیاه خوارها حتما این مقاله را بخوانند

نتایج مثبت گیاه خواری ، گیاه خواری و فواید و اثرات آن در بدن

نتایج مثبت گیاه خواری گیاه خوارها دیرتر پیر میشوند

✅مصرف میوه و سبزی عوارض حاصل از پیری را به تاخیر می اندازند و برعکس غذاهای پر کربوهیدرات و پر چرب باعث استرس اکسیداتیودر نتیجه پیری میشوند.

رژیمی به نفع قلب

براساس یک مطالعه انجام شده، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری خطر سکته قلبی و مغزی را برای افرادی که بیماری‌های قلب و عروق دارند کاهش می‌دهد.

حمله قلبی و سکته مغزی یکی از اصلی‌ترین علل مرگ به شمار می‌روند، اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که گیاه‌خوار هستند کلسترول کمتری دارند.بسته شدن رگ‌های قلب علت اصلی مشکلات قلبی است اما پژوهشگران می‌گویند خطر این بیماری‌ها با خوردن غذاهایی که فاقد مواد حیوانی است کاهش می‌یابد.در این مطالعه 28 داوطلب یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری گرفتند که شامل پروتئین، کربوهیدرات و مواد نشاسته‌ای و چربی بود. این رژیم غذایی شامل سبزیجات، میوه، ذرت، تخمه آفتابگردان و ارزن می‌شد.

28 نفر دیگر نیز یک رژیم غذایی سالم گرفتند که همین میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی داشت.

در این رژیم غذایی چربی‌های اشباع شده کمتر از 10 درصد از انرژی روزانه را تامین می‌کرد و از غلات سبوس‌دار نیز تا حد امکان استفاده می‌شد.نتایج مثبت گیاه خواری

به گزارش ایسنا، مقایسه نتایج این مطالعه نشان داد گروهی که دارای رژیم غذایی گیاهی بودند میزان کلسترول به‌خصوص نوع بد آن یعنی ال‌اس‌ال خود را توانستند به میزان قابل توجهی کاهش دهند، اما در مقابل تغییر محسوسی در کلسترول افرادی که رژیم غذایی غیرگیاهی داشتند، حاصل نشد.پژوهشگران به شواهد زیادی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد این تغییرات برای پیشگیری از گرفتگی رگ‌های قلبی بسیار موثر هستند.با این وجود کارشناسان هشدار می‌دهند رژیم غذایی گیاهی ممکن است در کاهش کلسترول موثر باشد، اما به راحتی نمی‌تواند همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کند.

نتایج مثبت گیاه خواری, گیاه خواری, رژیم گیاهی ,گیاهخواری ,فواید و اثرات رژیم گیاهی , نتیجه گیاهخواری , فواید و اثرات گیاه خواری در بدن ,اثرات خام خواری,

نتایج مثبت گیاه خواری زمانی که خوراکی‌ها به صورت خام خورده می‌شوند، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید درون آن‌ها در بالاترین میزان ممکن حفظ می‌شوند و از بین نمی‌روند اما زمانی که گیاهان و هر ماده غذایی دیگری پخته می‌شوند بیشتر مواد مغذی و با ارزش درون آن‌ها از بین می‌رود و آنچه باقی می‌ماند، تنها موادی است که برای پوست چندان مثبت و مفید نخواهد بود. نتیجه اینکه بهترین گزینه برای سالم نگه داشتن پوستتان استفاده از رژیم خام‌خواری است. خوردن خوراکی‌های خام گیاهی علاوه بر حفاظت از پوست مانع ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست خواهد شد. خوشبختانه، گیاهان خام و ارگانیک حاوی آنتی‌بیوتیک و هورمون‌هایی نیستند که اغلب در بیشتر محصولات حیوانی دیده می‌شود و همین موضوع به طور خود به خود باعث سم‌زدایی طبیعی بدن و پوستتان هم خواهد شد. علاوه بر این گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مملو از آب هستند و خوردن آن‌ها باعث آبرسانی درست به پوست می‌شود و ظاهر آن را به مراتب زیباتر و شاداب‌تر خواهد کرد.

کلم پیچ: این سبزی نه تنها طعم و مزه خوبی دارد، بلکه باعث پاک‌سازی و تغییر مثبت رنگ چهره‌تان هم خواهد شد. این نوع سبزیجات، خاصیت سم‌زدایی برای کبد دارند و ضدالتهاب هم هستند. این دو خاصیت در شادابی و زیبایی هرچه بیشتر پوست بسیار تأثیرگذارند. کلم‌پیچ مملو از انواع مختلف ویتامین‌های ضروری همراه با مواد مغذی گیاهی است.

مرکبات: میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، گریپ‌فروت و انواع لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که ویتامین محلول در آب محسوب می‌شود. وجود کافی این ویتامین عامل مهم و شناخته شده برای کلاژن سازی پوست است.نتایج مثبت گیاه خواری

نتایج مثبت گیاه خواری, گیاه خواری, رژیم گیاهی ,گیاهخواری ,فواید و اثرات رژیم گیاهی , نتیجه گیاهخواری , فواید و اثرات گیاه خواری در بدن ,اثرات خام خواری,

چغندر: حاوی آنتوسیانین است. این ماده علاوه بر اینکه خاصیت ضدالتهابی دارد، عامل مهمی در مبارزه و پیشگیری از تأثیرات منفی و مخرب رادیکال‌های آزاد محسوب می‌شود. علاوه بر این، چغندر مملو از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، فولات و سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به حفظ سلامت پوست کمک مؤثری می‌کنند. این گیاه خشکی پوست را کاهش می‌دهد تا از نمایان شدن خطوط روی صورت و لکه‌های تیره ناشی از افزایش سن پیشگیری شود.

گردو: سرشار از ویتامین B و E است که با تأثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد از جمله استرس و چین و چروک‌ها مبارزه می‌کنند. علاوه بر این، گردو حاوی چربی مفید امگا 3 هم است که به استحکام غشای پوستی کمک چشم‌گیری می‌کند و آن را مرطوب و شاداب نگه می‌دارد.نتایج مثبت گیاه خواری

هویج: منبع بسیار مناسبی برای دریافت ویتامین A و بیوتین است که وجود هر دو آن‌ها برای تولید و ترمیم سلول‌های پوستی الزامی است. علاوه بر این، هویج حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که به حفظ سلامت کلاژن‌های پوستی کمک می‌کند و خاصیت ضدالتهابی دارد.

خوشبختانه، گیاهان خام و ارگانیک حاوی آنتی‌بیوتیک و هورمون‌هایی نیستند که اغلب در بیشتر محصولات حیوانی دیده می‌شود و همین موضوع به طور خود به خود باعث سم‌زدایی طبیعی بدن و پوستتان هم خواهد شد

اسفناج: این خوراکی برگ سبز تیره مملو از آنتی اکسیدن‌ها و مواد معدنی مفید مانند ویتامین C، A، K است که خاصیت ضدپیری دارند و به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کنند.

شیربادام: شیربادام و سایر دانه‌های روغنی (آجیل) منابع بسیار غنی از مس و مواد معدنی مفید و لازم برای کلاژن سازی و ساختار پروتئینی پوست هستند. این مواد برای محافظت از پوست در مبارزه با ایجاد چین و چروک‌ها بسیار کمک‌کننده و کارآمد هستند. علاوه بر این، شیربادام سرشار از منگنز است. این ماده معدنی مهم نه تنها برای حفاظت پوست در مواجهه با مضرات تشعشعات خورشیدی (UV) مناسب است، بلکه از ایجاد قرمزی، خشکی و خارش پوست هم پیشگیری می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 10 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,086
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.